Primăria Târgoviște renunță la autobuzele și stațiile de încărcare electrice

După un an și jumătate în care autoritățle au tot povestit cum municipiul Târgoviște va fi primul municipiu finanțat pe Axa 4 pentru a-și transforma trasportul public de călători, în transport ecologic cu autobuze electrice, realitatea este cu totul alta. Nu vor fi achiziționate autobuze electrice și nici nu vor fi montate cele 20 de stații de încărcare, de care vorbeau oficialii. Nici măcar autobuze hybrid de tip plug-in ( care pot fi încărcate și electric). Târgoviștea cumpăra autobuze Hybrid (despre tehnologia acestora în subsolul articolului). Acestea au un nivel de poluare și un consum mai mic decât autobuzele pe tehnologie clasică, ceea ce va duce la micșorarea nivelului de poluare din componenta transportului public, dar sunt, totuși, departe de tehnologia complet nepoluantă a autobuzelor electrice. Și la fel de departe sunt și de ceea ce promiteau oficialii.

”Este un proiect finanţat cu fonduri nerambursabile pe Axa 4, Programul Operaţional Regional 2014-2020 (…). Vizează îmbunătăţirea transportului public urban prin achiziţionarea de vehicule ecologice, construirea infrastructurii necesare transportului electric, staţii de alimentare, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridoarele deservite de transportul public în municipiul Târgovişte. În cadrul acestui proiect, transportul public în municipiu va fi transport electric în proporţie de 85% în prima etapă. Vom avea 24 de autobuze electrice”, declara primarul Târgoviştei, Cristian Stan, la începutul anului trecut. Acesta a postat și un filmuleț, pe pagina sa de facebook, în care anunța viitoarea opțiune  a municipiului pentru transport electric, nepoluant.

 

Ieri, 12 septembrie, în cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului local Târgoviște, în care a fost nevoie de telefoane date consilierilor pentru a se asigura cvorumul, s-a aprobat modificarea studiului de oportunitate. Modificarea are la bază o adresă a Consiliului Concurenței în care municipalității i se cer o serie de modificări, precizări și clarificări. Astfel, din rațiuni financiare, spun cei care au întocmit modificările studiului, se renunță la tehnolohia hybrid de tip plug-in și la cele 20 de stații de încărcare. Conform noii variante se vor achiziționa 40 de autobuze hybrid, în valoare de 16.000.000 euro.

Facsimil din raportul de specialitate pentru modificarea HCL nr. 167/24.04.2018

Coincidență sau nu, la sfârșitul lunii iulie, primăria Târgoviște anunța că testează autobuzul Citaro Hybrid. Conform anunțului părea că prezentarea este la inițiativa autorităților locale. De fapt, Mercedes-Benz a organizat o caravană de prezentare a noului autobuz Citaro Hybrid, în 17 orașe. Probabil Mercedes știa de intenția autorităților de a cumpăra autobuze noi și de aceea a cuprins și Târgoviștea în cadrul turului. De altfel, Mercedes-Benz a vizitat mai multe administrații care au proiecte în acest sens.

Pentru vârful de gamă Citaro Hybrid, cu dotări de top, prețul pe bucată se ridică la  380.000 de euro. La 40 de bucați, fără a lua în calcul o eventuală negociere de preț având în vedere cantitatea de mașini cumpărate, rezultă un cost de 15.200.000 euro. O diferență de 800.000 de euro față de estimarea din studiu. Vom vedea dacă chiar Mercedes-Benz va câștiga și licitația pentru autobuze.

 

Drive testul Mercedes-Benz de la Târgoviște.

 

INFORAMAȚII DE BACKGROUNG

Sursa: www.mercedes-benz.ro

Funcționarea de bază a noului Citaro hybrid este una ușoară: motorul electric sub formă de disc și conceput într-un mod extrem de rezistent este integrat între motorul cu ardere internă și cutia de viteze automată. El funcționează, printre altele, la decelerarea omnibuzului ca alternator și transformă energia de decelerare în curent electric – la frânare și la slăbirea accelerației. Curentul astfel generat este stocat ca energie electrică. Fără tehnologia hibrid, această energie câștigată în etapa de recuperare s-ar pierde – noul Citaro hybrid o folosește și economisește: în momentul în care autobuzul pornește din regim staționar, motorul electric susține agregatul diesel sau cel pe gaz, printr-un cuplu motor suplimentar – așa-numita fază Boost. Astfel, motorul cu ardere internă trebuie să aibă o putere mai mică la pornire și este economisit combustibilul. Suplimentar, motorul electric asistă funcționarea la ralanti. Aceasta optimizează randamentul motorului cu ardere internă și contribuie la un consum de combustibil semnificativ redus și implicit la emisii mai puține.

Motorul electric nu servește la amplificarea puterii maxime. Din aceste considerente, atât puterea și cuplul motor la noul Citaro hybrid nu se modifică, prin comparație cu un motor cu ardere internă, similar din punct de vedere constructiv. Turația motorului cu ardere internă nu se reduce în etapa Boost. Doar performanța excelentă este redusă insesizabil și este completată de motorul electric.


Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:


Gurmand + Raiman

Un gand despre “Primăria Târgoviște renunță la autobuzele și stațiile de încărcare electrice

  • 13 septembrie 2018 at 23:41
    Permalink

    Oricum mai bune decat cele care ne duc in diverse orase germane si care fac un zgomot infernal activand alarmele masinilor, casate de mult in tara lor de origine si luate de noi pe bani grei.Mai intrebati si fostele conduceri ale orasului.Ca sa nu intram in mai multe amanunte.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Politica de confidentialitate (click pe acest link)


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca
Statistici Google Analytics
Statistici Trafic.ro