Interviu: Gabriela Istrate, noul inspector școlar adjunct, despre examenul susținut și proiecte de viitor

Săptămâna viitoare, noul inspector școlar general adjunct, Gabriela Istrate, care a câștigat concursul pentru acest post, își va prelua mandatul. Profesor de istorie, fost director al Liceului de Arte Bălașa Doamna Târgoviște și C.N.C.Cantacuzino Târgoviște, Gabriela Istrate ne-a acordat un scurt interviu despre examenul pe care l-a susținut pentru postul de inspector și proiectele pe care le are în vedere alături de inspectorul școlar general, Sorin Ion, cel cu care va face echipă timp de patru ani.

Cum vi s-a părut concursul pentru postul de inspector școlar general adjunct?

-Concursul a fost foarte greu și eu cred că pe măsură ce omul înaintează în vârstă devine mai responsabil și are o altă percepție asupra unor evenimente de genul acesta pentru că, pe lângă faptul că mi s-a părut foarte greu, am avut și emoții deosebite. La prima oră, când ne-am prezentat la minister, ni s-a comunicat că ceilalți candidați, din alte județe picaseră testul grilă. De fapt, acesta a fost proba de foc, testul grilă de management educațional. Au fost 10 întrebări în format electronic, pentru că s-au evaluat și competențele digitale, competențe de comunicare într-o limbă străină. O jumătate de oră a durat acest test. Nu am fost chiar foarte mulțumită de el. Aș fi vrut să fiu foarte stăpână pe mine, dar în această ecuație intrau și emoțiile examenului și responsabilitatea. După această primă evaluare, am rămas în competiție eu pentru poziția de inspector general adjunct și Daniela Barbu pentru director al Casei Corpului Didactic. Examenul s-a mai susținut ieri în județele Argeș și Botoșani. Am avut o pauză între cele două probe, urmând ca proba de interviu, evaluare de CV și prezentarea ofertei manageriale să se susțină în a doua parte a zilei. Dâmboviț a fost ultimul județ care a susținut concursul, dar cred că am făcut o impresie foarte bună la minister, fiindcă la final domnul secretar de stat, profesor Șelaru ne-a felicitat. A spus că suntem printre primele județe din România care avem echipă completă cu inspectori care s-au așezat pe bază de concurs, adică inspectorul general, inspectorul adjunct și directorul Casei Corpului Didactic, și ne-a promis că ne va vizita cât de curând, pentru a vedea cum merg lucrurile aici.

-Care sunt proiectele și ideile cu care porniți la drum în calitate de inspector școlar general adjunct?

-Atât eu, cât și domnul inspector Sorin Ion ne dorim o reproiectare a sistemului de management la nivelul inspectoratului, dar și la nivelul conducerii unităților de învățământ, adică așezarea pe post a unor manageri competenți. Dacă noi am promovat acest examen și am trecut proba de foc a competenței, în egală măsură ne dorim ca și partenerii cu care vom lucra în echipă să fie la fel de bine pregătiți. Dacă vom avea o resursă umană bine pregătită și bine motivată, cu ei vom porni la drum.

Învățământul profesional și tehnic este o prioritate pentru județul Dâmbovița, pentru că, din analiza pe care am făcut-o până în prezent, am constatat că avem o slabă reprezentare a învățământului profesional. Ne gândim la realizarea unor școli profesionale în sistem dual și, de asemenea, la dezvoltarea bazei materiale pentru un astfel de tip de școală și resursa umană, cadrele didactice, și să încercăm niște mecanisme de atragere a copiilor către acest tip de școală.

A crescut numărul de clase. Dacă anul trecut am avut 18 clase de învățământ profesional, pentru anul acesta ne-am propus 34 și atunci este nevoie de popularizarea ofertei educaționale pe domeniile acestea care sunt căutate în județ: electric, mecanic, servicii, pielărie și industrie textilă.

O altă direcție vizează îmbunătățirea rezultatelor la examenele naționale. Din diagnoza pe care noi am realizat-o, am văzut că rezultatele în ultimii ani nu au fost satisfăcătoare, cifrele fiind relativ modeste și atunci ne gândim la o reorganizare a programului de pregătire la elevii de clasa a XII-a, încercând acum, pe perioada aceasta finală să creștem nivelul de pregătire al copiilor, prin conștientizarea lor, dar și a familiilor, în susținerea efortului pentru niște rezultate mai bune. Începând cu anul școlar următor, vom avea niște programe concrete, în care să insistăm puțin și pe resursa umană, cadrele didactice care fac pregătirea pentru examenele naționale. De ce? S-a constatat că elevii pun accent pe aspectul cantitativ al cunoștințelor, mai puțin pe formarea de competențe și vrem să insistăm în această zonă.

Încercăm să ne canalizăm eforturile pe cele două mari axe din școala românească: performanța și incluziunea. Am constatat, în urma analizelor, că avem multe comunități de etnie romă, copii cu părinți plecați în străinătate, copii cu ritm mai lent de învățare și atunci încercăm să ne canalizăm eforturile prin programe concrete.

-Ați fost director pentru două dintre liceele de top din Târgoviște. Credeți că aceste experiențe că vor ajuta în noua funcție?

 

-Cu siguranță pentru că, vedeți, vin cu niște experiențe concrete. Știu cum stă treaba în școli și, pornind de la această realitate, vreau să fiu foarte empatică, să mă pun și în poziția profesorului de la catedră, dar și în poziția elevului, și a părintelui. Știu ce așteptări are comunitatea de la factorii de conducere și vreau o ameliorare a întregului sistem și în felul acesta să pot să spun că mi-am încheiat misiunea, pentru că sunt pe final de carieră și mi-aș dori să-mi pun amprenta pe întreaga organizare din județ.

Citește și

DOAMNE DE EXCEPȚIE: GABRIELA ISTRATE – POVESTEA UNUI DASCĂL DEDICAT ÎN TOTALITATE ELEVILOR

istrate 2


Valeriana heidelbergcement
Iohanis
Paleologu
Paleologu

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro