ENTREPRENEURSHIP: A STEP TO THE FUTURE ESF la Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu”! Participă elevi din șase țări

Strategic Partnership Project (Key action no 2)

ENTREPRENEURSHIP: A STEP TO THE FUTURE ESF

(Septembrie 2016- Februarie 2018)

  

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” derulează proiectul de parteneriat  strategic în cadrul programului ERASMUS+, Acţiunea cheie K2 – “ENTREPRENEURSHIP: A STEP TO THE FUTURE” (ESF) – 2016-2018. Proiectul   reuneşte şcoli din Lituania, Portugalia, Italia, Turcia, Grecia şi România şi este coordonat de Kretingos Marijono Daujoto pagrindine mokykla din Lituania.

Scopul principal al acestui proiect este de a forma abilitățile antreprenoriale ale comunităților școlare, de a integra  metodele inovatoare și active în cadrul procesului de învățământ pentru a spori dezvoltarea aptitudinilor și competențelor elevilor şi de a promova utilizarea TIC ca motor al schimbării sistemice pentru a creşte calitatea și relevanța educației la toate nivelurile.

Obiectivele  proiectului ” Entrepreneurship: a step to the future ” sunt:

  1. Implicarea tinerilor în activități economice și culturale cu scopul de a se dezvolta ca cetățeni cu spirit de inițiativă și abilități antreprenoriale, capabili să se integreze pe piața muncii atât în țara de origine, cât și în Uniunea Europeană
  2. Dobândirea cunoștințelor economice, juridice, culturale necesare atât unui viitor angajat pe piața muncii, cât și unui viitor om de afaceri
  3. Stimularea creativității, creșterea responsabilității, integrității, evaluarea realistă a circumstanțelor, dezvoltarea capacității de a planifica, organiza și a pune în aplicare activitatea propusă, asumarea riscurilor în procesul de luare a deciziilor – calități necesare în afaceri, dar şi în viaţa cotidiană.
  4. Dezvoltarea abilităților și competențelor necesare la încheierea învățământul obligatoriu pentru integrarea ca cetățean activ pe piața muncii la nivelul Uniunii Europene.

 

În perioada 02-06.10.2017 a avut loc la Târgovişte al treilea aschimb pe termen scurt de elevi. La această  activitate au participat 11 elevi şi 6 profesori din şcolile partenere şi cei 30 de elevi din grupul ţintă din şcoala noastră (în limita de timp impusă de programul şcolar).

Pe parcursul activitaţii LTT s-au desfășurat o serie de activități şi ateliere de lucru în concordanţă cu obiectivele proiectului şi  descrierea activităţii din formularul de candidatură. Astfel, activitățile concrete au constat în:

– organizarea şi prezentarea firmelor de exerciţiu create în şcolile partenere pe parcursul proiectului

– prezentarea partenerilor locali în proiect

– vizite tematice de documentare, informare, prezentare a unor companii de succes: Fabrica de îngheţată CICOM SRL Târgovişte, Fabrica Rondocarton din Târgovişte, Fabrica Parmen SRL- Văleni Dâmboviţa (care produce suc natural de mere şi  pere), SC CHITULESCU PROD SRL Târgovişte (produse de panificaţie, în special turta dulce şi pufarine)


– efectuarea unor interviuri filmate cu meșteri şi antreprenori locali din Buşteni-Poiana Tapului-Sinaia

–  campanie de voluntariat și donare la Scoala Gimnazială Specială din  Târgoviște

– ateliere de lucru cu instrumente de editare colaborative (Wiki, GoogleDocs, Dropbox) care sunt utilizate în proiecte, pentru organizarea de resurse, documente și idei – pentru elevi şi platforme de e-learning pentru predare interactivă (Edmondo, Easyclass, Moodle, Kubbu) care sunt folosite în crearea / editarea lecțiilor, testelor, temelor, discuțiilor – pentru profesori

–  ateliere de lucru în companiile OLDSTUFF (crearea de obiecte decorative din materiale reciclabile), TEYASTAR (produce săpun), ACMEDIA (crearea de postere, cărți poștale pentru publicitate, folosind Canva, Storybird)

– o zi într-o firmă de succes – Ferma Cocosu Rosu Giurgiu ( elevii au avut posibilitatea de a de  urmări munca, din interior)

– lecţii de matematică, engleză

–  prezentarea exeperienţei dobândite, utilizând platformele  E-learning

–  evaluarea activității în România şi înmânarea certificatelor.

În perioada 04 – 08.12.2017  a avut loc la Istanbul – Turcia  în cadrul Proiectului de Parteneriat  Strategic “ENTREPRENEURSHIP: A STEP TO THE FUTURE” (ESF)(Programul  Erasmus+), ultima activitate LTT- schimb pe termen scurt de grupuri de elevi. La activitate au participat doi profesori şi patru elevi.

Pe parcursul întâlnirii transnaţionale s-au desfășurat o serie de activități şi ateliere de lucru,  s-au discutat diverse aspecte legate de ultima reuniune transnaţională din ianuarie 2018. Astfel, activitățile derulate au constat în:

– prezentarea partenerilor ( în această activitate, fiecare partener a prezentat şcoala (filieră, profil, specializări, curriculum, număr de elevi, profesori, activităţi şcolare şi extraşcolare specifice, etc.)

– aplicarea unor chestionare despre START UP COMPANIES pe strada ISTIKLAL ( Elevii au fost împărţiţi în grupuri, au aplicat chestionare pentru a vedea dacă oamenii ştiu ce au de facut atunci cand doresc sa deschidă o afacere)

– prezentarea planurilor de afaceri după o structură schematică stabilită anterior: Ce fel de produse vând, Cui le vand? Care este preţul de producţie? De ce aleg aceste produse să le vândă? Unde le vând? Cine sunt competitorii?)

– vizitarea unor companii de succes “Horror House”- pentru a prezenta o idee la modă în afacerile de divertisment din lume şi  Karaköy ‘Güllüoğlu Pastry Shop’-  o afacere de familie începută la 1800, foarte renumită în Turcia, fiind prima fabrică de baclava din lume.( Filiala din Istanbul fost deschisă în 1949 şi a devenit  renumită pentru uimitoarea baclava tradițională)

–  ateliere de lucru IT:

  • pentru a învăţa despre finanţare ( Au fost prezentate programe simple si eficiente care sa îi înveţe pe elevi cum să îşi finanţeze afacerile : GnuCash este un software financiar-contabil personal și de afaceri mici, licențiat gratuit sub GNU GPL și disponibil pentru GNU / Linux, BSD, Solaris, Mac OS X și Microsoft Windows. Este conceput pentru a fi ușor de utilizat, dar puternic și flexibil. GnuCash permite urmărirea  conturilor bancare, acțiuni, venituri și cheltuieli)
  • pentru a învăţa termnologia de afaceri ( A fost ulilizat un instrument on line  Kubbu- o  resursă online valoroasă care permite unui utilizator să creeze chestionare online, jocuri de potrivire și puzzle-uri de cuvinte încrucișate și apoi să poată plasa aceste articole pe un site de clasă, wiki de clasă sau să le trimită pe adrese de e-mail selectate. De asemenea, poate fi folosit în clasă de către profesori, nu doar pentru a realiza lecţii mai atractive, ci şi  pentru evaluarea elevilor)
  • crearea unui dictionar de afaceri în propria limba, utilizând LingoJam care este motor de traducere a limbii online în timp real,

– Workshop in Wholesaler Center – a avut ca scop să înveţe elevii să găsească cea mai bună opţiune pentru a produce sau cumpăra un produs (Elevii au fost împărţiţi în grupuri mici, au comparat preţurile, au cautat cele mai bune preturi, au  negociat cu angrosistii pentru a obţine preţuri mici la cumpărarea unor produse)

– atelier de lucru în centrul comunitar pentru refugiați în cadrul Association for Solidarity with Asylum Seekers and Migrants (ASAM) cu scopul de a înţelege cum să îţi redescoperi, cum să îţi continui viaţa în diverse situaţii

– expoziţie cu produse realizate în companiile din cele şase şcoli

–  vizită şi activitate de donare la Darulaceze – o casă de îngrijire publică care a fost înființată în 1895 . (Elevii au donat obiecte create în companiile lor.  Casa a  început să fie construită în Istanbul Kagithane în 7 noiembrie 1892 pentru a salva și a proteja copiii săraci și femeile și bărbații cu dizabilități. Acesta a fost construită în patru ani cu sprijinul financiar al Sultanului Abdulhamid și a fost deschisă în 2 februarie 1896. Darulaceze continuă şi în prezent să ajute o mulțime de oameni, de la sugari, până la cei vârstnici, evaluarea activităţii şi înmânarea certificatelor.

Elevii şi profesorii participanți s-au bucurat de experiențe deosebite și atractive. Aceaste activităţi au contribuit la dezvoltarea în plan profesional a profesorilor participanţi, dar şi în plan personal, individual,toţi întorcându-se acasă cu noi cunoştinţe, abilităţi şi atitudini.

 

Material realizat de către prof. Zepiși Simona- coordonator de proiect

 

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 

 

 

 

 


Printează articolul Printează articolul

Gurmand + Raiman

21 decembrie

Parerea ta este importanta, lasă un comentariu.

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

#Citeste si: