SINDICAT: Societatea mixtă Rheinmetall este nefuncțională și blochează funcționarea uzinei Automecanica  Moreni

  • Sindicatul se pregătește să cheme „la bară” societatea mixtă Rheinmetall – Automecanica Moreni

După doi ani  „de sunat a pagubă” cu nemţii de la Rheinmetall, care au înfiinţat o societate mixtă „moartă din faşă”, care nu face altceva decât să prejudicieze  activitatea  vechii Uzine Automecanica Moreni, sindicatul societăţii încearcă din răsputeri să îndrepte lucrurile prin iniţierea unei colaborări cu americanii de la General Dynamics.  În acelaşi timp, sindicatul somează conducerea Uzinei Automecanica Moreni să găsească rapid o soluţie de reziliere, pe cale amiabilă,  a contractului cu Rheinmetall, document care le interzice morenarilor să mai producă ceva din ceea ce ar putea  să însemne un transportor blindat, legându-i practic de mâini şi de picioare. În caz contrar, sindicaliştii de la Automecanica Moreni sunt decişi să-i cheme în instanţă pe semnatarii societăţii mixte, respectiv pe nemţii de la Rheinmetall şi conducera Uzinei Automecanica Moreni.  Prezenţi deja la  Uzina Mecanică Bucureşti, unde au construit o hală modernă, cei de la General Dynamics demonstrează că au venit în România să facă treabă, „nu să se plimbe, ca nemţii de la Rheinmetall”, după cum a declarat chiar liderul de sindicat, Constantin Bucuroiu.

În 14 iunie 2017, Uzina Automecanică Moreni și furnizorul german de tehnologie militară Rheinmetall au semnat actul constitutiv al societății mixte româno-germane Romanian Military Vehicle Systems (RMVS). Aceasta are, teoretic, ca obiectiv fabricarea, vânzarea și mentenanța transportorului blindat de trupe 8×8 (TBT 8×8), produs realizat în comun de cele două firme semnatare.

„În momentul de față aici este un dialog destul de opozant între sindicat și conducere, aceasta fiind și semnatara acordului cu Rheinmetall”

 „Ce facem noi în momentul de față este să-i cooptăm pe americanii de la General Dynamics în acest triunghi. Este o inițiativă care pleacă și de la General Dynamics, dar și de la sindicatul de la Automecanica Moreni. Noi, în câteva discuții pe care le-am avut cu cei de la General Dynamics din România, am ajuns la concluzia că Moreniul ar fi de mare ajutor pentru realizarea transportorului de la UM București, Piranha 5, și chiar să dezvoltăm noi, împreună cu ei, un transportor flotabil, pentru că ei nu au flotabil. Pentru lucrul acesta noi ar trebui de fapt să facem o singură mișcare, să scăpăm de partea germană, de Rheinmetall,  care, în momentul de față, după trei ani și jumătate, nu a venit cu absolut  nimic. Nu au dezvoltat nimic, nu au adus nimic,  în afară de faptul că e un art. 8 în acel contact care prevede că atâta timp cât societatea mixtă există, noi nu putem face nimic concurent, lucru care pur și simplu pe Automecanica o leagă de mâini și de picioare, pe Automecanica veche. Este o greșeală a celor care au semnat acest contract. Este o greșeală a conducerii Uzinei Automecanica Moreni, iar noi sindicatul încercăm să îndreptăm lucrurile.

Având în vedere că nu s-a întâmplat nimic,  în cei  trei ani și jumătate, am început discuțiile cu partea americană și le-am spus că noi putem să-i sprijinim foarte mult în triunghiul acesta, UM București – Uzina Automecanica Moreni – General Dynamics, să dezvoltăm acest transportor împreună, să-i sprijinim cu partea de sudură, asamblare unde noi stăm foarte foarte bine, mai ales că în București forța de muncă se găsește din ce în ce mai greu și  nu se descurcă. De asemenea, am putea dezvolta acel TBT, pe care l-am putea urca pe structura lui Piranha 3, îmbunătățită, să facem un transportor comun, Automecanica Moreni cu General Dynamics. Lucrurile acestea se pot realiza, dar în condițiile în care v-am spus, să scăpăm de cei de la Rheinmetall care nu au făcut nimic și nici nu au de gând să facă ceva.  În momentul de față, aici, este un dialog destul de opozant între sindicat și conducere, aceasta fiind și semnatara acordului cu Rheinmetall. Ei susțin în continuare, aberant, că se va face. Nu! Nu se va face, pentru că sumele de bani cerute de nemți sunt foarte mari și nimeni nu și-ar permite să semneze sume atât de mari, cu garanții guvernamentale… În cazul în care nu se încheie repede, prin înțelegere, eu am să mă adresez Instanței de Judecată, pentru că mie îmi aduce atingere drepturilor salariaților mei, care sunt legați de mâini și de picioare, pentru că nu pot produce. Dau în judecată noua societate, atât pe nemții de la Rheinmetall, cât și conducerea de la  Uzina Automecanica Moreni”, a declarat  liderul de sindicat al Uzinei Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro