Dezvoltarea abilităților STEAM ale elevilor – obiectivul central al unui proiect european Erasmus+, într-un parteneriat care cuprinde Școala Gimnazială “Tudor Vladimirescu” Târgoviște

Între 17-21 februarie, Școala Gimnazială “Tudor Vladimirescu” Târgoviște a fost gazda unei întâlniri a cadrelor didactice din țările implicate în proiectul ERASMUS+ “STEAM JAM” – cod 018-1-BE02-KA229-046854_4. Proiectul propune desfășurarea de activități la clasă, pe subiecte de interes comun, care vizează dezvoltarea abilităților STEAM (știință, tehnologie, inginerie, arte și matematică), fiind desfășurat într-un parteneriat compus din cinci instituții europene din Belgia (coordonator), România, Țara Galilor, Italia, Grecia și Spania.

Directoarea Școlii Gimnaziale “Tudor Vladimirescu” Târgoviște, Prof. Marina Loredana Oană, ne-a precizat: “Activitățile acestui proiect se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 3-12 ani, precum și cadrelor didactice din școlile partenere, urmărind realizarea următoarelor obiective: dezvoltarea abilităților STEAM, încurajarea dialogului și colaborării între profesorii de diferite naționalități pentru a dezvolta activități educaționale inovatoare, dar și promovarea unei culturi europene, datorită schimbului permanent și a mobilităților dedicate profesorilor și elevilor.” Prof. Liliana Păunescu, coordonatorul proiectului la Școala Gimnazială “Tudor Vladimirescu” Târgoviște, ne-a mărturisit că “acest proiect este unul de schimb inter-școlar cu multe exemple de bune practici, care se adresează atât elevilor, cât și cadrelor didactice. El include mobilități atât pentru elevi, cât și pentru profesori, mobilități de formare, așa cum este și cea care se desfășoară în școala noastră acum. În ceea ce privește elevii, cinci dintre ei, cu vârste între 9-12 ani vor avea și ocazia de a vizita școlile partenere din două țări europene – Marea Britanie (Țara Galilor) și Spania, în cadrul unor deplasări finanțate prin proiect. Copiii care au arătat o implicare mai mare în activitățile propuse, cu o autonomie bună și cu pasiune pentru limba engleză, vor avea șansa de a trăi această experiență, în funcție de disponibilitatea familiilor care îi vor găzdui, fiind însoțiți și de doi profesori ai școlii.”

Emmanouil Kontogiannakis (Grecia) a subliniat importanța pe care o are acest proiect pentru școala unde predă: “Impactul pe care acest proiect cred că îl va avea în școala noastră va fi unul care va influența pozitiv activitatea cotidiană. Din toate proiectele în care am fost implicați, am învățat mereu lucruri noi, foarte utile în practică. Același lucru se va întâmpla și acum!” Totodată, Michel Goeman (Belgia) a precizat: “Noi am dorit să coordonăm un proiect care să implice științele, tehnologiile, ingineria, dar și artele, și am considerat că ar fi cel mai bine ca acest proiect să fie propus în cadrul programului Erasmus+, pentru că știm din experiența noastră că astfel de proiecte sunt foarte motivante atât pentru profesori, cât și pentru elevi.”

Cadrele didactice din școlile partenere au avut un program încărcat în cele câteva zile de vizită în România. Mai exact, aceștia au avut programată o vizită de documentare la Sinaia, incluzând și vizitarea Castelului Peleș și Castelului Pelișor, au participat la numeroase activități educaționale desfășurate la Școala Gimnazială “Tudor Vladimirescu” Târgoviște – lecții de predare, experimente științifice, ateliere – printre care și cel dedicat “Introducerii în tipărirea 3D”, organizat la Universitatea “Valahia” din Târgoviște, au vizitat Primăria Târgoviște, dar și obiective turistice: Muzeul Evoluției Omului și Tehnologiei în Paleolitic, Mănăstirea Stelea sau Curtea Domnească, unde au beneficiat de ghidajul specializat, realizat de ghizii Biroului pentru Protejarea Patrimoniului Cultural și Dezvoltare Turistică, din cadrul Primăriei Târgoviște.


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro