Agresivitatea rutieră dar şi numărul mare de accidente soldate cu rănirea gravă sau decesul participanţilor la trafic sunt fenomene din ce în ce mai dese în România. Pentru a diminua numărul acestor situaţii, Ministerul Transporturilor a publicat pe site-ul său proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 – 2020 şi a Programului de Acţiuni Prioritare pe perioada 2013 – 2020 de implementare a Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 – 2020. Totuşi, veştile nu sunt tocmai bune pentru şoferii obişnuiţi să „fenteze” legea.
Iată câteva dintre aspectele urmărite:
– interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar;
– interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale;
– creşterea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte conducerea vehiculelor care circulă cu viteză mai mare decât viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii;
– oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru recuperarea de puncte de penalizare prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală / consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă/ preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, după caz.