TABLETA DE SÂMBĂTĂ – Ion Cosmin BUSUIOC – Urlă haita

Distribuie:

 

 „Când era vorba de credință, atunci ieșea fiara și mai tare din torționarii noștrii” – Nicolae Purcărea, supraviețuitor al ”Experimentului Pitești”

 

Toată  săptămâna unul dintre principalele subiecte de dezbatere și discuție din spațiul public, din presă și de pe rețelele de socializare a fost subiectul „Învierea”, pornit de la slujba săvârșită în noaptea de 26 Mai de Arhiepiscopul Tomisului, Teodosie .

Imediat ce Teodosie a anunțat slujba pe care o va săvârși, s-a dezlănțuit și haita care a început să mârâie și să urle împotriva a ceea ce ei considerau a fi fie o prostie, fie o inovație și ceva fără precedent în istoria omenirii. Unii urlau a bășcălie, alții sub masca falsei evlavii, pozau în oameni care erau îngrijorați că se încalcă rânduiala creștină. După ce, cu câteva zile mai înaite, ziariștii cereau să i se întocmească dosar penal pentru că a împărtășit credincioși la Sfânta Liturghie cu aceeași linguriță, când a venit vorba de Înviere, aceștia au început să joace cartea oamenilor evlavioși și bine intenționați cărora le pasă de rânduiala Bisericii. Nu conta că nu au pus în viața lor mâna pe o carte de Tipic bisericesc – cartea în care sunt prezentate toate slujbele și momentul sau ziua săvârșirii lor Biserică – , nu conta că pe la biserică nu au trecut decât acum în perioada pandemiei și nu din evlavie, ci pentru a căuta Covidul în Potirul cu Sfânta Împărtășanie. Adevărul nu a contat pentru ei, ci faptul că știau că vor face „reiting” cu acest subiect. Știau că în fața ecranelor sunt mulți care pe arhiepiscopul Tomisului îl numesc „Șpagoveanu”. Îl numesc așa cei care mai înainte urlau că o decizie a unei instanțe de judecată e sfântă și de necontestat și de netăgăduit. Păi, băieți, vedeți că pe 14 februarie anul curent, Teodosie a fost achitat. Auziți? A-chi-tat! Așadar, cum facem? Sunteți credincioși până la capăt principiului necontestării unei decizii judecătorești, ori voi vă asumați acest principiu doar dacă procesul se finalizează cu condamnarea persoanei/persoanelor pe care le urâți cu toată ființa? Spuneți…

„Teodosie repetă Învierea” a urlat haita. Habar nu au ce înseamnă și ce reprezintă Învierea lui Hristos în Biserică și în viața credincioșilor. Au scris tot ce le-a venit în minte și, vorba lui Soljenițîn, tastatura nu s-a împotrivit. Ba chiar unii au avut tupeul și îndrăzneala să folosească, în argumentarea lor fantezistă, citate din Sfânta Scriptură. Acest truc e vechi. L-a folosit și Satana, care atunci când l-a ispitit pe Hristos în pustiul Carantaniei, îi cita din Sfânta Scriptură a Vechiului Testament. Mulți ziariști deveniseră peste „noaptea minții lor” experți în teologia ortodoxă. Văzându-le argumentele am constat practicată aceeași inversiune morală propovăduită de ideologia comunistă. „Biserica a uitat cel mai important lucru: să-L asculte  pe Iisus”, scria un ziarist într-un cotidian central. Iată, sub masca falsei evlavii, Iisus este folosit ca argument împotriva Bisericii. Și ca falsa evlavie să fie completă, articolul respectiv mustea de citate din Sfânta Scriptură. Nu de puține ori în istorie, propaganda comunistă s-a folosit de principii creștine pe care le-au distorsionat după bunul plac pentru   a-și propaga ideologia.

La Constanța nu s-a produs nicio repetare a Învierii. În Biserică nu se repetă nimic, ci totul e un prezent continuu. Prin gura lui Pavel, Apostolul Neamurilor, mărturisirea Bisericii pentru cine e cinstit și vrea să înțeleagă cu adevărat, e clară: Iisus Hristos, ieri și azi și în veci este același. De aceea, slujbele săvârșite în Biserică nu sunt o repetare a unor ceremonii, ci sunt lucrări prin care credincioșii se raportează la Hristos ca la Cel pururea actual și care anticipează continuu actualitatea. În Biserică, Evanghelia – sau, ca să fie clar pentru toată lumea, toate cele 4 Evanghelii –  nu sunt doar despre „vremea aceea”, când Fiul lui Dumnezeu mergea pe pământ, ci sunt și pentru vremea aceasta. Asta face Biserica prin slujbele săvârșite, aduce continuu Evanghelia, din „vremea aceea” în „vremea aceasta”. Lucrarea Bisericii nu este una comemorativă, de aducere aminte, ci este una de mărturisire, iar mărturisirea Bisericii se întemeiază pe Învierea lui Hristos. Această mărturisire, Biserica o săvârșește în fiecare zi și nu după cum cred unii, că această mărturisire trebuie limitată doar la intervalul calendaristic al „perioadei pascale.”

Biserica este Dumnezeul-Om Hristos prelungit prin toate veacurile și în toată veșnicia, iar lucrarea ei nu este nimic altceva decât extinderea neîncetată și fără sfârșit a unui singur eveniment, al unui singur fapt: Învierea lui Hristos. De aceea, în ortodoxie mărturisim că toată credința creștină este cuprinsă în aceste cuvinte: „Hristos a înviat!; Adevărat a înviat!”. În Biserică totul se rezumă la Învierea lui Hristos, căci „dacă Hristos nu ar fi înviat zadarnică ar fi fost credința noastră.” De aceea, în fiecare duminică și cântările bisericești doar despre asta cântă și cuvântă: despre Învierea lui Hristos. Așadar, dacă sunteți cinstiți, schimbați titlurile alarmiste și scrieți: „Șoc! Creștinii repetă Învierea în fiecare duminică.”

Învierea lui Hristos tot timpul de-a lungul istoriei a reprezentat și va reprezenta piatră de poticnire pentru mulți. Această poticnire a dus și va duce tot timpul doar la aceste două reacții: una de bășcălie deșănțată și fățișă, demnă de ideologia comunistă și una mascată de o falsă evlavie. Oricât ar vrea și s-ar zbate unii contestatari ai Învierii lui Hristos să pară originali, nu pot spune nicio glumă nouă cu privire la aceasta. Ideologia comunistă le-a spus deja pe toate, ei doar schimbă „pe ici pe colea” câteva cuvinte. Practic, cu voie sau fără de voie, conștient sau inconștient, se hrănesc din ceea ce spun că urăsc cu toată ființa și anume, din comunism. Și asta nu o spun eu, ci o spune un om pățit, care a cunoscut comunismul în cele mai mici detalii. Omul a fost clar: „Ateismul este inima întregului  sistem comunist!”.

De  multe ori, eu în biserică, duminica, am cântat „Axionul Învierii” și „Ziua Învierii”. Ce ar spune ziariștii care atacă Biserica cu Biblia în mână? „Dascălul de la Mânăstirea Nucet a schimbat rânduiala Sfintei Liturghii!”. N-au decât…

Pentru cei care cred și vor să se mântuiască, Învierea lui Hristos este puterea lui Dumnezeu. Mâine e duminică, numită în Biserică până la sfârșitul veacurilor, Ziua Învierii. Cei care credeți, mergeți cu încredere. Se va „repeta” Învierea.

 

Distribuie:

Regata Turbnobio

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro