Evaziunea fiscală, ca formă de apărare împotriva statului

Domnul Victor Ponta sub umbrela apărării angajaţilor, premierul ia, de fapt, apărarea firmei Lukoil. Compania Lukoil este cercetată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani. Adică firma rusească n-a plătit statului român ceea ce-i datora, bani cu care Guvernul Ponta ar fi putut să facă zeci de investiţii, pentru că evaziunea fiscală este evaluată de procurori la 112 milioane euro, iar spălarea de bani la 118 milioane euro. Ambasadorul Rusiei la Bucureşti acuză, sindicaliştii companiei acuză şi, iată, s-a trezit şi Victor Ponta să acuze Parchetul General că pune în pericol locurile de muncă ale angajaţilor Lukoil. Normal că angajaţii companiei nu sunt vinovaţi, însă procurorii îşi fac treaba şi şi-o fac bine.

De ce se amestecă premierul Ponta în treaba Parchetului General? Este o întrebare la care, serios, chiar am vrea un răspuns din partea premierului. O face din pur populism. Păi să creeze domnul Ponta locuri de muncă, aşa vor avea şi angajaţii Lukoil unde să-şi câştige pâine pe viitor. Deocamdată Lukoil a prejudiciat statul, adică pe noi, românii, şi trebuie să plătească. Cine îi opreşte pe ruşi să o facă? Sau li s-au promis facilităţi în România? Legiuitorul a statuat conceptul de evaziune fiscală ca fiind “sustragerea prin orice mijloace de la impunerea sau de la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale de către persoanele fizice şi persoanele juridice române sau străine, denumite în cuprinsul legii contribuabili”.

Si noi de ce sa platim? Ne intrebam retoric. Daca suntem de buna credinta, atunci nu avem drepturi in fata statului.

De ce ceillalti au fost condamnati?

A se vedea:

Legea evaziunii fiscale, pe baza careia au fost incarcerati ieri oamenii de fotbal cercetati in Dosarul Transferurilor, prevede pedeapsa cu inchisoarea pentru mai multe infractiuni. Exista un articol in legea evaziunii fiscale care prevede pedeapsa cu inchisoarea de la 2 ani la 8 ani pentru o gama larga de infractiuni.

Astfel, pedeapsa amintita se da pentru:

– ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile;

– omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate

– evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;

– alterarea, distrugerea sau ascunderea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau de alte mijloace de stocare a datelor;

– executarea de evidente contabile duble, folosindu-se inscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;

– sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva ori declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate;

– substituirea, degradarea sau instrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si ale Codului de procedura penala.

Daca prin faptele de mai sus s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, in echivalentul monedei nationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 5 ani. Daca s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, in echivalentul monedeinationale, limita minima a pedepsei prevazute de lege si limita maxima a acesteia se majoreaza cu 7 ani.

Alte pedepse:

– de la un an la 6 ani retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa.

– de la 6 luni la 5 ani fapta contribuabilului care nu reface, cu intentie sau din culpa, documentele de evidenta contabila distruse, in termenul inscris in documentele de control.

– de la un an la 6 ani refuzul nejustificat al unei persoane de a prezenta organelor competente documentele legale si bunurile din patrimoniu, in scopul impiedicarii verificarilor financiare, fiscale sau vamale, in termen de cel mult 15 zile de la somatie.

– de la un an la 6 ani impiedicarea, sub orice forma, a organelor competente de a intra, in conditiile prevazute de lege, in sedii, incinte ori pe terenuri, cu scopul efectuarii verificarilor financiare, fiscal sau vamale.

– de la 2 ani la 7 ani si interzicerea unor drepturi detinerea sau punerea in circulatie, fara drept, a timbrelor, banderolelor sau formularelor tipizate, utilizate in domeniul fiscal, cu regim special.

– de la 3 ani la 12 ani si interzicerea unor drepturi tiparirea, detinerea sau punerea in circulatie, cu stiinta, de timbre, banderole sau formulare tipizate, utilizate in domeniul fiscal, cu regim special, falsificate.

– de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi stabilirea cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat.

– de la 5 ani la 15 ani si interzicerea unor drepturi asocierea in vederea stabilirii cu rea-credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari datorate bugetului general consolidat.

Avocat COLTUC MARIUS

www.coltuc.ro

0745150894


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro