Prin Ordinul Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 89/03.04.2020, fost aprobată reluarea activităţilor de primire cereri de sprijin, începand cu data de 06 aprilie 2020, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicații! Documentele care se prezintă la depunerea cererilor de plata, indiferent de forma de sprijin accesată sau de modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit la APIA Dâmboviţa, de către fermier/rentier, prin mijloace electronice (telecomunicații).
În cazul cererii unice de sprijin, adeverințele privind înscrierea în Registrul agricol se transmit la APIA prin mijloace electronice, fie de către fermier, fie de către primăriile emitente. În acelaşi fel se va proceda şi în cazul documentelor specifice schemelor de plată în zootehnie care vor fi transmise la APIA prin mijloace electronice de către fermier sau de către Oficiile județene ale Agenției Naționale pentru Zootehnie. Pentru solicitarea ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, fermierii vor primi, prin poşta electronică, formularul cererii de plată de la APIA Centrul Judeţean. După completare, îl vor transmite pentru înregistrare, utilizând aceleaşi mijloace de comunicare.
„Documentele aferente cererilor de plată pentru Măsura privind bunăstarea animalelor vor fi transmise la APIA Centrul Judeţean tot prin mijloace electronice de comunicare. Pentru lămurirea oricărei neclarităţi, fermierii sunt rugati să sune la APIA Centrul Judeţean sau la Centrele Locale unde vor fi consiliaţi de funcţionarii responsabili cu aceste activităţi. Prin adoptarea acestei strategii de lucru, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură este în masură să asigure continuitatea activităţii şi să fie alaturi de fermierii dâmboviţeni fară a periclita sănătatea beneficiarilor formelor de sprijin sau a personalului”, a precizat ec. Corina Gârleanu, directorul executiv al APIA Dâmboviţa.