„Pentru că ne-am propus ca anul 2014 să fie anul în care să acordăm o atenție deosebită celor care își aduc zi de zi aportul la formarea tinerilor valoroși, cu rezultate excepționale, am lansat campania ”Liga Profesorilor Excepționali”, în semn de recunoaștere pentru contribuția pe care profesorii o aduc neîncetat la evoluția societății”, este argumentul primei competiţii de amploare din România, iniţiată de Fundaţia Dan Voiculescu, care îşi propune să valorizeze dascălii de excepţie, cheia elevilor de excepţie din ţara noastră.
În cadrul acestei competiţii, profesori cu realizări de excepție, din toată ţara, și-au depus candidatura, misiunea juriului de a alege 50 de finaliști fiind una foarte dificilă. Cei 10 finaliști vor fi aleși prin votul publicului, pe site-ul www.fundatiadanvoiculescu.ro și premiați pe măsura rezultatelor:
Locul 1 – bursă de 5000 LEI/lună – perioada octombrie – iunie
Locul 2 – bursă de 3000 LEI/lună – perioada octombrie – iunie
Locul 3 – bursă de 2000 LEI/lună – perioada octombrie – iunie
Locul 4 – excursie la o universitate din Grecia
Locurile 5, 6, 7– laptopuri
Locurile 8, 9, 10 – materiale de specialitate şi educaţionale, seturi enciclopedii, vouchere de reducere
Toți participanții vor primi materiale de specialitate și cărți.
Prima etapă a concursului dedicat dascălilor din România, Liga profesorilor excepționali s-a încheiat, iar cei 50 de profesori pe care îi puteți vota îi puteți vedea pe http://www.fundatiadanvoiculescu.ro
A încercat să utilizeze metode moderne şi neconvenţionale în procesul de predare-evaluare, tocmai pentru a crea un liant în sala de clasă, bazat în primul rând pe dezvoltarea creativităţii elevilor şi, nicidecum pe îngrădirea libertăţii de exprimare a acestora.
Pornind de la ideea “Teachers learning to learn in order to teach” (Profesorii învaţă mai întâi cum să înveţe, ca mai apoi să predea), a încercat de fiecare dată să fie ea cea care ia notiţe, învaţă şi este evaluată – să fie elevul. Astfel, a înţeles că cel mai important aspect, privit nu de puţine ori ca o provocare, este, în primul rând, să-l faci pe acel elev să-i placa materia pe care tu, ca profesor, încerci să o predai. Astfel, adoptă constant o atitudine nonconvenţională şi liberă faţă de sistemul educaţional încă orientat spre abordări tradiţionale privind procesul de învăţământ.
Îi implică pe elevi în activităţi extraşcolare, precum atelierul de teatru „V.S.Drama”, pe care îl coordonează, dar şi în proiectul de voluntariat „Volunteer for you inner-self” şi cel cultural-artistic „My European Dream”
A participat la cursuri de dezvoltare profesională, câştigând diferite burse internaţionale pentru profesori în cadrul programului Lifelong Learning Programme şi nu numai. Ulterior, această dezvoltare profesioanală a constituit în primul rand un beneficiu adus elevilor, prin implementarea de metode inovative în procesul de predare-evaluare pe care le-a dobândit în cadrul participării la ateliere şi cursuri, precum „IDEA: International Dimensions in Education for All. In search of cross-cultural reflective teachers in Europe” , 26/05/-01/06/2013 Porto, Portugalia, „Viaggio in Europa”. Cultural Literacy through art and phylosophy, 14-18 Aprilie 2014, Milano, Italia, Ateliere organizate de Comisia Europeana, „EU Youth Policy”, „Education targets for Romania EU 20202 Strategy” 9-11 ianuarie 2013, Bruxelles, Belgia si nu numai.
În afară de premiile şi locurile fruntaşe obţinute la diferite concursuri şcolare naţionale şi olimpiade de limba engleză, a coordonat un număr mare de proiecte şcolare şi extracurriculare, atât pe plan naţional, cât şi internaţional, elevii Colegiului Naţional “Vladimir Streinu” fiind, nu de puţine ori, laureaţi ai unor concursuri la nivel european.
Proiectul „My European Dream” (FOTO 2, Cătălina, a treia, de la stânga, la dreapta) pe care l-a iniţiat şi coordonat, a fost laureat al Concursului Internaţional ”My European Dream”, organizat de către AEDE Franța (Association Europeene de L’Education – Eveniments – Videos, 2014. http://cronica-gaestiului.ro/archives/26095
http://www.cnvladimirstreinu.ro/noutati%28id=d8327d3cd2b703100b0f98c9945341a7%29.html
Proiectul „Volunteer for your inner-self” (in parteneriat cu Primaria orasului Gaesti si cu Centrul de Zi pentru Persoane Varstnice) a participat şi câştigat două concursuri naţionale şi anume: “Raport Leader European”, generat de către Campania Europa Casa Noastra , în urma căruia a participat, în calitate de profesor coordonator de proiect, la ateliere de lucru din cadrul Comisiei Europene de la Bruxelles, 2013 şi concursul „Euroscola” 2012-2013, în urma căruia a obţinut drept premiu o vizită în Parlametul European de la Strasbourg, însoţind echipa de 24 de elevi ai Colegiului National “Vladimir Streinu”, cu care a elaborat proiectul mai sus amintit.
Bravo!!! De-ar fi mai multi profesori care sa inteleaga ca actualul sistem de predare este depasit, ingradind libertatea de exprimare a elevilor, un sistem rigid ce nu are nimic in comun cu notiunea de pedagogie, dar pentru asta trebuie schimbate mentalitati, eliminate ideile fixe, cu alte cuvinte, avem nevoie de o generatie noua la catedre…Un sincer bravo, domana profesoara!
Fundatia „Dan Voiculescu”? Really? Cred ca este gresit sa ii faci capital de imagine tipului aluia. A propos, banii pe care ii da burse sunt furati de la noi.
Se votează aici: http://www.fundatiadanvoiculescu.ro/2014/05/catalina-georgescu/
Un copil educat reprezinta o Romanie civilizata maine.