Liceul de Arte „Bălașa Doamna” Târgoviște a organizat, în data de 20 ianuarie 2022, în parteneriat cu Casa Corpului Didactic și Inspectoratul Școlar Dâmbovița, activitatea științifică „Managementul clasei și al școlii prin proiecte”, având ca grup țintă cadre didactice de orice specialitate, manageri educaţionali, profesori metodiști din învăţământul preuniversitar.
Scopul acestui workshop a fost împărtășirea de către profesori a unor exemple de bune practici în domeniul managementului proiectelor, în vederea recunoașterii unor tehnici de succes aplicabile în elaborarea și implementarea proiectelor la nivelul clasei și al școlii. Activitatea și-a propus facilitarea interacțiunii participanților pentru stimularea cunoașterii și construirea unui climat de încredere în cadrul grupului, familiarizarea cursanţilor cu tematica activității și câștigarea implicării și a angajamentului participanţilor față de această activitate. Obiectivele operaționale ale atelierului de lucru au fost: promovarea modalităților de asigurare a unui management eficient al proiectelor la nivelul școlii și al clasei, promovarea unor modalități de asigurare a implementării cu succes a proiectelor la nivelul școlii și al clasei, precum și dezvoltarea de atitudini şi comportamente privind organizarea și conducerea grupului de elevi și a școlii.
Cuvântul de deschidere a activității i-a aparținut directorului Liceului de Arte „Bălașa Doamna” Târgoviște, pr. prof. Marian Dobrescu, prilej cu care a fost prezentat contextul derulării activității. Doamna Aurora Solomon, profesor metodist la Casa Corpului Didactic, a punctat apoi, importanța colaborării dintre cele două instituții și a implicării Inspectoratului Școlar General în astfel de activități științifice.
Atelierul de lucru s-a derulat în continuare, prin parcurgerea tuturor etapelor propuse de către echipa care l-a conceput. După activitatea de cunoaştere a participanţilor și a așteptărilor acestora, precum și cea de explicare a scopului activității și a obiectivelor, realizate de către directorul-adjunct al Liceului de Arte, prof. Denisa Sandu și de către prof. Mihaela Nicolae, a urmat prezentarea, de către prof. Carmen Antonescu, a unor noțiuni teoretice complexe, privitoare la tema workshop-ului. În partea a doua a activității, directorul liceului, pr. prof. Marian Dobrescu a oferit participanților informații despre activitatea pe grupe, care presupunea aplicarea noțiunilor teoretice, prin schițarea unor proiecte, pornind de la potențiale probleme identificate în instituțiile de învățământ: lipsa unor modalități concrete de dezvoltare a creativității elevilor, în perspectiva identificării unor soluții de rezolvare a problemelor; manifestarea de către elevi a dezinteresului și a lipsei de motivație pentru activitățile didactice; insuccesul implementării platformelor educaționale și a unor instrumente digitale, care să susțină prin facilitățile lor activitățile de învățare desfășurate online; incapacitatea de a eficientiza comunicarea dintre instituția școlară și părinți. După finalizarea lucrului în grupe, s-au prezentat, în plen, produsele finale, această etapă având mai multe roluri, atât cel de facilitare a procesului de reflecție a participanților asupra propriei învățări și de autoevaluare în raport cu tematica și obiectivele activității, precum și cel de familiarizare a participanților cu forma și modul de abordare a scrierii unui proiect, pe care ulterior îl pot replica la clasă sau în activitatea din școală.
În ultima parte a atelierului de lucru, au mai fost punctate câteva aspecte privitoare la importanța derulării unei astfel de activități științifice, de către prof. Diana Diaconu – directorul Casei Corpului Didactic Dâmbovița, de către prof. Livia Grigorescu – metodist la Casa Corpului Didactic și de către prof. Eugenia Șetreanu – director al Centrului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Dâmboviţa.
În cadrul concluziilor, gazdele au punctat faptul că activitatea nu a avut ca scop furnizarea de informații, care pot fi găsite oricând în diferite surse, ci și-a propus să provoace, să stârnească creativitatea, imaginația și curiozitatea în abordarea ideii de a porni în scrierea unui proiect, ca modalitate de rezolvare a unei probleme identificate în școală sau la clasă.