ortooxacell kiss2022.gif Flax

Firmelor cărora li s-a reziliat contractul pentru Bâldana – Sinaia, li se dă acum Bâldana – Titu. 14 ani de așteptare pentru 20 de km!

CNAIR a anunțat că a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului”Proiectare și Execuție Lărgire la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu km 30+950 – 52+350″. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. – S.C. BDU MAXI CONSTRUCT S.R.L. cu o valoare de 239.026.296,02 lei fără TVA.

“Menționăm de asemenea că asocierea declarată câștigătoare a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani. Lucrările de lărgire la 4 benzi se vor executa pe o lungime de 21,40 km,” se arată într-un comunicat CNAIR. Semnarea contractului se va face după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor.

Despre lărgirea la patru benzi a acestui drum se vorbește din 2007, când Guvernul României  a promis, marelui investitor Renault că dacă se va aşeza la Titu, drumul va fi lărgit. Din 2007 au existat licitații și rezilieri succesive.

Noii câștigători sunt două firme care fac parte din asocierea căreia CNAIR i-a reziliat contractul de lărgire la patru benzi a drumului Bâldana- Târgoviște – Sinaia, la începutul acestui an.

„Joi, 14.01.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului <<Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație>>. Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual.Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanție de participare și rezilierea contractului. Precizăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea Antreprenorului, anunța CNAIR la începutul anului.

Revenind la actualul contract, liderul de asociere SC Mavgo Holding SRL este o firma din Bacău controlată, potrivit presei locale de către Gheorghe Vlasie, un interpus al președintelui CJ Neamț, Ionel Arsene. Firma este abonată la contracte cu statul, cele mai multe în Neamț, dar și în județele din jur. Conform datelor economice, firma și-a triplat cifra de afaceri începând cu 2018.

Față de ultima licitație câștigată în 2018, de către PORR CONSTRUCT, valoarea contractului a crescut substanțial de la 174 de milioane, la 240.

După 14 ani de la promisiunea Guvernului vom vedea dacă va Bâldana Titu chiar va ajunge să fie lărgit la patru benzi.

Iată rezumatul celor 14 ani:

Guvernul României,  a promis în 2007, marelui investitor Renault că dacă se va aşeza la Titu, drumul va fi lărgit la patru benzi.

În 2013, Guvernul aproba o hotărâre privitoare la stabilirea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului: Lărgire la 4 benzi a DN 7, Bâldana – Titu. În 2014 s-au declanşat şi procedurile de expropriere, tot prin decizie guvernamentală.

În 2015,  Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță iniţierea procedurii de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului cu  obiect: „Execuţie lucrări pentru lărgire la patru benzi DN 7 Bâldana – Titu, km 30+950 – km 52+350”. Valoarea estimată a contractului era de 209.093.610 lei fără TVA cu o durată de implementare de 60 luni din care 24 luni perioada de execuţie şi 36 luni perioada de garanţie a lucrărilor. Licitaţia a fost anulată în acelaşi an. Fostul premier Sorin Grindeanu, promitea în 2016  că vor fi lansate procedurile de achiziţie pentru DN 7 Bâldana-Titu şi cea de achiziţie pentru proiectare şi execuţie pentru Bâldana-Târgovişte-Sinaia.

În 2017 contractul a fost relicitat la o valoare estimată a lucrărilor este de 210,627,629 de lei (fără TVA), pentru proiectare şi execuţie de lărgire a 21,40 km din drumul naţional 7.  S-au depus 7 oferte, dar contractarea s-a încurcat de o situație fără precedent: o contestație depusă de unul dintre ofertanți direct al Bruxelles, lucru fără precedent pentru România.

 În 2019, Bruxelles-ul a dat un răspuns dând, teoretic, drumul proiectului. Licitația fusese câștigată la jumătatea lui 2018 de firma PORR CONSTRUCT SRL, cu terț susținător PORR BAU GmBH Austria, una dintre cele mai mari companii de profil din această țară. Valoarea ofertei câștigătoare a fost de 173.924.257,77 lei fără TVA (proiectare + execuție) cu o durată a contractului de 24 de luni. Firma nu a prelungit valabilitatea ofertei declarată câștigătoare șia renunțat însă după OUG 114 care a crescut salariul din construcții la un minim de 3000 de lei, mult peste nivelul de la momentul licitației. Așa că societatea austriacă a spus că nu poate suporta costurile cu forța de muncă.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media