ortooxacell kiss2022.gif Flax

Operatori dâmboviţeni de turism, sancţionaţi de Protecţia Consumatorului, pentru nerespectarea legii

               În perioada 14 – 23 Octombrie 2013, comisarii CJPC Dâmboviţa au desfăşurat o acţiune tematică de control privind respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice.

     Au fost verificati 7 operatori economici care comercializau pachete de servicii turistice, fiind aplicate 6 avertismente pentru nerespectarea  prevederilor Ordinului 235/2001 privind asigurarea turistilor în cazul insolvabilitătii sau falimentului agentiei de turism, respectiv pentru faptul că acettia nu cosemnează în contractul încheiat cu turistul condiţiile şi termenele în care acesta poate solicita plata despăgubirilor.

              Recomandari privind achizitionarea pachetelor de servicii turistice

CJPC Dambovita recomanda tuturor celor care urmeaza sa achizitioneze pachete de servicii turistice de la agentiile de turism din Romania, sa solicite infomatii complete despre pachetele de servicii ce urmeaza a fi contractate (in conformitate cu obligatiile de informare impuse operatorilor din turism).

               Pentru nemultumiri privind pachetele de servicii turistice:

– In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat ce se va trasmite prompt atat agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (conducatorul hotelului, restaurantului), prevedere inserata in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
– In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul agentiei, dupa incheierea calatoriei, o reclamatie scrisa, in termenul prevazut in contract. Agentia are obligatia sa comunice in scris turistului despagubirile care i se cuvin (termenul de raspuns e de maxim 30 de zile calendaristice).
– Turistii nemultumiti de serviciile turistice pot depune reclamatii la CJPC.

             Recomandari,speciale
– Solicitati operatorului economic ca va dea in scris informatii complete despre intreg pachetul de servicii pe care doriti sa-l achizitionati (localitatea de destinatie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat si caracteristicile acestuia (clasificare); tipul unitatilor de cazare si informatii in legatura cu accestea; serviciile de masa oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii; informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, asigurari de sanatate necesare; cuantum avans si termen pentru achitarea restului de plata; numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei; posibilitatile de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele ; durata pentru care operezea oferta turistica); fiti precauti daca vi se ofera informatii vagi sau incomplete.

– Analizati cu atentie continutul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice inainte de a-l semna (semnarea contractului implica asumarea consecintelor); nu semnati contractul daca nu exista o asumare clara a obligatiilor ce revin agentului de turism – asigurari verbale de genul „vedem cum rezolvam daca va fi cazul” nu va vor ajuta.

 

 

Comisar Sef   adj.

Bucur Damian Constantin

 

 

Distribuie:

Un comentariu la „Operatori dâmboviţeni de turism, sancţionaţi de Protecţia Consumatorului, pentru nerespectarea legii”

  1. Da,

    Altii care se fac ca muncesc serios.

    Conditiile de vanzare sunt stipulate in contractul cadru aprobat de catre MDRT prin ordinul nr 516/2005 – contract ce este obligatoriu a fi utilizat in toate agentiile.

    In plus in cadrul aceluiasi ordin la Art 3, alineatul 2 scrie foarte clar :
    Art. 3
    (1)Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţionează potrivit art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism, cu modificările ulterioare.

    (2)Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de personalul de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism.

    Detalii: http://legeaz.net/text-integral/ordin-516-2005-contract-comercializare-pachete-servicii-turistice

    Cu alte cuvinte – singurii indreptatiti sa sanctioneze pe cineva sunt reprezentantii ANT.

    Poate coboara cu picioarele pe pamant si reprezentantii CJPC – si constata faptul extrem de putini clienti ai agentiilor care au dat faliment au fost despagubiti intr-un fel sau altul. Poate controleaza si societatile de asigurari.

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media