JURNAL DE CORPORATIST – Teodor Constantin BÂRSAN – Oamenii din spatele cortinei

„Nu-l luați în seama pe cel din spatele cortinei”…  (Vrăjitorul din Oz)

De vreo jumătate de secol, din ce în ce mai mult, mass-mediei i s-a acordat o foarte mare importanță. Televizoarele au devenit o parte din viața noastră, ziarele, tabletele și smartphone sunt o parte integrantă din spațiul în care locuim. De dimineață până seara, ne informăm, suntem bombardați cu talk-show, dezbateri, comentarii socio-politice. Ne sunt prezentați experți și specialiști și, bineînțeles, ni se spune să credem în opiniile lor și să le  luăm ca literă de lege. M-a uimit recent vehemența cu care ni se spunea să nu mai punem la îndoială opinia experților, medicilor, autorităților OMS, UE și a politicienilor noștri. Bineînțeles că trebuie să avem un anumit grad de încredere în experți, specialiști, medici, politicieni și comentatori, dar de ce este atât de periculos să gândim pentru noi înșine? De ce este atât de dăunător, de malign să gândim fără instrucțiuni și fără propagandă? De multe ori întâlnim aceleași scripturi la mai multe canale de televiziune. Ni se pare că avem de ales între atât de multe opțiuni, nu numai noi români, și în general, fie că vorbim de o țară din Europa, fie că vorbim de SUA. Avem multe opțiuni, mulți specialiști, comentatori și jurnaliști care ne spun cum să gândim și când să gândim sau să nu gândim deloc. Suntem adepți loiali ai vreunui canal tv și orice alte canale tv ni se par pură propagandă. Cu certitudine putem să spunem că Gâdea, Badea sau Bogdan Rareș au în vedere binele nostru, că managerii, CEO și președinții trustului sunt devotați adevărului. 

În America, diviziunea este la fel sau mai mare. Împărțiți între Fox News și CNN, fiecare telespectator consideră că deține adevărul, la fel cum consideră că zecile de canale cbs, nbc, foc, channel 4, etc. le pot oferi informații reale, valide, nedistorsionate. De exemplu, Walt Disney Company, un megaconglomerat deține Național Geographic, A&E Networks, ESPN Inc., Marvel entertainment, ABC, 21 st Century Fox, studiourile Pixar. O altă mare companie NBC, deținută de NBCUNiversal la rândul ei o subsidiară Comcast, face parte din același mare conglomerat, împreună cu MSNBC, Telemundo, CNBC, UȘA NEtowrks, Oxygen Bravo. Fox Corporation, care cuprinde și Fox News creat de mogulul media Rupert Murdoch, ale cărui legăturile cu Arabia Saudită sunt deja știute, poate și un motiv pentru care sus-numita televiziune nu critică niciodată sau rareori acțiunile Arabiei Saudite sau ale altor emirate ale petrolului, deține și ea o mare parte din acțiunile Endemol (Channel Flip, Multiverse, Huha!), Endemol Nordic ( Mags Content AB-Suedia, Metronome Post-Suedia, Heartland ApS -Danemarca, Metronom Spartacus AB-Norway,  Rubicon TV-Norvegia, Endemol Shine-Finlanda, etc), Endemol shine Germany, Endemol Shine UK, Endemol Shine Iberia, Wndemol Shine Netherlands, WEit Media- Russia, Endemol Shine Italia, Australia. Foarte multe companii și canale de televiziune concentrate în mâinile unei familii, în mâinile familiei Murdoch și a shareholderilor Fox. Michael Bloomberg deține Bloomberg LP și Bloomberg Media, Donald, Samuel Newhouse deține Advance Publication, care controlează o serie largă de ziare, reviste, canale prin cablu, familia Cox deține Atlanta Journal Constitution, Jeff Bezos (fondatorul Amazon) deține Washington Post, miliardul John Henry proprietar al echipei de basket Red Sox deține the Boston Globe, iar New York Times care a criticat puterea pe care o au toți acești moguli este deținut de Caros Slim Helu. Lista ar mai putea continua dar nu cu mult. Mass media este concentrată în mâinile a 20 de oameni extrem de puternici și de influenți. Pentru că o listă cu toate canalele mass-media deținute de miliardari și dinastii s-ar metamorfoza intr-o carte, aveți la dispoziție un infografic cu 6 companii care dețin marea parte din mass-media .

Având în vedere toate aceste informații, îmi este foarte greu să fiu obedient și să ascult în continuare de experți și specialiști, jurnaliști și să îmi iau porția zilnică de propagandă, fiind sigur că informațiile sunt veridice, iar adevărul nu este distorsionat. Dacă observăm cu atenție conținutul difuzat de fiecare canal tv și observam mesajele repetitive, pe ce se pune accentul și ce anume se repetă pe toate canalele media, avem o șansă să putem gândi critic și analitic. Întrebarea rămâne, de ce ascultăm de acești talking heads, plătiți pentru a specula, pentru propagandă sau pur și simplu pentru a transmite idei și opinii care sunt în interesul dinastiilor, elitelor și claselor politice care ne conduc. Nu pun în discuție respectarea anumitor legi, reguli, restricții, nu pun în discuție existența unei crize sau a unei pandemii, nu instig la nerespectarea legii. Instig totuși la gândire!

TEODOR  CONSTANTIN  BÂRSAN este sociolog, poet și prozator, corporatist de… Irlanda, dar nu a uitat Târgoviştea adolescenţei lui…

 

Distribuie:

Regata Turbnobio

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Flax Gopo
Webhosting Armand Media Star Sistems Security - Paza si protectie

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro