ortooxacell kiss2022.gif Flax

Schiul, Dracula și apele termale, pilonii strategiei pe turism a județului Dâmbovița

     Joi,15 ianuarie, de la ora 10:00 are loc la Corpul K al Universității Valahia Târgoviște o dezbatere publică referitoare la Strategia de Dezvoltare a Județului Dâmbovița pentru perioada 2012 – 2020. Este vorba nu despre înlocuirea strategiei aprobate în 2012, ci completarea acesteia așa cum arată și nota de fundamentare a dezbaterii: „Lucrarea de fată Strategia de dezvoltare durabilă a județului Dâmbovița 2014-2020 își propune actualizarea strategiei aprobată prin HCJ nr. 7/27.01.2012 prin prezentarea informațiilor relevante aferente perioadei ulterioare elaborării acesteia şi adaptareadocumentului la conținutul şi orientările actualelor documente de programare corespunzătoare perioadei 2014-2020, documente care nu erau disponibile în anul 2012. Prin urmare, lucrarea nu urmărește înlocuirea, ci completarea strategiei aprobate cu informații actuale, şi respectiv reorganizarea direcțiilor şi obiectivelor de dezvoltare, precum si a planului de acțiuni astfel încât acestea să corespundă într-o mai buna măsura contextului programatic actual si competențelor si atribuțiilor legale ale autorităților publice locale.” O dezbatere pe această temă a avut loc și în ianuarie 2012, la adoptarea strategie, fără prea mult succes la public. Textul integral se regăsește pe site-ul CJD: STRATEGIA DE DEZVOLTARE DURABILĂ A JUDEȚULUI DÂMBOVIȚA 2012-2020

      Strategia CJD are 5 obiective strategice principale: Consolidarea economiei dâmboviţene, incluzând relaţiile funcţionale cu judeţele vecine şi Zona Metropolitană Bucureşti, Dezvoltarea turismului, ca sector cu potenţal aport semnificativ la creşterea economică a judeţului, Creşterea performanţei sectorului agroalimentar pentru plasarea ca principal furnizor de produse perisabile pentru Regiunea Sud-Muntenia, Valorificarea capitalului uman prin educaţie şi prin stimularea antreprenoriatului şi Creşterea calităţii vieţii pentru locuitorii judeţului Dâmboviţa.

         Un obiectiv în care își pune speranțele județul este turismul. Conform notei de fundamentare din 2014, care specifică faptul că strategia din 2012 nu este înlocuită cu doar completată, iată care ar fi modificările la capitolul turism: „capitolul potențial turistic actualizează indicatorii statistici şi informațiile aferente activității turistice la nivelul județului Dâmbovița, inclusiv progresele realizate de către autoritatea publica în domeniul atragerii fondurilor nerambursabile. Lucrarea analizează de asemenea în mod detaliat formele principale de turism existente, avându-se în vedere contextul generat atât de serviciile turistice specifice, cât şi de către cele nespecifice existente, intenționându-se propunerea dezvoltării unor produse turistice, dar şi fundamentarea necesitații unor intervenții conexe turismului în zonele vizate.”

      Strategia pe turism începe cu obiectivul care ar trebui să fie gata în 2020: Centrul național olimpic de sporturi de iarnă (foto – P1). Conform strategiei adoptate în 2012, centrul ar trebui să fie gata în 2020 și totul ar costa 100 de milioane de euro. Centrul ar transforma Dâmbovița în inima turismului de iarnă al României. 

CLICK pe foto pentru vizualizare în format mare

strategie turism 1

Turismul balnear trebui să devină o carte de vizită a județului tot până în 2020. Până în 2017, CJD a gândit în strategia din 2012, modernizarea Stațiunii Pucioasa. Totul ar costa cam 7 milioane de euro. Consilierii județeni vedeau și posibilitatea turismului balnear la Vulcana Băi și Bezdead, cu doar 100 000 de euro cu care s-ar actualiza analiza apelor, s-ar capta și amenaja izvoarele (foto – P 3 și P 4). De asemenea, există și intenția de a testa resursele de apă de la Corbi Mari și Pietroșița (foto – P5)

strategie turism 2

          Evident că în cetatea lui Vlad Țepeș, strategia de turism se bazează și pe brandul Dracula. CJD ar vrea un muzeu al figurilor de ceară, la ruinele cetății. Cel mai probabil pe tema Dracula, pentru care strategia de dezvoltare crede că ar fi necesar cam 150 000 de euro . (foto – P11)
strategie turism 3

           Documentul care se află pe site-ul CJD cuprinde și o serie de puncte care ar fi trebuit finalizate în perioada 2012 – 2014. Gazeta Dâmboviței nu cunoaște dacă toate acestea au fost realizate. De exemplu, în perioada 2012 – 2014, CJD trebuia să deruleze schimburi de experiență cu regiuni din Franța, Italia și Austria (foto – P 14) în domeniul turismului montan-balnear-cultural, în valoare de 100.000 de euro. Despre schimburi cu Franța și Austria nu știm nimic, singurii care ne-au vizitat public fiind italienii din regiunea Puglia. Punctele 19, 21, 22, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 sunt și ele prevăzute a se finaliza până în 2014. De exemplul la punctul 29, CJD se angaja prin strategia de dezvoltare că va face până în 2014 spații de parcare corespunzătoare la toate obiectivele turistice din județ. Costurile estimate erau de 300 000 de euro.

strategie turism 4 strategie turism 5 strategie turism 6 finantare turism finantare turism1

Distribuie:

2 comentarii la „Schiul, Dracula și apele termale, pilonii strategiei pe turism a județului Dâmbovița”

  1. domnilor dar in puciosa nu trece nimeni sa vada santirele cu bani europeni cum s a lucrat inprostie canalizare fara colectarea apelor pluviale in speta pe patrana , neterminate tras asfalt peste canalizare noua apoi se sparge asfaltul sa se faca racorduri la locuinte , pe cetru inspre iesire spre targoviste e DEZASTRU PE CAROSABIL NETERMINAT ETC , IAR VIZAVI DE TURISM S A OPRIT TRENUL DE LA TARGOVISTE PRIN PUCIOASA SPRE PIETROSITA , SI EU CARE MA GANDEAM SA SE DUCA TRENUL PANA LA SINAIA CA TOT VORBITI DE PADINA , IN PUCIOASA ERA UN MINIMAX CARE STA INCHIS DE 2 ANI ,,, TOATE ACESTE LUCRURI OARE NU LE VEDE NIMENI CA DOAR CETATENI DE ONOARE SI CONSILIERI CARE SALARII CU LOPATA SANT O GRAMADA ,,,,,

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media