Angajatorii care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă pot acorda bonuri de valoare (vouchere de vacanţă). Legislația în vigoare prevede că voucherul de vacanţă poate fi atât pe suport hârtie, cât şi pe suport electronic. Acestea sunt destinate exclusiv achiziţionării pachetelor de servicii turistice. Perioada de valabilitate a voucherului de vacanţă este de un an de la data emiterii.
Nivelul maxim al sumelor ce pot fi acordate salariaţilor sub formă de vouchere de vacanţă reprezintă contravaloarea a şase salarii de bază minime brute pe ţară garantate în plată, pentru un salariat, în decursul unui an fiscal. În momentul de faţă, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este de 1.050 lei/lună, însă începând cu 1 mai acesta va fi de 1.250 lei/lună. Valorile nominale permise pentru voucherele de vacanţă sunt de 10, 20, 30, 40 şi 50 de lei.
ATENṬIE! Angajatul care beneficiază de vouchere de vacanţă nu mai beneficiază de primă de vacanţă în cursul anului fiscal.
Beneficiarii (angajaţii) care primesc vouchere de vacanţă sunt singurele persoane îndreptăţite să utilizeze voucherele, în exclusivitate pentru achitarea pachetului de servicii turistice contractat.
Atât voucherele pe suport electronic, cât şi cele pe suport hârtie pot fi utilizate doar în structuri de primire turistică din România, acreditate de Autoritatea Naţională pentru Turism.