14 profesori dâmboviţeni, mai pregătiţi pentru a-i consilia pe elevi în carieră

Elevii de azi manifestă o nevoie mare de îndrumare în carieră, profesorii având un rol şi o responsabilitate destul de mari în acest sens. Astfel o echipă de cadre didactice din Dâmboviţa formată din 10 profesori ai Colegiului Economic ”Ion Ghica” din Târgovişte şi 4 profesori consilieri ai CJRAE Dâmboviţa, a participat, în perioada 12-18 mai 2014, la mobilitatea VETPRO care s-a desfăşurat la Granada, în Spania, pentru a face schimb de informaţii şi dezvolta competenţele în acest domeniu, dar şi a aduce în Dâmboviţa experienţa europeană.

Practic, în cadrul proiectului Leonardo da Vinci ”Dimensiunea europeană a competenţelor profesioniştilor din învăţământul profesional şi tehnic necesare desfăşurării activităţii de consiliere şi orientare în carieră pentru elevi”, cadrele didactice au  participat la ateliere de lucru, mese rotunde și dezbateri în cadrul vizitelor pe care le-au întreprins într-o serie de centre de consiliere și orientare în carieră și școli din regiunea Andalucia, urmărind îndeaproape procesul prin care tinerii spanioli beneficiază de orientare în carieră, astfel încât tranziția lor pe piața muncii să fie ușoară și să permită valorificarea aptitudinilor și intereselor personale în cea mai mare măsură.

Activităţile au urmărit dezvoltarea abilităților și competențelor necesare organizării, derulării și monitorizării activitatilor de consiliere si orientare in cariera pentru elevi; realizarea unui schimb de experiență focalizat pe analiza de nevoi de dezvoltare personală a elevilor şi organizarea sesiunilor de consiliere şi orientare în carieră pentru formabili (elevi şi adulţi); selectarea și utilizarea unor activităţi, modele, metode, exemple de bună practică si a unor surse de informare pentru construirea unor imagini realiste asupra profesiilor; întărirea dimensiunii europene a școlii și a învățământului profesional si tehnic din judetul Dâmbovița prin diseminarea informatiilor referitoare la bune practici europene in consilierea și orientarea profesională a elevilor; consolidarea legăturii dintre teorie și practică în furnizarea de servicii de carieră cost-eficiente pentru adolescenți și adulți;

În urma participării la acest proiect, cele 14 cadre didactice au dobândit competențe și abilități profesionale privind:

–          realizarea de rapoarte sintetice privind programele de consiliere și orientare școlară din România;

–          identificarea de soluții creative de consiliere și orientare în carieră  care pot fi implementate la nivel local;

–          transferul de competențe/metode și/sau bune practici între parteneri privind folosirea unor activități inovatoare care sprijină orientarea şi consilierea în carieră a tinerilor;

–          configurarea bazelor de date cu resurse online pentru activitatea de consiliere și orientare în carieră;

–          realizarea de instrumente de consiliere și orientare în carieră (harta vieții în sisteme interacționale, relațiile, valorile, filosofia de viață, analiza aptitudinilor și intereselor, cunoașterea pieței muncii și a oportunităților naționale și europene, analiza comparativă a informațiilor privind condițiile necesare pentru a accede la profesia dorită, analiza SWOT personală, realizarea unui plan de acțiune personal).

 


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Un gand despre “14 profesori dâmboviţeni, mai pregătiţi pentru a-i consilia pe elevi în carieră

  • 21 mai 2014 at 17:28
    Permalink

    Minunat! Din nou imaginea Romaniei a stralucit in lume.

    Reply

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro