PE: mai multă protecție pentru turiștii care au pachete de vacanță

Turiștii care își alcătuiesc pachetele de vacanță folosind serviciile de pe internet sau din altă parte au nevoie de protecție suplimentară, pentru că nu vor fi asigurați precum turiștii care cumpără de la agenții tradiționali de turism, spun deputații. O propunere legislativă votată miercuri are în vedere asigurarea turiștilor dacă operatorul dă faliment, protecția împotriva unor creșteri majore de prețuri sau a unor modificări ale zborurilor și precizarea drepturilor în circumstanțe speciale.

Regulile UE prezente privind pachetele de vacanță datează din 1990. De atunci, zborurile ieftine au luat amploare, iar vânzările pe internet sau modificat substanțial modul în care turiștii planifică și cumpără vacanțele. Cu toate acestea, multe dintre aceste pachete alcătuite pe internet nu fac subiectul regulilor actuale și turiștii riscă să rămână într-o zonă legală gri care poate fi costisitoare.

Directiva actualizată va extinde definiția pachetelor de vacanță pentru a include cele mai multe tipuri de aranjamente de călătorie alcătuite din diferite elemente, cum ar fi zboruri, cazare și închiriere de mașini, pentru a proteja turiștii în cazul unor probleme. Deputații au insistat de asemenea ca turiștii să fie informați în mod detaliat înainte de încheia un contract dacă aranjamentele lor de călătorie nu reprezintă un pachet și nu oferă același nivel de protecție.

“Modificarea definiției clarifică acum ce reprezintă un pachet de vacanță. Turiștii trebuie să fie informați despre drepturile lor și cum sunt asigurați. Directiva actualizată are în vedere un înalt nivel de protecție a consumatorilor și o detaliată informare a lor”, a spus raportorul Hans-Peter Mayer (PPE, DE).

Noua propunere legislativă aprobată cu 610 voturi la 58 și 13 abțineri ar trebui să asigure următoarele elemente:

• Turiștii sunt repatriați dacă cel care organizează călătoria dă faliment în timp ce ei sunt în vacanță. Dacă este posibil, turiștii ar trebui să aibă opțiunea de a continua călătoria înainte de a se întoarce acasă, spun deputații;

• Prețurile pot fi crescute după încheierea tranzacției din motive speciale cum ar fi creșterea prețului combustibilului sau a taxelor. Dacă prețul crește cu mai mult de 8% (Comisia a propus 10%), turistului ar trebui să i se ofere o altă vacanță sau acesta ar trebui să fie rambursat;

• Organizatorii nu ar trebui să poată modifica semnificativ orarele de zbor, însemnând o modificare de mai mult de trei ore, după ce este încheiată o tranzacție;

• În circumstanțe “inevitabile” sau “neprevăzute”, cum ar fi dezastre naturale sau un atac terorist, care împiedică turistul să se întoarcă acasă la timp, organizatorul trebuie să organizeze cazare la același standard ca și cazarea rezervată inițial sau să plătească o cazare pentru cinci nopți, la un cost de maximum 125 de euro pe noapte, dacă organizatorul nu poate sau nu vrea să rezerve cazarea (propunerea Comisiei a fost de trei nopți la un cost maxim de 100 de euro pe noapte).

Europe Direct Târgovişte


Valeriana



Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro