Proiectul privind învățământul secundar, Romanian Secondary Education Project ROSE, prezentat la Târgoviște

Luni, 16 mai 2016, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița a avut loc evenimentul de prezentare a schemei de granturi pentru licee din cadrul ROSE – Proiectul privind învățământul secundar, finanțat printr-un împrumut de la Banca Mondială.

Proiectul urmează să fie implementat în perioada 2015-2022 și care are ca principal scop Îmbunătățirea tranziției de la liceu la învățământul terțiar și creșterea gradului de retenție în primul an universitar în instituțiile finanțate în cadrul proiectului, contribuind la implementarea Strategiei naționale de prevenire a părăsirii timpurii a școli și a Strategiei naționale pentru învățământ terțiar 2015-2020

Au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Educației, dintre care amintim pe Liliana Preoteasa – Directorul Unității de Management al  Proiectelor cu Finanțare Externă,  conducerea IȘJ Dâmbovița – domnul Inspector Școlar General prof. Ion Sorin, doamna Inspector Școlar general Istrate Gabriela, inspectorii pentru proiecte educaționale și directori ai unităților de învățămînt liceal, părinți și elevi, reprezentanți ai autorităților locale.

Proiectul este structurat pe trei componente, cea care vizează învățământul preuniversitar fiind componenta 1 – Intervenţii la nivelul liceelor și intervenții sistemice.

Subcomponenta 1.1 are în vedere intervenții la nivelul școlilor, prin acordarea de granturi liceelor mai  puțin performante din sistemul public de învățământ, în valoare totală de 127,3 milioane de Euro. Perioada de derulare a granturilor acordate liceelor este de maximum 4 ani, iar mărimea acestora este, în medie, de  100.000 Euro.

Obiectivele granturilor sunt reducerea ratei de abandon școlar în licee, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat.

Liceele vor propune activități menite să conducă la realizarea obiectivelor menționate, care vor include, printre altele:

-activități remediale, de consiliere, îndrumare și orientare vocațională, de mediere în comunitățile rome, și activități de dezvoltare personală (cel puțin 50% din costurile directe);

– activități extracurriculare și de informare, cum ar fi vizite/excursii de documentare, stagii de pregătire, participări la competiții și formarea de rețele interșcolare (până la 30% din costurile directe);

– lucrări civile minore de renovare, amenajare a interioarelor clădirilor școlare (de exemplu: laboratoare), fără impact negativ asupra mediului, și achiziții de bunuri (până la 20% din costurile directe).

Beneficiari:

  • Elevii înmatriculați în peste 1.100 de licee de stat cu performanțe scăzute (reprezentând 80% din totalul liceelor de stat), în special elevii din grupuri dezavantajate. Din județul Dâmbovița sunt eligibile la acest moment 23 de licee;
  • Personalul – directori și cadre didactice – din liceele participante;
  • Studenții înmatriculați în primul an de studiu în instituțiile de învățământ universitar selectate, în special studenți din grupuri dezavantajate;
  • Personal din cele aproximativ 300 de facultăți, din universităţi de stat, selectate (reprezentând aproximativ 85% din totalul facultăților din universităţile de stat);

În perioada iunie-august vor fi scrise proiectele de grant de către echipe de cadre didactice în colaborare cu elevii, părinții acestora și reprezentanții autorităților locale, urmând ca începând din octombrie, prima rundă a unităților câștigătoare să-și implementeze proiectele.

Inspector proiecte educaționale prof. Stancu Valentin

2


Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro