Profesori on-line: Elisabeta Mihălăchioiu: “Învățarea nu ar trebui să se limiteze doar la cei patru pereți ai clasei”

Continuăm seria materialelor în care vă prezentăm dascăli dâmboviţeni care au ales să fie în pas cu evoluţia tehnologiei şi să folosească şi noile medii de comunicare pentru a comunica mai uşor şi mai eficient cu elevii lor.

Astăzi vă oferim opinia unei profesoare de limba engleză la Școala Gimnazială „Matei Basarab” Târgoviște, Elisabeta Luise Mihălăchioiu , care este de părere că şi dascălii trebuie să ţină pasul cu tehnologia.

„În anul 2003, aveam doar cunoștințe teoretice sumare despre computer și internet. Mai exact era un fel de limbă chineză pentru mine. Dar, a venit ziua „nemiloasă” când am fost pusă în situația de a utiliza această „limbă” în scopul de a stabili un parteneriat între școala unde predau și o școală din UE, în cadrul parteneriatelor școlare finanțate de Comisia Europeană. Începutul a fost foarte anevoios pentru că metoda utilizată era „learning by doing”. De atunci, computerul și internetul au devenit indispensabile în viața de zi cu zi, atât profesională, cât și particulară.

În contextul societăţii moderne actuale, datorită faptului că întreaga lume tinde să se transforme într-o societate informațională, apare nevoia ca, încă de la cele mai fragede vârste, copiii sa fie pregătiţi pentru un contact benefic cu lumea în care trăiesc, prin intermediul calculatorului. Cadrele didactice și școala trebuie să țină pasul cu tehnologia. Calculatorul trebuie folosit astfel încât să urmărească achiziţionarea unor cunoştinţe şi formarea unor deprinderi care să permită adaptarea la o societate aflată în permanentă evoluţie. Profesorul trăieşte el însuși într-o societate în schimbare, şi din fericire, în prima linie a schimbării, astfel încât trebuie să se adapteze, să se acomodeze, să se perfecţioneze continuu. În 2003 mi-am creat primul cont de email, iar în mai 2009 m-am alăturat rețelei Facebook și, de atunci, sunt foarte activă online, utilizând zilnic email și Facebook. Este modalitatea de a ține legătura cu diverse persoane (colegi, elevi, foști elevi, părinți, prieteni, rude), de a ne face cunoscută activitatea postând articole și fotografii despre/cu evenimente importante pe care le-am desfășurat sau care urmează a fi desfășurate, informații despre proiecte, parteneri de proiecte, reuniuni de proiect, sărbători”, spune Elisabeta Mihălăchioiu.

Ca în orice altă activitate, profesoara recunoaşte că există avantaje şi dezavantaje ale acestor mijloace moderne de comunicare. „Comunicarea modernă, actuală, utilizând computerul prezintă multe avantaje.

 

Rețelele de socializare și emailul au devenit parte integrantă a vieții cotidiene pentru că ne permit să comunicăm rapid, eficient și ieftin cu oricine de pe planetă. Rețelele de socializare (de exemplu: MySpace, Twitter, LinkedIn, Facebook) ne ajută să creăm propriile rețele online cu scopul, mai ales, de a sprijini o temă, de a cunoaște persoane noi, de a exersa cunoștințele de limbi străine dobândite, de a ne face noi prieteni, de a lucra la o temă comună. În proiectele școlare internaționale, am utilizat diverse mijloace de comunicare în masă moderne. Printre acestea menționez: e-mail, messenger, Yahoo Groups, Google+, MySpace, LinkedIn, Facebook. Acestea ne-au ajutat să intrăm în contact, să ne cunoaștem, să ținem legătura regulat, să schimbăm între noi diverse informații și fotografii despre țările noastre, despre temele proiectului, despre noi înșine, să planificăm în comun activitățile de proiect, să exersăm limba engleză, precum și să ne însușim expresii uzuale în limbile partenerilor. Practic, am extins experiențele de învățare ale elevilor. Nu trebuie să uităm că învățarea nu ar trebui să se limiteze doar la cei patru pereți ai clasei. Interesul tot mai mare al persoanelor, în special al tinerilor, față de site-urile de socializare, iPod-uri, jocuri pe calculator și altele asemănătoare este un aspect excelent de învățare ce poate fi exploatat dacă dorim să fim în pas cu dezvoltarea tehnologică și să stimulăm interesul elevilor. Comunicând astfel, ne-am dezvoltat atitudini civice, competențe digitale, competențe de comunicare, precum și de studiu individual beneficiind de învățarea formală, nonformală și, în același timp, informală. Delimitarea celor trei forme ale educației este mai degrabă una formală, în practică ele funcționând ca un complex ale cărui granițe sunt dificil de trasat.

În viață, există, totuși, o lege a compensației, ceea ce înseamnă că nimic nu prezintă doar avantaje, ci și dezavantaje. Ele există și în cazul utilizării comunicării prin intermediul computerului. Printre acestea aș enumera: posibilitatea de a crea dependență, consumul mare de timp, nerespectarea netichetei, pericolul de a se obișnui cu prescurtări și cu o grafie incorecta, curiozitatea de a intra în contact cu persoane străine de cercul vizat. Important este să nu exagerăm pentru că, știm proverbul, ce e prea mult strică”, mai spune profesoara.

luise fb

luise (1)

 

 

 


Valeriana heidelbergcement
Iohanis
Paleologu
Paleologu

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

: 2 ganduri despre “Profesori on-line: Elisabeta Mihălăchioiu: “Învățarea nu ar trebui să se limiteze doar la cei patru pereți ai clasei”

  • 5 ianuarie 2014 at 20:05
    Permalink

    Mare profesoara. Felicitari!!!

    Reply
    • 12 mai 2014 at 23:02
      Permalink

      Multumesc mult, Maria ! 🙂

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro