Apelul disperat al unei profesoare: Conducerea Școlii Râu Alb “omoară” instituția și educația copiilor

“Daca ai impresia ca educatia e scumpa, atunci incearca sa vezi cum e ignoranta”

                                                                                                    Andy McIntyre

 

In timp ce dezbatem ce a vrut Turcescu, ce urmareste Melescanu, ce zice Udrea despre Ponta, cat a furat Voiculescu etc. În tot acest timp lumea satului romanesc moare. Prin ignoranta si reavointa lumea rurala este lasata sa moara. Legile romanesti sunt cele care contribuie magistral la acest proces.

Legea educatiei nationale (Legea 1/2011) a ajutat guvernantii si reprezentantii acestora in teritoriu sa incalce dreptul la educatie al micilor locuitori din saracele sate romanesti.  Constitutia garanteaza dreptul la educatie, legea educatiei prevede:

Art. 2 (7) În România învăţământul constituie prioritate naţională.

Art. 3

Principiile care guvernează învăţământul preuniversitar şi superior, precum şi învăţarea pe tot parcursul vieţii din România sunt:

a) principiul echităţii – în baza căruia accesul la învăţare se realizează fără discriminare;

b) principiul calităţii – în baza căruia activităţile de învăţământ se raportează la standarde de referinţă şi la bune practici naţionale şi internaţionale;

c) principiul relevanţei – în baza căruia educaţia răspunde nevoilor de dezvoltare personală şi social-economice

d) principiul eficienţei – în baza căruia se urmăreşte obţinerea de rezultate educaţionale maxime, prin gestionarea resurselor existente;

e) principiul descentralizării – în baza căruia deciziile principale se iau de către actorii implicaţi direct în proces;

f) principiul răspunderii publice – în baza căruia unităţile şi instituţiile de învăţământ răspund public de performanţele lor;

j) principiul asigurării egalităţii de şanse;

m) principiul transparenţei – concretizat în asigurarea vizibilităţii totale a deciziei şi a rezultatelor, prin comunicarea periodică şi adecvată a acestora;

o) principiul incluziunii sociale;

p) principiul centrării educaţiei pe beneficiarii acesteia;

q) principiul participării şi responsabilităţii părinţilor;

t) principiul fundamentării deciziilor pe dialog şi consultare;

u) principiul respectării dreptului la opinie al elevului/studentului ca beneficiar direct al sistemului de învăţământ.

 Intr-o tara in care guvernul refuza sa respecte prevederile legale si sa acorde 6% din PIB educatiei, obiectivul factorilor decidenti din sistem este acela de a face economie cu orice chip NU CALITATE, NU PERFORMANTA.  Si pentru a fi indeplinit obiectivul machiavelic (economie cu orice chip), de aproape 10 ani, sunt numiti in functii de conducere in “interesul invatamantului” inspectori si directori pe criterii politice, executanti umili care, din dorinta de a nu supara seful, nu tin cont de elevi ci de ordinele primate.  In mediul urban elevii invata in clase supraaglomerate de 29-30 elevi. In mediul rural regasim aceleasi clase numeroase de 22-25 elevi, dar nu elevii aceleiasi clase, ci elevi din clase diferite, a V-a cu a VI-a, a VII-a cu a VIII-a sau alte cuplaje aberante greu de imaginat si imposibil de gestionat in procesul instructiv-educativ.

 Legea educatiei prevede functionarea claselor in regim simultan dar cu siguranta cei care au elaborat aceasta lege nu au lucrat niciodata intr-o clasa de elevi. Va rog, pentru o clipa, imaginati-va cum, in 50 de minute trebuie sa evaluez, sa captez atentia si sa predau pentru 22 de elevi, 11 de clasa a V-a si 11 de clasa a VI-a. Prima tema: Pamantul – corp cosmic/Europa – pozitie geografica, limite, tarmuri. Personal, momentul de care ma tem cel mai tare este cel al feed-back-ului. Elevii pot da raspunsuri de genul “Europa este o planeta” si nu ei sunt de vina si poate nici eu ci sistemul care, pentru a face economie i-a obligat pe acesti copii sa asculte explicatii legate de doua teme diferite.

 De luni acest scenariu va deveni realitate in Scoala Rau Alb pentru ca in urma unui transfer pe care directorul l-a aprobat fara a consulta Consiliul de Administratie efectivele la clasa au ramas sub numarul minim de 12 elevi.  ISJ Dambovita a ridicat din umeri desi elevii puteau fi salvati potrivit articolului 63, alinatul 3 din Legea Educatiei Nationale. În situaţii excepţionale, formaţiunile de preşcolari din grupa mare sau de elevi pot funcţiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, pe baza unei justificări corespunzătoare, ţinând seama de încadrarea în costul standard per elev şi în numărul maxim de posturi aprobat pentru învăţământul preuniversitar la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti.  A fost invocat motivul neincadrarii in costul standard per elev,dar oare s-au gandit ca nu ne incadram pentru ca sistemul este subfinantat si pentru ca numirile politice le permit directorilor sa faca numeroase abuzuri, de la stabilirea sporului de conducere la valoarea maxima,  pana la realizarea de achizitii fara consultarea consiliului profesoral .

Ar fi pacat ca ignoranta politicienilor de acum sa distruga viitorul sutelor de elevi din mediul rural care din acest an scolar invata in sistem simultan la gimnaziu!!!!!

 

                                                             Prof Rodica Ghimpu


Valeriana heidelbergcement
Iohanis

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

: 4 ganduri despre “Apelul disperat al unei profesoare: Conducerea Școlii Râu Alb “omoară” instituția și educația copiilor

  • 28 octombrie 2014 at 15:25
    Permalink

    Îmi vine greu să cred că plânge cineva cu adevărat pentru elevi. Eu ştiam altă variantă, şi anume că un elev din clasa doamnei profesoare Ghimpu ar fi rămas repetent, şi că acesta ar fi fost motivul real pentru care ar fi rămas doar 11 elevi în clasa a VI-a. Pe cine să mai crezi? Cât despre afirmaţia din articol: “De luni acest scenariu va deveni realitate in Scoala Rau Alb pentru ca in urma unui transfer pe care directorul l-a aprobat fara a consulta Consiliul de Administratie efectivele la clasa au ramas sub numarul minim de 12 elevi.”, spun că nu am ştiut că un director poate opri vreun transfer la cerere al unui elev (dacă aceasta ar fi fost realitatea). Doamna profesoară nu ne spune şi din ce bani vor fi plătiţi profesorii care să predea separat la două clase cu câte 11 elevi. Eu ştiam că noi toţi, contribuabilii mici şi mari, plătim învăţământul de stat. E frumos să predai doar la 11 elevi, oricine îşi dă seama, dar trebuie să îşi mai şi permită ţara. Doamna profesoară arată că este greu pentru profesori să predea simultan la două clase, dar uită să spună că lumea nu se omoară cu performanţele nici când se predă la o singură clasă. Coca Gherghescu, DB

    Reply
  • 30 septembrie 2014 at 21:43
    Permalink

    ISJ Dambovita nu a fost niciodata o institutie interesata de educatie, au transferat profesori pe posturi, i-au numit directori, i-au mentinut in functie cu toate prostiile pe care le-au facut. Nu doar la Raul Alb sunt probleme.Inspectorii scolari sunt persoane fara viziune, fara caracter.

    Reply
  • 29 septembrie 2014 at 18:54
    Permalink

    Doame, cate principii si elevul habar nu are de ele, iar profesorii prefera sa le tina ascunse..Nici o unitate de invatamant nu a raspus public pentru (ne)performante..

    Reply
  • 29 septembrie 2014 at 17:18
    Permalink

    Doamna profesoara Ghimpu are dreptate, dar numai partial. Eu o cunosc bine pe dansa, am fost colegi de liceu. Intotdeauna a fost un elev bun, un student bun, un om care si-a facut datoria.

    Inteleg problemele sociale pe care le expune. Inteleg problemele sistemului de invatamant (si sotia mea este profesoara, cu absolut aceeasi vechime in sistem ca si dna Ghimpu si, de asemeni, autor de proiecte europene pe invatamant, asemeni doamnei Ghimpu).

    Ce nu pot sa inteleg , insa, la oamenii din invatamant este urmatoarea treaba: oameni buni, aveti culpa pasivitatii! V-au taiat salariile cu 25%….nu ati zis nimic! V-au taiat sporurile….nu ati zis nimic. V-au atacat materia si spiritul de profesori prin aceea ca v-au schimbat manualele si au bagat in ele tot felul de enormitati si de mizerii si, iarasi, …..nu ati zis nimic!

    Va limitati la niste mitinguri incarcate de frivol in care scandati doua ore si, la sfarsit, mergeti cumintei acasa, sperand ca sefii vostri n-au stiut ca sunteti la miting!

    Tata, mana pe par si faceti-va dreptate!

    Daca nu faceti asa….in curand o sa veniti cu bani de acasa, ca sa tineti scoala si sa platiti utilitatile!

    Draga Rodica, stii ca tin la tine si te respect! Nu care cumva sa crezi ca am vorbit cu rautate: aceleasi lucruri le-am zis si sotiei mele….pe care o stii foarte bine!

    P.S. Cand in Franta au scazut salariile cu 3,5 %…Champs Elisee a ars ca o torta vreme de cateva saptamani…..Dar nu ne comparam noi cu ei…..ei sunt o tara civilizata, nu-i asa?

    Reply

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro