Mâncăm sănătos, trăim sănătos! Fii mai bun!

În cadrul rubricii Mâncăm sănătos, trăim sănătos!, specialistul în nutriție Alina Mihai revine cu informații prețioase despre ce înseamnă o dietă sănătoasă.

De cate ori nu ai incercat sa tii o dieta, insa de fiecare data ai renuntat pentru ca ai experimentat sentimente precum frustrare – ca nu puteai manca orice iti doreai atunci cand iti doreai, ura – fata de anumite alimente, pentru ca pur si simplu nu mai poti manca acelasi lucru zi de zi sau vinovatie – pentru ca nu ai respectat prescriptiile? Sa stii ca astfel de sentimente sunt absolut normale si nu este nimic in neregula cu tine. In general, avem tendinta sa incadram lucrurile in valori absolute, iar orice nu se incadreaza in acea ‘perfectiune’ pe care ne-o imaginam, nu este acceptat. De exemplu, daca nu reusesc sa urmez indicatiile unei diete si ma abat de la meniu, niciodata nu voi avea nici un rezultat.

Singurul amanunt pe care nu il luam in calcul este acela ca (uneori) perfectiunea poate fi apasatoare.  In acest caz obiectivul nu trebuie sa fie unul de neatins, ci acela de a ne dezvolta si de a deveni mai buni decat suntem acum. Astfel, in loc sa ne frustram si sa ne invinovatim ca nu avem puterea de a urma un plan alimentar bine stabilit, mai bine cautam optiuni prin care sa imbunatatim ceea ce avem acum.

Pentru acest lucru nici nu este nevoie sa depunem eforturi supraomenesti, ci doar  sa urmam trei pasi simpli:

  1. Observa

Sesizeaza cateva aspecte importante atunci cand vine vorba de hrana:

  • ce mananci – tipuri de alimente, preferinte culinare, de unde procuri alimentele, etc;
  • cum mananci – ce tabieturi ai: esti mereu pe fuga, mananci in picioare, in fata televizorului, cu telefonul in mana, etc;
  • cand mananci – in functie de senzatia de foame sau atunci cand te simti frustrat, nervos, anxios, etc;
  • cum te simti – pe parcursul zilei si mai ales dupa ce mananci.

Fii in contact cu tine si acorda-ti mai multa atentie, in acest mod vei putea sesiza ce modele urmezi si unde poti lucra pentru a le imbunatati. Ajuta-te de un jurnal alimentar in care sa notezi cele de mai sus.

  1. Planifica

Acum ca esti constient de alegerile tale, gandeste-te ce anume poti face pentru ca ele sa devina mai bune. Analizeaza jurnalul si planifica strategii care sa te ajute. De exemplu, stabilileste meniul pentru urmatoarea saptamana, aprovizioneaza-te in weekend sau pregateste mesele in avans. Important este sa identifici care sunt acele obiceiuri mai putin sanatoase, pe care, treptat, le poti transforma in unele mai bune.

  1. Aplica

Acum tot ce ramane de facut este sa pui planul in aplicare si sa ridici de pe umerii tai povara perfectiunii. De aceea, cel mai bine este sa identifici acel obicei mai putin sanatos pe care ai convingerea ca il poti schimba in urmatoarele saptamani. Dupa ce acesta a devenit un reflex si nu il mai consideri o sarcina, treci la urmatorul, si tot asa. De exemplu, daca ai sesizat din jurnal ca meniul tau nu cuprinde fructe, alege sa mananci unul pe zi. Chiar daca pare un pas prea mic spre un stil de viata sanatos, gandeste-te ca in urma cu o zi nu faceai nici macar asta.  

Ideea nu este sa fim perfecti, ci sa devenim mai buni cu fiecare alegere pe care o facem.


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro