Actualul ministru al transporturilor vrea “Valahia Expres”. E a treia soluție tehnică pentru DN 71

Cătălin Drulă, actualul ministru al Transporturilor, vrea o altă soluție pentru DN 71. El dorește realizarea unui drum expres, București – Târgoviște, care să fie finanțat din fonduri europene.

Ieri, CNAIR a reziliat contractual modernizării drumului,după ce antreprenorul (Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL) nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual. Rezilierea vine după ce ministrul Transporturilor a dispus o verificare prin corpul de Control pentru atribuirea contractului în valoare de 120 de milioane de euro.   

“Este o prioritate pentru mine să facem acest proiect, este o lungime estimată de 60 de kilometri. Peste 200 de milioane de euro acest proiect. Cred că legătura se va numi Valahia Expres. Cred că legătura între Bucureşti şi Târgovişte merită un drum modern. Dacă facem un drum de anii 50, de anii 50 va rămâne zeci de ani de acum încolo. Sursă de finanţare din fonduri europene. E o prioritate pentru mine, dăm drumul imediat la procedurile de realizare a documentaţiei pentru acest drum, pe un caiet de sarcini OK. (…) Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 202. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Noua soluție este Valahia Expres cu o lungime estimată de 59,5 km şi care va costa aproximativ 232 milioane euro (circa 4 milioane euro/km). Investiţia urmează a fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, cu o parte de cofinanţare de la bugetul de stat.

Drumul expres este a treia soluție tehnică pentru DN 71. În indicatorii aprobați, pentru prima dată în 2008, era prevăzută modernizarea drumului pe cele două benzi, pentru care s-a organizat o licitație și s-a atribuit lucrarea. Proiectul a fost oprit, aprobându-se noi indicatori care prevedeau lărgirea la patru benzi a drumului. Această soluție a fost abandonată zilele acestea, în favoarea Valahia Expres.

Distribuie:

Turbnobio

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Flax Gopo
Webhosting Armand Media Star Sistems Security - Paza si protectie

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro