ortooxacell kiss2022.gif Flax

Saga drumului Bâldana-Sinaia! Guran spune că drumul e …urnit. Care este, totuși, problema

Virgil Guran, președintele PNL Dâmbovița, a reacționat la afirmațiile vicepreședintelui PSD Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, care a declarat într-o conferință de presă ca licitația pentru șoseaua Bâldana-Sinaia a fost anulată.  (VEZI DECLARAȚIILE). Guran spune că proiectul a fost împărțit în două,  iar pentru un tronson nu a fost depusă nici ofertă, dar că licitația va fi reluată, nefiind vorba de anulare.

Aparatul de intoxicare în masă al PSD Dâmbovița funcționează!

Fără o minimă verificare aruncă în spațiul public, cu titlul de «știre bombă» că licitația pentru șoseaua Bâldana-Sinaia a fost anulată!

Dacă știrea ar fi fost adevărată ar fi fost un prilej de tristețe pentru toți dâmbovițenii!

Doar conducerea PSD Dâmbovița se putea bucura, și pentru că nu s-a putut abține, chiar a difuzat o asemenea știre!

Realitatea, și de data aceasta, le joacă feste, și este crudă cu ei!

Proiectul este defalcat pe două tronsoane:

  1. Bâldana-Târgoviște, lărgire la patru benzi, asemeni tronsonului București-Bâldana.

2.Târgoviște-Sinaia modernizare.

Pentru primul tronson a fost depusă oferta tehnică și economică ce se află în evaluare.

Pentru cel de-al doilea tronson ,Târgoviște-Sinaia, nu s-a depus nicio ofertă, situație în care licitația se va relua!

Aceasta este REALITATEA!

Eu înțeleg că îi deranjează acest lucru, că am reușit să urnesc din loc un proiect care zăcea prin sertare, dar nu înțeleg ura ridicată împotriva dâmbovițenilor!

Dacă vom avea patru benzi de la Târgoviște până la București este în folosul nostru, nu al meu personal sau al PNL-ului!

Asta nu înțeleg cei de la PSD și mi-e teamă că nici nu o vor înțelege prea curând!” a spus Guran.

Prima aprobare a indicatorilor a avut loc în 2008, în mandatul de premier a lui Călin Popescu Tăriceanu. Atunci, Guvernul spunea că finanțarea obiectivului de investiții se face de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Din istoria zbuciumată a proiectului, amintim că la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) s-a semnat, în august 2011, în timpul guvernării Boc,  un contract de modernizare a DN 71 Bâldana -Târgovişte-Sinaia, pentru circa 41 de kilometri, cu consorţiul format din firmele Spedition UMB (deţinută de Dorinel Umbrărescu), Consitrans (familia Hanganu) şi Iptana. Era vorba de o variantă a drumului pe două benzi. Contractul se ridica la 138,6 milioane de lei (circa 33 de milioane de euro) şi urma să fie finanțat, exclusiv, de la bugetul de stat.  Doar că cei 15 000 000 de lei prinși în 2012, în guvernarea Ponta, în bugetul Ministerului Transporturilor pentru acest proiect, au dispărut. După care în 2013 a dispărut și proiectul, Ministerul Transporturilor bugetând pentru Târgoviște doar o gară.

În 2017, în Guvernare Tudose a fost iniţiată o hotărăre de Guvern de modificare a HG 1416-2008. Conform noului document finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri europene nerambursabile și Bugetul de Stat, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.”

În mai 2018, Guvernul a aprobat, o nouă hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1416/2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizare DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia, km 0+000-44+130, km 51+041-109+905. Este vorba de al treilea act normativ pe acest subiect.

În februarie 2019, Compania Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor pentru varianta pe patru benzi. Procedura a fost însă suspendată, la începutul acestui an, ca urmare a celor peste 350 de cereri de clarificare.

Licitația a fost reluată în luna iulie a acestui an. Este vorba de licitația la care pentru tronsonul Târgoviște – Sinaia nu s-a prezentat nimeni. În lumea constructorilor mari se știa că există riscul să nu se depună oferte. Tronsonul presupune lucrări de artă în munte, pe care constructorii prefer să le facă în timpul iernii sau primăverii. Vara, vor lucrări care presupun turnarea de asfalt, care sunt rapide și pentru care pot deconta, repede, banii.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media