E vremea ciupercilor! Cum să le recunoaştem pe cele comestibile şi ce beneficii aduc pentru sănătate!

Considerate super-alimente, ciupercile de câmp sau champignonul oilor  sunt în această perioadă la îndemâna oricui în păşunile şi pe câmpurile din judeţ. Ciupercile nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine B: vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) şi folacin (acid folic). În plus, conţin un puternic antioxidant natural.  Deoarece nu conţin amidon, favorizează dietele de slăbire. La beneficiile consumului de ciuperci se adaugă: reglarea tensiunii arteriale, întărirea sistemul imunitar, prevenirea stării de oboseală şi anxietate.  Ciupercile au proprietăţi imunostimulatoare, previn aparitia cancerului, reduc riscul de infarct şi previn accidentele vascular-cerebrale.

ciuperca de balegar

Totuşi, este nevoie de atenţie pentru evitarea confuziilor şi otrăvirea voluntară cu ciuperci necomestibile.  Trebuie să se  ţină cont de faptul că ciuperca de bălegar:
– nu prezintă volvă,
– are lamelele de culoare roz sau brună,
– creşte în păşuni sau pe alte terenuri îngrăşate cu bălegar,
– are miros caracteristic, plăcut.

Iată câteva specii cu care poate fi confundată, din neatenţie:

Buretele viperei

Buretele viperei

Buretele cărămiziu

Buretele cărămiziu

Agaricul arvensis

Agaricus arvensis

Agaricus

Agaricus xanthodermus  -o ciuperca toxică ce se remarcă imediat prin mirosul neplăcut, de chimicale sau de medicamente.

 

 

 


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro