5 cadre didactice de la Colegiul Național ”Constantin Cantacuzino” din Târgoviște s-au perfecționat în utilizarea mijloacelor TIC

În societatea cunoașterii necesitatea utilizării mijloacelor TIC în activitatea didactică este determinată de provocările și nevoile elevilor. Aceștia sunt familiarizați cu utilizarea internetului, a rețelelor de socializare, a e-mail-ului, resurse pe care uneori le utilizează pentru a învăța sau pentru a face teme. Astfel, profesorilor le revine sarcina de a găsi o cale de a se apropia de elevi, adaptându-și strategia didactică evoluției tehnologiei prin îmbinarea metodelor tradiționale cu mijloacele moderne. În acest context, utilizarea instrumentelor TIC în activitatea didactică a devenit o necesitate. De aceea, un grup alcătuit din 5 cadre didactice de la Colegiul Național ”Constantin Cantacuzino” din Târgoviște ( Andon Andrada, profesor de limba engleză, Dragomir Maria, profesor de fizică,  Goran Alexandra, profesor pentru învățământul primar, Mortici Mirela, profesor de matematică, Sorescu Florina, profesor de istorie și geografie) a participat la cursul de formare profesională ”ICT Basics&Creative Application”, în Coimbra, Portugalia, în perioada 10-14 iulie 2017. Cursul face parte din proiectul Improving teaching process by innovative methods and parents collaboration, finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus + 2014-2020.

Scopul cursului a fost de a-i familiariza pe profesori cu lumea computerelor pentru ca elevii să devină partenerii acestora în predare și în procesul de învățare, prin crearea propriilor lecții cu ajutorul instrumentelor digitale.

Principalele obiective ale cursului au urmărit:

  • Aprofundarea cunoștințelor despre computer;
  • Dezvoltarea competențelor tehnice și utilizarea lor cu scopul îmbunătățirii activității profesionale;
  • Utilizarea competențelor TIC în lecțiile de limbi moderne, matematică, istorie, geografie, fizică;
  • Transferarea cunoștințelor acumulate către elevi astfel încât aceștia să fie capabili să-și creeze un stil propriu de învățare prin integrarea instrumentelor TIC;
  • Dezvoltarea dialogului intercultural.

Cursul a fost centrat pe aprofundarea cunoștințelor despre folosirea calculatorului în activitatea didactică prin utilizarea metodelor active, centrate pe elev. Activitățile au fost organizate tematic, în fiecare zi urmărindu-se atingerea obiectivelor propuse.

Luni, 10.07.2017, au fost prezentate obiectivele cursului, au fost împărtășite experiențele participanților despre utilizarea TIC în activitatea didactică, au fost prezentate școlile de proveniență ale participanților și au fost evidențiate caracteristicile generale ale computerelor (hardware, software, sistemul de operare, utilizarea videoproiectorului și a fișierelor video). Au fost realizate activități practice prin intermediul aplicației Kahoot. Ziua s-a încheiat cu organizarea unui eveniment intercultural în cadrul căruia participanții au avut ocazia de a cunoaște aspecte legate de istoria, tradiția și obiceiurile statelor de unde proveneau.

Marți, 11.07.2017, cursul a urmărit prezentarea pachetului Office (editarea documentelor, formatarea paginilor, a paragrafelor, a textelor a imaginilor și tabelelor), a metodei Flipped Learning care presupune inversarea rolului dintre profesor și elev, elevul se documentează, comunică și apoi adresează întrebări cadrului didactic. Au fost realizate activități practice prin utilizarea aplicațiilor Publisher și Smore, o alternativă online a prezentărilor realizate în Power Point, unde pot fi realizate lecții electronice.

Miercuri, 12.07.2017, a fost o zi culturală dedicată cunoașterii istoriei locului prin realizarea unor activități de Outdoor Education, utilizând tabletele, Adobe Spark, Pixlr. Rezultatul a fost crearea unei lecții prin îmbinarea resurselor TIC cu Outdoor Education. Lecția a fost structurată pe obiective (cunoștințe, competențe, atitudini), conținuturi, activități/module și strategii, resurse și soluții.

 

Joi, 13.07.2017, au fost explorate resursele online utile pentru activitatea didactică precum Coursera, Khanacademy, kids national geographic, gapminder, englishcentral, worldmapper, gapminder, AeL, Intuitext, Moodle.

Vineri, 14.07.2017 a fost realizat un exercițiu sintetic de realizare a unei lecții finale, utilizând metodele și instrumentele învățate în cadrul cursului și au fost expuse idei originale de integrare a resurselor TIC în demersul didactic specific disciplinelor prin intermediul 4mat. Ziua s-a încheiat cu evaluarea participanților și acordarea certificatelor.

 

Participarea la acest curs a oferit profesorilor posibilitatea aprofundării cunoștințelor despre utilizarea instrumentelor TIC în activitatea didactică și a contribuit la dezvoltarea profesională a lor. Pentru folosirea constantă a metodelor și a aplicațiilor studiate este necesară îmbunătățirea dotării unităților școlare cu videoproiectoare, calculatoare, tablete și acces la internet. Pe lângă aspectele teoretice și practice abordate, participanții au avut ocazia să descopere cultura, tradițiile, obiceiurile artistice și culinare portugheze.

 

Prof. Sorescu Florina

                                                                    Colegiul Național „Constantin Cantacuzino” Târgoviște


Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro