kiss2025a.jpg Euroguard InCaseEnergy 	oneminamed_nav.gif

MORENI: Acțiune pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în unitățile de învățământ.

Structura de prevenire a criminalității, împreună cu specialiști de la Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița și ai Asociației Telefonul Copilului, au organizat o activitate informativ-preventivă la Școala Gimnazială Numărul 4 din Moreni. Activitatea a avut ca obiectiv prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în unitățile de învățământ. … Citește mai mult

Concursurile, rezultatele și inspecțiile școlare ale anului 2018-2019, dezbătute la ISJ Dâmbovița

În cadrul conferinței de presă organizată astăzi, 2 octombrie, de către ISJ Dâmbovița, unul dintre subiectele abordate de către Cristina Stroe a fost legat de raportul stării învățământului pentru anul școlar 2018-2019. În anul școlar 2018-2019 au fost 514 unități școlare dintre care 154 au avut personalitate juridică, 4734 cadre didactice și un număr de … Citește mai mult

Sorin Ion, ultma zi la conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița

Sorin Ion a încheiat, astăzi, mandatul la conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița. „Se încheie astăzi cei patru ani de mandat la conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița. Cu bune și cu rele, dar în mod cert doar cu intenții bune din partea mea și a echipei pe care am avut onoarea de a o coordona. Tot … Citește mai mult

Patru inspectori școlari dâmbovițeni au învățat despre ”Construirea culturilor școlare democratice”, în Norvegia

Comunicat de presă Mobilități transnaționale ale inspectorilor școlari din cadrul ISJ Dâmbovița  în cadrul proiectului Q.E.D. – Management democratic pentru o rețea educațională de calitate, finanțat prin Mecanismul European SEE Dimensiunea europeană a activităților desfășurate și deschiderea inspectoratului școlar pentru colaborări internaționale cu scopul de a consolida calitatea managementului educațional în județul Dâmbovița au dus … Citește mai mult

”Profesor în centenar” – 100 de cadre didactice vor fi premiate de ISJ Dâmbovița

Miercuri, 28.11.2018, ora 15, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița va organiza în Amfiteatrul Liceului de Arte ”Bălașa Doamna” Târgoviște, un nou eveniment de celebrare a momentului istoric marcant pentru evoluția poporului român – Marea Unire de la 1918. Activitatea va cuprinde următoarele momente importante: spectacol omagial dedicat Centenarului Marii Uniri –   ”România Mare în vechile-i hotare” … Citește mai mult

Operatorii economici sunt așteptați, de ISJ, cu propuneri pentru învățământ profesional și dual

foto: Elevii din clasa de învățământ profesional din cadrul Liceului ”Voievodul Mircea” Târgoviște În județul Dâmbovița, în anul școlar 2018-2019 sunt cuprinși în forme de învățământ profesional și tehnic peste 10.000 de elevi, care se pregătesc în domenii diverse, pornind de la industrie alimentară și turism până la producție media,  protecția mediului, mecanică, electric, electronică-automatizări, economic, … Citește mai mult

IȘJ Dâmbovița va primi 344.310 lei pentru rechizitele gratuite oferite copiilor nevoiaşi

Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCȘ) a afișat lista cu sumele ce vor fi repartizate inspectoratelor școlare, în vederea achiziționării de rechizite gratuite pentru anul școlar 2016-2017. Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Dâmbovița va primi 344.310 lei pentru un număr estimativ de 12.800 de beneficiari. ,, Porivit Ordinului de ministru nr. 4 383/7 iunie 2012, … Citește mai mult

Şcolile dâmboviţene au acces la un proiect de orientare în carieră

Ieri, reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării Științifice/ Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, ai Universității București și ai echipei de management a proiectului “JOBS: Orientare profesională – Instruire în întreprinderi și școli” au deschis etapa de selecţie pentru şcolile dâmboviţene care doresc să se înscrie în acest proiect.

Citește mai mult

Inspectorii şcolari din învăţământul preşcolar se reunesc la Târgovişte

Aici se desfăşoară anul acesta Consfătuirea naţională a inspectorilor şcolari din învăţământul preşcolar. Evenimentul, care va reuni în jur de 60 de înspectori şcolari din toată ţara, se va desfăşura în perioada 4-6 septembrie, la sala de conferinţe a hotelului Valahia. Consfătuirea are loc înainte de începerea fiecărui an şcolar, iar discuţiile vizează îmbunătăţirea actului … Citește mai mult

33 de elevi dâmbovițeni au promovat bacalaureatul după soluționarea contestațiilor

Astăzi, la ora 12.00, au fost afișate rezultatele finale la examenul de bacalaureat. Promovabilitatea la Bacalaureat la nivel naţional a crescut cu 1,4%, la 60,65%, după soluţionarea contestaţiilor, fiind cu 4,25% mai mare faţă de 2013, a anunţat Ministerul Educaţiei. Și în Dâmbovița, în urma soluționării contestațiilor, procentul de promovabilitate a crescut cu o,8 procente, … Citește mai mult

Vezi cât de în siguranţă se simţeau elevii dâmboviţeni în 2013, la şcoală!

elevi-copii-scoala_600x284

Conform rezultatelor unui sondaj de opinie realizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa, prin Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Dâmboviţa, anul trecut ponderea elevilor care se simţeau în siguranţa la şcolă şi în vecinătatea ei arăta astfel în mediul urban:

Citește mai mult

Proiectul „Pas cu pas spre viaţa activă”, la final!

sigla_pascu_pas_spre_viata_activa

În perioada 27 – 30 iunie 2013 a avut loc, la Căciulata, judeţul Vâlcea,  Conferinţa finală a proiectului „Pas cu pas spre viaţa activă”, ID POSDRU/90/2.1/S/53676, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Profesorii, la evaluare. Cursanţii din prima serie a proiectului PROFILES şi-au prezentat astăzi portofoliile

26 mai 2012. Ora 9.00. Facultatea de Ştiinţe şi Arte, Universitatea “Valahia” din Târgovişte. La sala 212 se lucra asiduu. Profesorii cursanţi în cadrul proiectului PROFILES se prezentau la evaluarea finală.
Este vorba despre prima serie de cadre didactice de specializare fizică, chimie, biologie, instruite să folosească şi să dezvolte metode alternative de predare, bazate pe o abordare transdisciplinară. “Proiectul a venit în întâmpinarea nevoilor de formare în domeniul ştiinţelor ale profesorilor de fizică, chimie şi biologie şi implicit în sprijinul elevilor, prin promovarea instruirii orientată către reflecţie. Metodele active de predare îl fac pe elev coparticipant la propria sa educaţie şi îi asigură posibilitatea de a se manifesta ca individ, dar şi ca membru al unei echipe”, a explicat prof. Gabriela Dinu, inspector şcolar de specialitate pentru fizică-chimie în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa.
Proiectul european PROFILES este primul program de formare în domeniul Ştiinţelor acreditat în România şi este implementat la nivel naţional de Universitatea “Valahia” din Târgovişte, printr-o echipă de profesionişti coordonaţi de conf. dr. ing. Gabriel Gorghiu.
Fizică, biologie, chimie şi TIC, la un loc
La cursurile de formare din cadrul proiectului au paricipat în prima serie 35 de cadre didactice din judeţul Dâmboviţa. Profesorii au desfăşurat în clase lecţii interactive, trebuind să îmbine cunoştinţe din fizică, chimie, biologie şi tehnologia informaţiei şi comunicării pentru a dezvolta o anumită temă de actualitate din domeniul ştiinţelor. «Am ales o temă de interes: „Ştim să trăim cu radiaţii?”, întrebare la care elevii unei clase de a XII-a au fost nevoiţi să răspundă pe parcursul a cinci lecţii. Pentru a răspunde la această întrebare, ei au trebuit să primească iniţial cunoştinţe legate de interacţiunea radiaţiilor cu substanţă, metode de detecţie şi metode de protecţie împotriva radiaţiilor nucleare», oferă un exemplu Niculina Simionescu, profesor de fizică la Colegiul Naţional „Constantin Carabella” din Târgovişte. Elevii s-au arătat interesaţi de participarea la acest proiect. „M-am bucurat să văd că elevii nu au aşteptat o notă bună prin realizarea acestui proiect, ci au fost fericiţi să vadă că munca lor a fost apreciată de colegii lor, nu numai de mine”, a adăugat profesoara.
Elevii au dat feed-back pozitiv
O altă temă inspirată de asemenea din viaţa de zi cu zi a fost propusă de profesoara de biologie Nicoleta Ciobanu unor elevi de clasa a XI-a ai Grupului Şcolar Industrial „Nicolae Ciorănescu” din Târgovişte – „Cum apar pietrele la rinichi”. Reacţia elevilor a fost de asemenea pozitivă. „Ei au fost încântaţi, pentru că lecţiile au fost gândite interdisciplinar. Să facem conexiuni cu alte discipline este foarte bine pentru copii, având în vedere că numărul de ore de biologie este foarte mic, o oră pe săptămână. Eu o să folosesc aceste metode în continuare pentru că elevii sunt atraşi de partea practică a ştiinţelor, mai mult decât de cea teoretică”, şi-a propus profesoara.
Experienţa a fost benefică şi pentru cadrele didactice de specializare chimie. Alexandra Marinescu, profesor la Liceul Teoretic „I.L. Caragiale” din Moreni vine însă cu un punct de vedere practic. „Participarea la acest curs a însemnat cunoştinţe noi în ceea ce priveşte predarea Ştiinţelor şi ne ajută în perfecţionarea noastră ca profesori. Din păcate programele şi curricula actuală nu se pretează la ceea ce am implementat noi. Programele sunt strict pe materii individuale: chimie, fizică, biologie. Copiilor le-a plăcut, dar ei învaţă chimia, fizica, biologia separat şi a fost greu ca în patru lecţii să facă toate conexiunile necesare înţelegerii fenomenelor respective”, a precizat prof. Alexandra Marinescu.
Însă concluzia generală vine prin partea Mihaelei Anghel, profesor de biologie la Colegiul Naţional „I. Văcărescu” din Târgovişte. „Experinţa a fost ceva nou pentru mine şi pentru celelalte cadre didactice, dar am avut ce să învăţăm, indiferent de disciplina predată.”
Primul curs de formare în cadrul proiectului PROFILES a fost o provocare atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru formatori. „Rezultatele au fost peste aşteptări şi suntem foarte mulţumiţi de cursanţi. Şi noi, ca formatori, am avut de învăţat de la ei”, a mărturisit conf. dr. ing. Gabriel Gorghiu, coordonatorul proiectului la nivel naţional. Echipa de proiect este conştientă de dificultăţile aplicării metodei de predare transdisciplinare. “Fiecare şi-ar dori să repete astfel de lecţii cu elevii, dar există limitări. În primul rând curricula, care nu oferă prea multe posibilităţi, iar în al doile rând numărul de ore foarte mic”, a adăugat Gabriel Gorghiu. În cele ce urmează profesorii vor dezvolta modulele, pentru a fi publicate pe pagina de internet a proiectului, drept modele pentru următoarele serii şi pentru cadrele didactice interesate de metoda de predare interdisciplinară. Următoarea serie de profesori care vor fi formaţi în cadrul PROFILES va începe cursul în toamnă, atunci când proiectul va ajunge şi în alte judeţe, între care Buzău şi Teleorman.
Citiţi aici care este părerea elevilor cu privire la proiect.

26 mai 2012. Ora 9.00. Facultatea de Ştiinţe şi Arte, Universitatea “Valahia” din Târgovişte. La sala 212 se lucra asiduu. Profesorii cursanţi în cadrul proiectului PROFILES se prezentau la evaluarea finală. Echipa de proiect punea la punct ultimele detalii ale acestei etape din programul de formare în domeniul ştiinţelor

 

Prima epurare politică? Sorin Ion, schimbat astăzi de la conducerea educaţiei dâmboviţene, cu soţia unui lider PSD, Luminiţa Preda (video)

În această dimineaţă, în Colegiul Prefectural, prefectul Emilian Rusu, a dovedit o atitudine ostilă faţă de inspectorul general şcolar, Sorin Ion, concretizată câteva ore mai târziu în schimbarea acestuia de la cârma învăţământului dâmboviţean.

Ghid pentru viitorii profesori şi învăţători

Îndrumătorul ACTIVEXTRA este destinat elevilor de la profilul pedagogic, cei care sunt formaţi să intre în sistemul de învăţământ. Este primul ghid de acest gen din România, apariţia lui fiind cerută de necesităţile de la catedră. El a fost realizat de cadre didactice de la Colegiul Naţional „Constantin Cantacuzino” Târgovişte, în parteneriat cu Liceul Pedagogic … Citește mai mult