MORENI: După 30 de ani de distrugere sistematică, calea ferată a dispărut

A avut cândva cale ferată, pe care din păcate nu o mai are pentru că a fost furată în totalitate și vândută la fier vechi! A avut, tot cândva, și o Gară, o clădire solidă și aspectuoasă, care acum arată ca după un bombardament din cel de-al doilea război mondial! Vorbim de orașul Moreni, de cel de-al doilea municipiu al județului Dâmbovița, unde ,,drumul roților de fier’’ a rămas doar în amintirea oamenilor. Calea ferată a orașului care a dispărut în neant, fără ca nimeni să știe ceva concret în acest sens, a avut și o extensie către Uzina Automecanica Moreni, de unde plecau odinioară transportoarele blindate către beneficiari. Nici această bretea de cale ferată nu a supraviețuit timpului și  hoților. Culmea ironiei este că a supraviețuit totuși ceva care să amintească de calea ferată, locomotiva, care era a Uzinei Automecanica Moreni. Din lipsă de întrebuințare, până la urmă și aceasta a ajuns… la fier vechi.

,,Calea ferată de la Moreni nu mai există, pentru că a fost furată. Aveam și la Uzina Automecanica Moreni o linie de cale ferată care făcea legătura cu calea ferată a orașului și pe care transportam, lună de lună, câte un lot de 70-100 de mașini, în perioada cea mai înfloritoare a uzinei. Aceasta a dispărut după revoluție și cum în România totul se întâmplă sub ochii unora sau a altora ca să duci la fier vechi o șină de cale ferată eu zic că cineva trebuie să te întrebe de acolo ,,măi, dar stai puțin, de unde o aveți voi, vă crește în grădină?’’ Să duci o cale ferată, un lonjeron din acesta, la fier vechi… singura explicație, a mea, este că trebuie să-ți crească în grădină așa ceva… S-a furat tot. Toată calea ferată de pe raza orașului Moreni a dispărut 100%. Gara de la Moreni, dacă o vedeți acum, care era o construcție foarte solidă, arată așa ca după cel mai sever bombardament din al doilea război mondial. Nu s-a furat numai porțiunea care ducea la Uzina Automecanica, ci s-a furat și porțiunea de la Gară până la Caragiale. Vestul sălbatic este puțin spus! Problema este că după ce a fost furată calea ferată noi am rămas cu locomotiva în curtea uzinei și până la urmă nemaiavând cale ferată am zis s-o vindem, dar cum s-o vindem, că nu aveam cale ferată? Până la urmă am adus un mastodont, un trailer care să poată să transporte greutăți atât de mari. A fost o nebunie totală, pentru că am rămas cu un obiect care nu mai avea utilitate, decât să-l scoatem și să-l punem în expoziție. Este vorba de kilometri de cale ferată furată la Moreni. Cum să se facă anchetă pentru așa ceva, anchetă se face pentru băbuța aia care a luat și ea nu știu ce, nu pentru lucruri din acestea serioase’’, a declarat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.

Dacă despre ,,morți numai de bine’’, se pare că nici infrastructra rutieră nu o duce prea bine în municipiul Moreni și vorbim de cea din momentul de față. ,,Să vedeți cum arată orașul Moreni acum, ați fost în Moreni în ultimul timp? De la ieșirea din Ghirdoveni, până în centru, dacă ai mașină bună… ai rupt-o! Eu consider că, în România, nu există în momentul de față, un alt oraș cu șoselele pe care le are Moreniul.. ’’, a punctat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.


Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro