DE LA CITITORI: Educaţia – principiul fundamental pentru reuşite (Interviu cu prof. Gheorghiţa Anghel)

„Pomul şi învãţãtorul se cunosc dupã roade.” În rândurile urmãtoare, am ales sã prezentãm un cadru didactic al şcolii noastre, Colegiul Ecoomic “Ion Ghica” din Tâgovişte, un dascăl ce se implicã activ în activitãţi şi totodatã susţine elevii atât în activităţile din timpul şcolii, dar şi în cele extraşcolare. Prof. Gheorghiţa Anghel ne împartãşeşte câteva aspecte din viaţa de pedagog, pe care putem sã le tratãm ca învãţãturi. „Chibzuinţa cu privire la viitor vine din trecut.”

De ce aţi ales aceastã meserie?
La vârsta de 12-13 ani, m-a inspirat o carte de aventuri „Winnetwe” de Karl Mey şi anume personajul principal, apoi viaţa m-a cãlãuzit pe acest drum.

A existat un model dupã care v-aţi ghidat? Care a fost acesta?
Modele importante pentru mine au fost profesorii din şcoala generalã şi liceu.

Care sunt punctele tari ale acestei meserii?
Unul din punctele tari ale acestei meserii îl reprezintã formarea personalitãţii elevilor.

Dar cele slabe?
Cel mai recent întâlnit este interesul diferenţiat al elevilor.

Desfãşuraţi activitãţi extraşcolare cu elevii? Care sunt acestea?
Desfaşor diverse activitãţi cu elevii: de ecologizare, concursuri interjudeţene şi participãm la olimpiade.

Aţi obţinut rezultate importante?
Am reuşit sã aducem liceului premii destul de bune. În sãptãmâna Scoala Altfel a anului şcolar 2013-2014, la concursul naṭional de ştiinṭe şi tehnologii desfãşurat la liceul tehnic „Elie Radu” din Ploieşti, am obṭinut: locul I ocupat de elevele Andreea Enache şi Mãdãlina Pavel şi locul al-III-lea ocupat de elevii: Buzățel Daniel, Butăroiu Alexandra, Stoia Andrei, Marin Iulian, Andrei Rebeca şi Mădăran Iuliana.

10836362_578838815551732_1343461141_n

Cum rãspund elevii la aceste provocãri?
Unii rãspund cu entuziasm,alii cu interes, dar trebuie susţinuţi pânã în punctul final.

Existã vreo diferenţã între generaţia dvs. şi cea actualã?
Sunt câteva diferenţe ca societatea diferitã, colectiv de elevi împãrţit în funcţie de clasa socialã. Elevii din generaţia mea îşi cunoşteau mult mai bine interesul, erau glumeţi fãrã sã depãşeascã limita foarte mult, concentraţi asupra viitorului şi respectuoşi faţã de profesori.

În final, ce sfat le puteţi oferi elevilor din ziua de azi?
În primul rând, îi îndemn sã îşi stabileascã obiectivele, ţintele, să înveţe, sã fie curajoşi la provocãrile viitorului, sã respecte pe cei din jur şi nu în ultimul rând le urez forţã de muncã.


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro