ortooxacell kiss2022.gif Flax

Elevii dâmboviţeni, premiaţi în cadrul unui proiect european

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa, în calitate de partener al Inspectoratului Şcolar Judeţean Ilfov, implementează proiectul strategic “Metode şi instrumente noi pentru formarea competenţelor elevilor în managementul vieţii personale. Platforma digitală interactivă în tematica psihologiei aplicate pentru elevii de liceu”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Potrivit informaţiilor oferite de inspectorul şcolar Mihaela Anton, în  anul şcolar 2011- 2012, proiectul s-a pilotat în unităţile şcolare: Liceul Teoretic Petru Cercel Târgovişte, Liceul Teoretic I. C. Vissarion Titu, Colegiul Național N. Titulescu Pucioasa, Liceul Teoretic I.L. Caragiale Moreni,  Colegiul Național Ienăchiţă  Văcărescu Târgovişte.

Începând cu anul şcolar 2012-2013 proiectul s-a extins în alte 8 licee: Colegiul Naţional Constantin Carabella Târgovişte, Colegiul Naţional Constantin Cantacuzino Târgovişte, Liceul Teoretic Ion Heliade Rădulescu Târgovişte, Liceul Tehnologic Aurel Rainu Fieni, Colegiul Naţional Vladimir Streinu Găesti, Liceul Teoretic Mihai Viteazu Vişina, Liceul Tehnologic Voievodul  Mircea Târgovişte, Liceul Teoretic Ion Ghica Răcari.

Obiectivul general al proiectului este Dezvoltarea şi implementarea unor metodologii/instrumente şi oferte de învăţare noi, pentru creşterea calităţii actului educaţional în învăţământul liceal prin formarea de competenţe specifice ale elevilor în câmpul managementului vieţii personale şi sociale, cu ajutorul unei platforme educaţionale interactive de tip digital în domeniul studiat.

Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără: Dezvoltarea şi implementarea de oferte educaţionale locale privind managementul vieţii personale pentru elevii de clasa a X a, din cele 150 unităţi şcolare din 4 regiuni de dezvoltare şi Promovarea unui sistem inovativ de evaluare a progresului elevilor în formarea competenţelor în managementul vieţii personale. 

Aceste obiective au fost atinse în special prin intermediul activităţilor: Introducerea în oferta educaţională a liceelor, de către profesori din comisiile de curriculum si consilieri, a unei noi discipline opţionale – Managementul vieţii personale şi Introducerea în licee a unui sistem inovativ de evaluare a progresului elevilor în dobândirea şi fixarea competenţelor de proiectare, organizare şi conducere a propriilor valori, atitudini şi comportamente.  

Activitatea în cadrul cursului opţional Managementul Vieţii Personale vizează dezvoltarea unor competenţe cheie în condiţiile unei comunicări autentice elev – profesor. Evaluarea performanţelor în activităţile propuse de proiect se face, alaturi de alte modalităţi şi printr-un sistem inovativ de credite care vizează capacitatea de autoevaluare a elevilor.

O alta modalitate de evaluare este Organizarea de concursuri de eseuri  şi proiecte în tematica disciplinei Managementul vieţii personale pentru elevii participanţi la proiect, activitate de impact asupra elevilor şi cu eficienţă mare  din perspectiva evaluării.

Eseurile au  fost elaborate  pornind de la temele parcurse în cadrul cursului. Dintre titluri se pot exemplifica: Cine sunt eu?, O decizie bună – un start bun pentru o schimbare pozitivă, Abilităţile de viaţă –  suport pentru o bună  stare  fizică, mentală şi emoţională a persoanei, Ce este identitatea?, A învăţa să spui Nu, Puterea modelului.

După evaluarea la nivel de şcoală,  au fost promovate la nivel judeţean 129 de eseuri. Dintre acestea au fost selectate 68 de eseuri care vor fi publicate într-un volum la nivelul proiectului.

Au fost propuse pentru premiere patru eseuri,  premiile constând în obiecte şi diplome, după cum urmează:

–          premiul I – un telefon mobil, premiul al II-lea – un  hard extern,  premiul al  III-lea – un  memory stick.

Concursul judeţean de proiecte realizate la nivel de clasă a recompensat participanții cu premii și mențiuni, astfel:

– premiul I – un laptop, premiul al II-lea – un videoproiector, premiul al III-lea – un aparat foto, menţiuni –  telefoane mobile.

Premierea va avea loc mâine, 3 aprilie, la ora 10-10,30, la CCD Dâmboviţa.

Printre temele proiectelor s-au numărat: Adolescenţii merg mai departe,  Adolescenţii se conectează!, Împreună aici, acum…..Pentru un viitor mai bun, Dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale ale elevilor prin descoperirea unor elemente specifice industriilor creative din comunitate, Învaţă altfel!

Subiectele proiectelor reflectă preocupările adolescenţilor, expectanţele acestora, reprezentările despre viitorul societăţii. Elaborarea proiectelor a constituit o foarte bună ocazie de exersare a capacităţilor proiective ale elevilor şi de manifestare a spiritului de echipă.

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media