Gabriela Horga: Debirocratizare prin digitalizare! Două noi legi în acest sens

Deputatul liberal, Gabriela Horga, a anunțat pe pagina sa de facebook promulgarea a două noi legi cu prevederi în ceea ce privește digitalizarea unor servicii în cadrul Oficiului Registrului Comerțului, dar și a folosirii semnăturii electronice în relațiile de muncă. Prevederile sunt încă un pas spre debirocratizare prin digitalizare, reducând eforturile celor care au nevoie de aceste servicii.

Digitalizarea ne dă posibilitatea să schimbăm viața oamenilor în bine. Sunt bucuroasă ori de câte ori amendamentele pe care le depun în acest sens devin literă de lege.

Președintele Klaus Iohannis a promulgat Legea pentru aprobarea ordonanței de urgență nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul Registrului comerţului.

Anterior, Parlamentul a adoptat o serie de amendamente pe care le-am depus, împreună cu colega mea, deputatul PNL Diana Morar, în sensul simplificării unor activități.

Pentru simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului, Oficiul Registrului Comerțului transmite autorităților competente în domeniul autorizării funcţionării, doar pe cale electronică: informaţii din declaraţiile-tip pe proprie răspundere cu privire la îndeplinirea condiţiilor de funcţionare/desfăşurarea a activităţii pentru sediul social/profesional şi/sau sedii secundare datele de identificare ale persoanelor înregistrate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării în registrul comerţului.

Nu se mai transmit și copiile declarațiilor-tip ca până acum.

Pe de altă parte, Președintele Klaus Ioahnnis a promulgat și un proiect de lege privind folosirea semnăturii electronice în relațiile de muncă.

Prin proiect a fost aprobată o ordonanță de urgență emisă de Guvernul Florin Cîțu, fiind preluate și amendamente dintr-un proiect de lege inițiat de Violeta Alexandru, proiect pe care l-am semnat și l-am susținut.

Personale care doresc vor putea să folosească semnătura electronică calificată și pe cea avansată, la semnarea contractului de muncă și a actelor adiționale. La semnarea altor documente rezultând din raportul de muncă se va putea folosi semnătura simplă, avansată sau calificată. Instituțiile de control vor verifica documentele semnate electronic tot în format electronic, fără să le solicite în format letric.

Proiectul prevede posibilitatea deducerii de la calculul impozitului pe profit a cheltuielilor pe care angajatorul le poate face pentru a obține semnătura electronică pentru angajați.” a precizat deputatul Gabriela Horga.

Distribuie:

Locuri de munca difamcom

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Flax Gopo
Webhosting Armand Media Star Sistems Security - Paza si protectie

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro