14 studenţi târgovişteni au dus educaţia în spaţiul 3D

Proiectul se numeşte CoCreat şi încearcă să propună soluţii şi rezultate noi pentru promovarea colaborării creative, prin elaborarea unor modele noi şi inovative de învăţare bazate pe mediile sociale şi tehnologiile mobile. Universitatea „Valahia” din Târgovişte este singura instituţie din România implicată în acest proiect.

În cadrul cursului Designing Technlogy-Enhanced Learning, care a debutat pe 24 februarie, studenţii şi masteranzii târgoviştenii au colaborat în spaţiul virtual 3D (Second Life) cu studenţi de la trei universităţi europene: Universitatea din Oulu – Finlanda, Universitatea din Tallinn – Estonia şi Universitatea Tehnologică din Trondheim – Norvegia. Din cei 42 de cursanţi de la Facultatea de Inginerie Electrică, Facultatea de Ştiinţe şi Arte şi Facultatea de Ştiinţe Umaniste, 14 au finalizat acest curs. “Chiar dacă internetul a apărut acum 23 de ani în viaţa noastră, se pare că educaţia nu intrase atât de mult în această sferă. Noi am încercat să arătăm viziunea noastră asupra unui curs virtual, pentru că experienţa profesorilor de la marile universităţi din lume nu au oferit rezultatele aşteptate sub acest aspect, neluând în considerare părerea studenţilor. Credem că am ajutat la evoluţia învăţământului superior din punct de vedere tehnologic în România”, a explicat în numele cursanţilor târgovişteni Andrei Chilian, masterand al Facultăţii de Ştiinţe şi Arte. “Chiar dacă am o experienţă în realizarea unor site-uri, participarea la acest curs m-a învăţat să cunosc şi concepţia colegilor, am învăţat să realizez o platformă wiki, să aprofundez cunoştinţele de limba engleză, să cunosc cultura scandinavă, am văzut cum lucrează ei. A fost dificil, dar foarte interesant”, a mai adăugat el.

“A fost o provocare încă de la început”

Cursul a fost o provocare atât la nivel comunicării, cât şi tehnologic. “A lucra on-line nu este aşa de uşor cum pare. În plus, noi profesorii nu ne-am putut implica decât la nivelul supervizării studenţilor. Nici măcar tutorii lor, asist. drd. Ana Maria Suduc şi asist. drd. Radu Lucian Olteanu, nu i-au putut ajuta decât oferind unele orientări şi modele”, a explicat conf. dr. ing. Gabriel Gorghiu, coordonator ştiinţific al proiectului la nivelul Universităţii “Valahia” din Târgovişte.

Studenţii târgovişteni au fost apreciaţi de partenerii străini din cadrul proiectului pentru creativitatea de care au dat dovadă. “A fost prima oară când am tutorat un grup la distanţă. Am avut ocazia să cunosc cum gândesc studenţii, ce posibilităţi au ei să se compare cu studenţi de la universităţi importante din Europa şi să vadă că sunt într-adevăr superiori în anumite aspecte. Studenţii noştri sunt mai creativi”, a declarat asist. drd. Radu Lucian Olteanu.

“Pentru noi, studenţii de la master, a fost o provocare încă de la început. Pe parcurs, totul s-a transformat într-o idee din ce în ce mai serioasă şi am încercat să ne ducem sarcinile la bun sfârşit. Am învăţat cum să luăm legătura cu persoane din afara ţării într-o limbă străină şi am aprofundat cunoştinţele de limba engleză care ţineau efectiv de curs”, a mărturisit Melania Şerban, masterand la Automatică Avansată, Productică şi Informatică Industrială. Dificultatea în rezolvarea sarcinilor de tip pedagogic având ca suport tehnologia a constat în diferenţele de abordare a elementelor pedagogice. Sistemul nostru de învăţământ nu permite studenţilor să dobândească abilităţi pedagogice la nivelul la care ele sunt tratate în alte ţări din Europa. “Cel mai dificil a fost script-ul pedagogic, neavând cunoştinţe avansate în domeniu. Personal, acest curs m-a ajutat cel mai mult în aprofundarea cunoştinţelor de limba engleză, care nu erau foarte avansate. Mi-a fost greu la început, dar apoi m-am acomodat şi am putut să rezolv sarcinile care mi-au fost date”, a spus Alexandra Gabriela Covaci, studentă la specializarea Automatică şi Informatică Aplicată, anul III.

Studenţii care au finalizat acest curs merită felicitările noastre. Ei sunt: Mihai Dănuţ Bobe, Alexandra Gabriela Covaci, Eduard Mihail Stan, Cătălin Şerban, Ciprian Ionuţ Coşaru, Ovidiu Claudiu Nedelea, Mihai Alexandru Constantin, Elena Raluca Palaşi, Daniela Ionela Butoi, Andrei Chilian, Cristina Elena Băncuţă, Oana Roxana Băncuţă, Andrei Daniel Mihăilescu şi Melania Şerban. Rezultatele muncii lor vor fi folosite începând de anul viitor în definirea unor modele de colaborare creativă care să permită structurarea şi fundamentarea teoretică a conceptului de învăţare colaborativă în spaţii virtuale.

 

 


Valeriana



Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro