„Consiliul Naţional al Elevilor reiterează ideea că, în calitate de structură consultativă a Ministerului Educaţiei Naţionale, astfel de propuneri trebuie dezbătute, atât în cadrul structurilor reprezentative ale elevilor, cât şi a studenţilor şi chiar a păriniţilor, iar decizia aplicării unor modificări ar trebui să reflecte necesitatea măsurilor, analiza nevoilor şi să corespundă soluţionării acestora. De asemenea, considerăm că aceste modificări tardive ale regulilor de organizare a procesului de admitere în universităţi îi determină pe elevi să pună accentul pe notele obţinute în timpul liceului şi nu pe calitatea cunoştiinţelor şi competenţelor, care necesită a fi acumulate pentru promovarea examenului de Bacalaureat şi a unui examen de admitere”, este mesajul elevilor.
Dâmboviţa se alătură iniţiativei
Elevii solicită Ministerului Educaţiei Naţionale păstrarea ca modalităţi de admitere în învăţământul universitar a mediei/notelor obţinute la probele examenului de bacalaureat şi a examenului de admitere, organizat de către facultăţi, în baza propriei metodologii, ceea ce ar menţine standardele calitative ridicate şi ar elimina, susţin ei, confuzia în rândul elevilor. „Suntem adepţii schimbării, dar nu şi adepţii schimbării regulilor în timpul jocului! Examenul de bacalaureat este cel care reflectă adevăratele cunoştinţe ale elevilor, cunoştinte acumulate în decursul a 12 ani de şcolarizare şi aşa ar trebui să rămână, este un examen cu adevărat serios de care chiar nu trebuie să ne batem joc!” este de părere Sînziana-Maria Voicu, reprezentantul elevilor dâmboviţeni. Tinerii îşi manifestă astfel dorinţa de a colabora cu Ministerul Educaţiei Naţionale în sensul elaborăriii unor politici educaţionale privind domeniul de învăţământ preuniversitar, participând activ la adaptarea lor la nevoile elevilor.