Se pare că schimbările dese din educaţie în ultimii ani nu au dus deloc pe drumul cel bun sistemul de învăţământ, iar rezultatele se văd, în fiecare an, la Evaluarea Naţională şi bacalaureat.
Vineri s-au afişat rezultate simulărilor examenului de Bacalaureat, iar lucrurile stau mai prost decât se aşteptau profesorii şi inspectorii şcolari.
În Dâmboviţa, se pare că două licee unde s-au organizat simulări pentru clasele a XI-a, dar şi alte cinci licee unde s-au examinat elevii care în vară vor da BAC-ul, au avut 0% promovabilitate.
Este vorba despre Liceul Tehnologic Udrea Băleanu din Băleni, Liceul de Transporturi Auto, Liceul Nicolae Mihăescu, Liceul Tehnologic Pucioasa şi Liceul Tehnologic Tărtăşeşti, adică licee care fie au avut în ultimii ani foarte puţini elevi promovaţi la Bacalaureat, iar două dintre ele, Liceul de Transporturi Auto şi Liceul Tehnologic Tărtăşeşti , în ani diferiţi, promovabilitate zero la Bacalaureat.
La clasa a XI-a, procentul de promovabilitate a fost de 33,98 % la prima probă (Limba Română), iar la a doua probă (Matematică-Istorie, respectiv proba E-C), 30%.
La clasele a XII-a, promovabilitatea la română a fost de 45,91%, la proba a doua – matematică / istorie, 40,08%, iar la a treia probă E-D: fizică, chimie, biologie, anatomie, ştiinţe socio-umane, informatică, 51,60%.
Cele mai bune rezultate, adică procente de peste 60%, au fost obţinute, în ordine, de C.N C-tin Cantacuzino, C.N Ienăchiţă Văcărescu şi C.N. Carabella.
„Rezultatele sunt neaşteptat de slabe. Vina trebuie să fie asumată şi împărţită de către toţi factorii responsbili, plecând de la elevi, mergând la părinţi, la profesori, la conducerile şcolilor, pentru că trebuie să găsim o modalitate prin care trebuie să îi conştientizăm pe elevi. În primul rând nu trebuia să lipsească de la aceste simulări de examene. Le-au tratat mulţi dintre ei cu neseriozitate. Şi cei care s-au prezentat la aceste simulări le-au tratat la fel. Cred cu tărie că la examenul de Bacalaureat rezultatele vor fi mai mari. Mă bazez şi pe reultatele din anii anteriori, când am crescut procentual”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct al IŞJ Dâmboviţa, Ovidiu Băsceanu, pentru adevărul.ro.
Dâmboviţa nu este, însă, „oaia neagră” a judeţelor din România cu rezultate slabe la simulări şi licee cu promovabilitate zero, alte exemple de judeţe cu asemenea situaţii fiind Mehedinţi, cu şapte licee în care nici un elev nu a promovat, Buzău, cu şase licee, unde procentul de promovabilitate a fost zero, Mureş, cu 5 licee sau Arad, cu şapte licee.
Se pare că, de săptămâna viitoare, vor fi organizate ore de pregătire suplimentară a elevilor, însă, din experienţa anilor trecuţi, rămâne de văzut câţi dintre elevi îşi vor da interesul să vină la aceste ore de pregătire.
în plus, elevilor care nu s-au pregătit serios pentru examenul maturităţii până acum , nu le mai rămâne mult timp să facă acest lucru, calendarul examenului de Bacalaureat 2014fiind următorul:
10-12 iunie – Proba orală la Limba Română
11-13 iunie – Proba orală la Limba maternă 16-20 iunie – Proba de Competenţe digitale
23-27 iunie – Proba orală la o limbă străină 30 iunie – Limba şi literatura română (proba scrisă)
1 iulie – Limba şi literatura maternă (proba scrisă)
2 iulie – Proba obligatorie a profilului: Matematică sau Istorie (probe scrise)
4 iulie – Proba la alegere a profilului: Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, Psihologie sau Sociologie (probe scrise)
11 iulie – afişarea rezultatelor finale
Atunci cind am renuntat la ocupatia de baza a romanului furatul am constatat ca nu mai avem invatamint . Sa explic: cind nu am mai copiat , am constat ca invatamintul nu mai este . Rezultantele sunt mai mult decit jenante . Desi rezultatele sunt proaste an de an nu vad nici o masura reala .
Cum ne pricepem la toate propun : desfintarea liceelor cu promovabilitate ZERO – aici ingropam la propriu banii nostrii si ratam viitorul unor copii ; reformarea sistemului de invatamint prin rotirea profesorilor cu fata la elev – inlocuirea dictarii si copiatului de pe tabla cu lectii in care colaborarea si implicarea sa fie baza ; refacerea materiilor de invatamint dupa necesitatile elevilor si nu dupa numarul de profesori ; renuntarea la sistemul bazat pe memorare si inlocuirea cu aplicarea cunostintelor .
Evaluarea profesorilor si retribuirea lor sa sa faca dupa promovabilitatea finala . Sa imi explice cineva cum un elev a ajuns la bacalaureat si nu poate lua nota de trecere . Cum a trecut clasa pina acolo ? Sau poate bacalaureatul este un concurs de admitere la facultati si noi nu am fost informati ?