Comisia viceprimarului Rădulescu, bani otrăviți aruncați presei locale

Politica dâmbovițeană a înregistrat zilele acestea cea mai mare lovitură de imagine. A adus „câinele de pază al democrației” în proximitatea calității de suspect. Practic, clasa politică are dovada generalității (care o deranjează cel mai mult când este vorba despre ea), că: „Suntem, cu toții, la fel!” Deși, clar, nu suntem toți la fel!

Primăria Târgoviște a transmis mai multor entități de presă (televiziuni, radiouri, ziare tiparite și site-uri, vreo 23 la număr) pe 4 aprilie 2018 o „solicitare de ofertă”. Oferta, conform definiției economice este „cantitatea dintr-un bun pe care un agent economic este dispus să o vândă la un anumit preț.” Primăria a solicitat în documentele denumite oferă: date despre societăți, trafic sau număr de ascultători/telespectatori  și număr de materiale (n.r. preferabil laudative) despre activitatea primăriei, fără nici o specificație despre sumele pentru care agentul economic vrea să vândă primăriei imagine publică și cantitate de articole pe care o poate vinde în prețul solicitat. Sumele au fost împărțite ulterior de către o comisie condusă de viceprmarul Cătălin Rădulescu din care au făut parte: Ciprian Stănescu – director exectiv adjunct, Elena Mudava – consilier juridic, Rodica Dogaru – consilier, Mihaela Anghel – consilier. Contractul privind „Încheierea cu mass-media a unor contracte de servicii, având ca obiect informarea corectă a opiniei publice” însumează 114.034 de lei pentru perioada iunie 2018 – decembrie 2018, sumele alocate entităților mass-media variind de la 27.975 lei la 3.243 lei.

Solicitarea de ofertă este similară celei din 2017. La vremea respectivă, publicația noastră a transmis Primăriei Târgoviște o adresă în care, în lipsa unui proces transparent de alocare a sumelor pe cerere – ofertă, a atras atenția asupra anomaliilor din criteriile solicitate de administrația locală.

 

În 2017, nu am primit nici un răspuns oficial, drept pentru care gazetadambovitei.ro a refuzat încheierea contractului de prestări servicii cu primăria municipiului Târgoviște, deși ni se alocase 5.496 de lei. Cu toate acestea, „având ca obiect informarea corectă a opiniei publice”  despre care vorbește primăria, cu titlu gratuit, am publicat toate comunicatele de presă ale instituției, precum și foarte multe aspecte din funcționarea acesteia (atât plăcute conducerii, cât și neplăcute). 

Cum în 2018, am primit același tip de solicitare de ofertă, și în lipsa unei transparențe în ceea ce privește modalitatea de împărțire a sumei generale (în 2017 s-a vorbit de negociere directă, ceea ce nu a existat, sumele fiind stabilite de cineva din primărie, iar presa pusă doar să semneze) gazetadamboviței.ro nu a înaintat nici un fel de document, rămânând în afara procedurii.  După încheierea acesteia am aflat,  totuși, că scrisoarea noastra din anul anterior a avut ceva efecte, fiind stabilit un tip de punctaj. Deși, televiziunile au încasat sumele cele mai mari (lucru normal având în vedere cheltuielile pentru producțiile difuzate), cel mai mare număr de contrate s-a încheiat în dreptul presei on-line (19 contracte), după următorul punctaj.


 

 

De la acest punctaj, stabilit de Comisia Rădulescu, a început o nebunie care a atras presa locală într-o capcană. Pentru că se auzise că traficul va fi principalul criteriu de departajare (fiind solicitat în mod expres în cererea de ofertă), s-a ajuns la declararea unor cote de trafic ireale pentru județul Dâmbovița. Astfel o publicație a declarat că a stâns 2,7 milioane de vizitatori unici în cele trei luni solicitate ca și raportare de către primăria Târgoviște, respectiv ianuarie, februarie și martie 2018.  Județul Dâmbovița are aproximativ 550.000 de locuitori. Asta înseamna că publicația a fost accesată, în fiecare lună, de absolut toți cetățenii județului, de la sugari, până la cei care au aniversat 100 de ani și în plus de toți locuitorii unui alt județ. Comisia Rădulescu nu a sesizat nici o problemă și a alocat punctaj maxim și o sumă de 7.511 de lei .

La capătul opus, o altă publicație on-line a declarat un trafic de 360 de persoane. Cu acesta a obținut 3.414 lei (cam 10 lei de cititor), jumatate din suma publicației cu milioane de vizitatori unici. Comisia Rădulescu nu a văzut nici în această discrepanță uluitoare nici o problemă. Sau poate a văzut și a preferat să tacă, în loc să pună lucrurile în făgașul normal.

Un alt exemplu, altă anomalie! Conform datelor de trafic, un alt site a declarat o medie de 53.000 de cititori unici pe luna, cu care a obținut 4.951 de lei. Dacă respectiva comisie ar fi fost interesată ar fi vazut că în lunile respective publicația a avut în proporție de 99% cititori din SUA, Vietman, Coreea, Rusia și alte țări exotice, adică trafic fals, cumpărat, fără nici o relevanță pentru informarea contribuabililor târgovișteni,  care a scăzut dramatic după obținerea contractului. Cu toate acestea, comisia viceprimarului Rădulescu a decis să plătească „informarea corectă a opiniei publice” a roboților de trafic din Coreea și Vietnam.

Din păcate sau din fericire, depinde de ce linie a bunului simț te afli, on-line-ul lasă urme care pot fi ușor „luate”, dacă te interesează acest lucru.

Una peste alta, foarte multe entități au declarat cote de trafic peste limita maximă de 70.000 de cititori unici aflată în punctaj, existând însă probleme mari de logică în documentele prezentate  sau intervenții evidente pe print sreen-uri, toate fiind asumate ca și corecte de către comisie. Care a încercat și să se spele pe mâni solicitând declarații pe propria răspundere pentru veridicitatea datelor oferite.  Uterior…. au început să apară zvonuri despre problemele din declarații. Iar autoritatea publică „s-a spălat pe mâini” prin acele declarații pe propria răspundere, alegând să ignore toate problemele pe care este imposibil să nu le fi sesizat.

Având la bază aceste zvonuri, este prima dată, de la înființare (2011), când publicația noastră solicită, în baza Legii 544, privind accesul la informații publice, date despre contracte încheiate pentru servicii de mass-media. Demersul nostru are la bază un fapt simplu: Gazeta Dâmboviței nu a prezentat, niciodată, date și documente false pentru obținerea de foloase materiale, atât din zona publică, cât și privată, deci nu putem accepta o asemenea practică care tinde să se generalizeze.  Situația a ajuns și în atenția IPJ Dâmbovița care a anunțat că a deschis o anchetă în acest caz. În paralel primim mesaje voalate, de amenințare, pentru că am deschis această cutie a Pandorei prin solicitarea datelor în baza Legii 544, privitoare la accesul la informații de interes public. Și tot în paralel, Horia Marin (fost coleg la Dâmbovița Tv, Universul Dâmbovițean, MDI TV), a făcut de 5 luni o solicitare de acreditare la primăria Municipiului Târgoviște la care nu a primit nici un răspuns. E adevărat că Horia a publicat pe site-ul său valahiamedia.ro , mai multe anchete privitoare la folosirea banilor publici.

Pentru cei interesați de subiect, aveți mai jos procesul verbal al Comisiei viceprimarului Rădulescu, cea care a închis ochii la toată nebunia pe care a avut-o în față. Premeditat sau nu!

 

 




Gurmand + Raiman

 

Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugam sa citesti politica de confidentialitate (click pe acest link) si sa bifezi casuta de mai jos daca accepti termenii si conditiile privind comentariile


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca
Statistici Google Analytics
Statistici Trafic.ro