CN “Ienăchiţă Văcărescu” coordonează un proiect europen de educaţie non-formală

CETĂŢENIE ACTIVĂ ŞI SPIRIT ECOLOGIC PRIN EDUCAŢIE

FORMALĂ ŞI NON-FORMALĂ

(ACEAFNE)

2015-2017

Programul Erasmus +

Parteneriate Strategice (Acțiunea Cheie 2)

Peter Scott, unul dintre fondatorii  World Wide Fund for Nature (WWF) spunea “ Cel mai mai important lucru pe care Îl avem de făcut, daca vrem să salvăm lumea, este să educăm”.

În Europa problemele de mediu sunt încă tratate cu superficialitate de către populaţie, în special de către copii şi tineri. De aceea scoala, principalul furnizor de educaţie, în colaborare  cu comunitatea, trebuie să adopte strategii adecvate, atractive, accesibile şi eficiente pentru ca aceştia să dobândească un comportament ecologic.

În acest context, prin Programul Erasmus+,  opt şcoli din România, Suedia, Anglia, Italia, Polonia, Portugalia,Cehia și Lituania, şi-au unit forţele pentru a contribui  în cadrul Proiectului de Parteneriat Strategic (Acţiunea Cheie 2) “CETĂŢENIE ACTIVĂ ŞI SPIRIT ECOLOGIC PRIN EDUCAŢIE FORMALĂ ŞI NON-FORMALĂ”, la diminuarea problemelor de mediu existente la nivel mondial.  Proiectul este coordonat la nivelul parteneriatului de COLEGIUL NAȚIONAL “IENĂCHIŢĂ VĂCĂRESCU” din Târgoviște.

DURATA: 24 luni

COORDONATOR: Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte- ROMANIA

PARTENERI:

Agrupamento de Escolas de Casquilhos – Barreiro- PORTUGALIA

Tauragės “Aušros” pagrindinė mokykla – Taurage – LITHUANIA

I Liceum Ogolnoksztalcace z Oddzialami Dwujezycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie – Wschowa – POLONIA

Sundsvalls gymnasium Västermalm –Sundsvalls- SUEDIA

Lanchester EP Primary School – Lanchester – UNITED KINGDOM

IPS F.S. CABRINI – Taranto – ITALIA

1st International School of Ostrava – zakladni skola a gymnazium, s.r.o.- Ostrava – CEHIA

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană. Grantul propus a fost 235 240 EURO, iar grantul aprobat este  202 589 EURO

SCOPUL proiectului este să dezvolte capacitatea de intervenţie a şcolilor în domeniul educaţiei pentru mediu, prin formarea competenţelor profesorilor şi prin elaborarea unor instrumente/metodologii/strategii de abordare a educaţiei ecologice în context  formal/non-formal, care să îmbunătăţească calitatea predării/învăţării la nivelul instituţiilor partenere.

OBIECTIVE:

1)Imbunătăţirea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor de lucru în cadrul formal/non-formal  pentru 115 de profesori din cele 8 ţări partenere  în domeniul ecologiei, cu scopul formării unei atitudini responsabile faţă de mediu în comunităţile educaţionale şi locale din care provin

2)Dezvoltarea competentelor a 375 de elevi  din cele 8 ţări în a identifica nevoi şi probleme de mediu în comunităţile din care fac parte şi de a iniţia, implementa proiecte cu scopul imbunatăţirii calităţii mediului

3)Dezvoltarea capacitatii celor 8 şcoli de a dezvolta un comportament ecocivic în rândul elevilor, prin colaborare cu comunitatea şi prin schimb de bune practici si practici inovatoare

 

RESURSELE EDUCATIONALE CARE VOR FI ELABORATE IN COMUN (PRODUSE INTELECTUALE)

O1.Ghid metodologic de educaţie ecologică  formală/non-formală şi proiecte de mediu – va cuprinde practici de lucru cu elevii ( practici inovatoare:  metode inovatoare, strategii de învăţare activă, exemple de activitati integrate în curriculum, activităţi extracuriculare, experienţe de învăţare,etc) si proiecte de mediu elaborate şi implementate de elevi cu sprijinul profesorilor

O2.Curriculumul de formare pe problematica mediului pentru profesori

BENEFICIARI DIRECŢI:

–           115 profesori din cele opt şcoli,  de diverse discipline (fizică, chimie, biologie, limbi străine, limba nativă, TIC, desen, matematică, geografie)

–           375 elevi cu varste diferite  cuprinse intre 10-18 ani.

–           8  directori

BENEFICIARI INDIRECŢI -3400 de adulţi şi elevi

 

NUMAR DE MOBILITATI: 209 mobilităţi din care Romania are 36 de mobilităţi (22 pentru profesori si 14 pentru elevi)

NUMAR DE ACTIVITĂŢI TRANSNAŢIONALE: 14 ( 9 pentru profesori si 5 pentru elevi)

Profesorii vor participa la cursuri de formare comună la nivelul parteneriatului în domeniul educaţiei ecologice şi domeniul TIC ( pentru integrarea instrumentelor TIC în educaţia ecologică) şi vor aplica cunoştinţele, abilităţile, competenţele  în cadru  formal/non-formal la nivelul activităţilor integrate în curriculum la diverse discipline sau la nivelul activităţilor extracurriculare.Vor elabora produse educaţionale de calitate şi inovatoare (Curriculum de formare a profesorilor pe problematica mediului, Ghid metodologic de educatie formală/non-formală şi proiecte de mediu), flexibile şi adaptate la nivel European

Elevii îşi vor forma un comportament responsabil faţă de mediu, işi vor dezvolta capacitatea de a investiga probleme de mediu, gandirea critică, abilități si deprinderi de viaţă ecologică, abilităţi antreprenoriale, abilităţi sociale, abilităţi de management de proiect prin elaborarea/implementarea  unor proiecte de mediu la nivel local.

In cadrul activităţilor de predare/invăţare/formare transnaţionale, elevii si profesorii vor participa la ateliere tematice, întâlniri cu autorităţi locale de mediu, vor elabora proiecte de mediu, planuri de activităţi formale, non-formale.  Vor prezenta, analiza, compara şi evalua rezultatele obţinute  în urma implementării ideilor comune  la nivel local.

Colaborarea multinatională va asigura dezvoltarea capacitatii institututionale a celor opt  şcoli partenere,  prin  sporirea calităţii formării profesorilor în domeniul ecologic şi dezvoltarea unei strategii de educaţie ecologică de calitate şi durabilă la nivelul fiecărei instituţii.

 Profesor coordonator, Zepiși Simona Valinda

 

 


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro