Cum sunt păcăliți clienții să cumpere mai multe produse în supermarket?

   În prezent toate supermarketurile sunt astfel organizate încât fiecare parte a lor – începând de la intrare și până la casele de marcat – poate determina clienții să cheltuie mai mulți bani. Potrivit specialiștilor în magazinele mari s-a analizat comportamentul clienților și astfel comercianții cu amănuntul au elaborat modalități prin care pot convinge clienții să cheltuie mai mulți bani decât și-au propus inițial. S-a constatat faptul că în magazinele aglomerate oamenii petrec mai puțin timp la cumpărături și achiziționează mai puține articole. De aceea în supermarketuri se dorește evitarea aglomerației, sunt mai multe case de marcat pentru ca oamenii să nu se plictisească stând la cozi interminabile.

   Supermarketurile nu pot schimba prea des produsele, deoarece asta ar genera frustrarea clienților. Cu toate acestea le schimbă locul mereu, astfel clienții nu le mai găsesc în locurile cunoscute și acest lucru îi supără. Ei trebuie să meargă prin tot magazinul pentru a le căuta. Înainte știau deja unde le pot găsi și astfel ignorau alte articole prezentate pe rafturi în supermarket. Prin acest truc de a schimba din când în când raioanele de produse, clienții sunt obligați să acorde mai multă atenție altor produse, astfel să descopere altele noi care i-ar interesa și să achiziționeze unele din ele.

     Aranjarea produselor pe rafturi este deosebit de importantă deoarece pot crește vânzările. Produsele cele mai căutate sunt zahărul, sarea, uleiul, ouăle, laptele și altele de acest fel. Acestea se găsesc de obicei în partea din spate a magazinului, iar celelalte care nu sunt frecvent cumpărate sunt puse mai în față, astfel încât să atragă imediat atenția cumpărătorilor.

     Prin plasarea produselor esențiale în spate, mai departe de intrare, clienții trebuie să treacă prin fața altor produse și astfel sunt expuși mai multor potențiale achiziții, promoții și oferte pe traseu până la acestea. Acest truc se folosește în toate supermarketurile. Este o tactică foarte bună de distragere a atenției, astfel cumpărătorii pot fi tentați să cumpere și alte produse, să cheltuie mai mulți bani.

    Produsele neesențiale cum sunt dulciurile, prăjiturile, produsele de patiserie sau florile se găsesc chiar la intrarea în supermarket. Impactul vizual este tentant și cum clienții au la început căruciorul gol le poate veni ideea de a cumpăra mai ales că florile sunt frumoase, iar produsele de patiserie și cofetărie activează cu siguranță glandele salivare. În acest fel clienții cumpără din instinct, pofta fiind destul de mare, iar uneori chiar le este foame mai ales dacă vin la cumpărături imediat ce pleacă de la serviciu.

    Culorile atrag oamenii în supermarket. Culorile au rolul de a încuraja pe oameni să vină la supermarket și astfel vânzările sunt mai mari. Un rol important îl au și sistemele de rafturi pentru magazin, acestea au scopul de a atrage clienții, de a prezenta cât mai adecvat produsele pe care aceștia le-ar putea cumpăra. Rafturile de la capetele culoarului conțin de obicei ofertele speciale considerate avantajoase.

    Specialiștii au constatat și faptul că oamenii cumpără de regulă produsele care se află pe rafturi undeva la o înălțime între talie și nivelul ochilor, de aceea au sugerat că rafturile în supermarketuri nu trebuie să fie prea înalte, ele trebuie să fie mai mici și mai ieftine și astfel vânzările pot să crească cu siguranță. Supermarketurile care au ținut seama de acest truc, au constatat că dă rezultate, vânzările au crescut, deci ceea ce au sperat comercianții s-a întâmplat.

    Rafturile frumoase, iluminatul și uneori chiar muzica din supermarket sunt importante, ele pot sugera clienților un mediu diferit față de alte magazine și care îi poate determina să petreacă aici timp mai mult și astfel pot fi tentați să achiziționeze mult mai multe produse decât și-au propus înainte de a veni la cumpărături.

    Orice card de fidelitate sau card de magazin este un instrument bun de marketing. Astfel se află date importante despre client, se fidelizează clienții, se încurajează cumpărăturile. Deja se știe că reducerile atrag foarte mult clienții în orice magazin. Sunt clienți care se bucură de orice reducere cât de mică, de orice chilipir, astfel pe baza cardului sunt atrași tot mai mulți clienți. Un simplu discount, chiar și de 5% îi va încuraja pe clienți să cumpere mai mult, ceea ce va duce la creșterea vânzărilor. Clientul se va bucura de discount, el va crede că a făcut deja o afacere, dar de fapt el a cumpărat mai multe produse și a plătit aceiași bani. În câștig este doar comerciantul, pentru că el într-adevăr a reușit să vândă mai multe produse clientului respectiv.


Valeriana heidelbergcement

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro