Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, probleme cu asistenţii sociali din primării

Lipsa de informare și implicare a unor angajați din primării în legătură cu taxele la bugetul local pentru neplata cărora persoanelor beneficiare de alocațiile de susţinere a familiei ar trebui să li se suspende aceste drepturi este una dintre problemele cu care se confruntă Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Dâmbovița.

Potrivit informațiilor oferite astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, de către directorul AJPIS, Mihai Toni Ciprian, și purtătorul de cuvânt, Daniela Matei, instituția trimite constant adrese către primării cu informări privind taxele care trebuie achitate, pentru ca alocațiile pentru copii să nu fie suspendate. În zadar, însă, pentru unele primării. De asemenea, se pare că au fost chemați toți asistenţii sociali şi secretarii de primării, pentru informări pe această temă, a prestațiilor sociale pentru cei aflați în perioada de creștere copil.

Cu toate acestea, problemele continuă să existe, în special în cazul primăriilor.

Primăriile care gestionează cel mai bine situația prestațiilor sociale sunt, se pare, Aninoasa și Tărtășești, la polul opus situându-se Cojasca, unde, așa cum spun reprezentanții AJPIS, comunicarea cu locuitorii este foarte dificilă.

„În anul 2013, am avut lună de lună întâlniri cu asistenţii sociali din primărie, pentru a-i informa. Nu ştiu ce se întâmplă cu ei. Am chemat şi secretarul de primărie, împreună cu asistentul social, pentru a stabili anumite lucruri şi a le spune că până la urmă este obligaţia şi a voastră, a secretarilor de primărie, să-i informaţi pe asistenţii sociali, să-i învăţaţi. De câte ori au venit asistenţii sociali la agenţie le-am spus: au tot sprijinul agenţiei. Ori de câte ori au nevoie, Să sune. Eu, personal, le răspund. Le-am dat numărul meu personal şi vin, în continuare, cazuri care nu ar trebui să mai ajungă la noi. Avem cazuri de primării, Aninoasa, Tărtăşeşti, unde nu ai probleme cu asistenţii sociali. La Cojasca, nu pot să dau vina pe asistenţiii sociali din primării, dar se lucrează foarte greu, oamenii nu înţeleg şi au acolo cele mai multe cazuri.” -Mihai Toni Ciprian, director AJPIS Dâmboviţa Mihai Toni Ciprian, director AJPIS Dâmboviţa.

Un exemplu concret de așa nu a fost oferit, însă, din Târgoviște, unde se pare că un beneficiar de prestații sociale s-a plâns la AJPIS că  Primăria i-a suspendat dosarul pentru neplata taxei de habitat, care nu se numără printre taxele pentru care ajutorul poate fi suspendat.

Sunt foarte multe primării care nu au înţeles faptul că se referă decât la taxe şi impozite pentru autoturisme, locuinţe şi terenuri. Am avut cazul Primăriei Târgovişte, în care am suspendat dosarul pe faptul că nu şi-a achitat taxa de habitat. Şi a trebuit să mergem noi la primărie şi să spunem: Legea spune altceva……Sunt oameni care nu ştiu aceste amănunte, ajung la primărie, le taie chitanţe pe amenzi şi taxe de habitat rămân cu celelalte taxe neachitate, noi le suspendăm dosarele, vin se ceartă cu noi.  Singura soluţie: luăm legătura cu primarii, ne mai certăm puţin cu ei”-Mihai Toni Ciprian, director AJPIS Dâmboviţa

Sunt probleme, se pare, şi cu venitul realizat de reprezentanţii unor firme de cosmetice, care nu cunosc legislaţia şi se află în concediu creştere copil şi nu au voie să depăşească din încasări mai mult de 3000 de lei pe an, ca și venit impozabil. Mai exact, noile dispoziții stabilesc că plata indemnizației nu se suspendă dacă părinții obțin venituri supuse impozitului în cuantum de cel mult 3000 de lei într-un an calendaristic.

 Aceeaşi problemă o au şi pe beneficiarii unor subvenţii de la APIA care depăşesc norma de venit, peste 2 hectare de teren, deşi nu au realizat nici un venit, dar au o impunere la norma de venit, care este obligatorie, în funcţie de declaraţia de la APIA. În acest sens, pentru a uşura munca primăriilor, angajaţii AJPIS lucrează la o declaraţie  în care beneficiarii să fie informați clar despre venitul pe care au voie să-l realizeze.

Se pare că în ultimul trimestru, au fost suspendate 56 de indemnizaţii în judeţul nostru, din care 35 reluate în plată, 126 la alocaţiile de susţinere a familiei, din care 21 au fost reluate în plată, şi 246 de dosare, din care 67 au fost reluate în plată, pentru venit minim garantat.  Celor cărora au încă indemnizaţiile suspendate şi nu îşi vor plăti taxele şi impozitele datorate la bugetul local până la 31 august, le vor înceta prestaţiile sociale. Pentru alocaţiile de susţinere a familiei şi pentru venitul minim garantat pot fi depuse de către beneficiari noi dosare.

Probleme sunt și cu angajatorii, care, în mod normal, așa cum spun reprezentanții AJPIS, în termen de 5 zile de la data la care o persoană își reia activitatea din concediu creștere copil, ar trebui să anunțe AJPIS, dar nu o fac toți Inspectoratul Școlar, cu toate unitățile subordonate lui, fiind oferit ca exemplu de instituție care, deși are o fluctuație mare de personal, nu anunță întotdeauna situațiile necesare astfel încât să nu existe probleme cu acordarea indemnizațiilor.

Dreptul la indemnizaţii încetează cu ziua următoare celei în care:

a) copilul a împlinit vârsta de un an sau, după caz, 2 ani, respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;

b) a avut loc decesul copilului.

Dreptul la indemnizaţii se suspendă începând cu ziua următoare celei în care:

a) beneficiarul este decăzut din drepturile părinteşti;

b) beneficiarul este îndepărtat, conform legii, de la exercitarea tutelei;

c) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege în vederea încredinţării copilului spre adopţie;

d) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii de plasament;

e) beneficiarul execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile;

f) copilul este abandonat ori este internat într-o instituţie de ocrotire publică sau privată;

g) beneficiarul a decedat;

i) beneficiarul realizează venituri supuse impozitului şi copilul nu a împlinit vârsta de un an, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap;

j) se constată că timp de 3 luni consecutive se înregistrează mandate poştale returnate.

 


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Un gand despre “Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, probleme cu asistenţii sociali din primării

  • 3 iunie 2015 at 16:01
    Permalink

    Mie mi-a fost suspendata plata stimulentului de insertie fara sa am datorii, ba chiar cu impozitul platit in avans pe anul 2015

    Reply

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro