ortooxacell kiss2022.gif Flax

Radu Popa: „DN 71 – drumul care are mai multe cruci decât semne de circulație”

Un nou apel în favoarea neabandonării proiectului de lărgire la patru benzi a Drumului Național 71 a fost lansat, astăzi, de deputatul de Dâmbovița, Radu Popa (PSD). “DN 71 este drumul care are mai multe cruci decât semne de circulație, inclusiv din acest motiv, nu mai avem timp de pierdut cu modernizarea lui.” a afirmat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, deputatul social democrat, Radu Popa.

DN 71 rămâne conform statisticilor cel mai periculos drum din județul Dâmbovița. Anul trecut au avut loc pe acest drum au avut loc 42 de accidente de circulație (25 pe tronsonul Bâldana – Târgoviște și 17 pe tronsonul Târgoviște – Cota 1000).

Realizarea unui nou proiect, pe un nou traseu implică contractarea prin procedură de achiziție publică și elaborarea unui studiu de fezabilitate și a unui proiecte tehnic, obținerea tuturor avizelor legale(inclusiv avizul de mediu), aprobarea investiției într-un consiliu interministerial la nivel de guvern, emiterea unei hotărâri de guvern de expropriere a terenurilor afectate de investiție, identificarea și aprobarea sursei de finanțare pentru un nou proiect si organizarea procedurilor de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor.

Proiectul ministrului Drulă omite în mod intenționat, nu cred că e vorba de neștiință, că acest nou proiect nu se poate pregăti pentru contractarea lucrărilor într-un orizont de timp mai mic de 5-7 ani.

Eu am propus liderilor PNL și USR ca ideea ministrului Drulă, oricât de europeană, e bine să rămână un proiect complementar actualei investiții, să dăm drumul modernizării DN 71 și să nu pierdem cele 130 de milioane de euro care ar realiza un coridor economic important pe relația București – Târgoviște, cu atât mai mult cu cât presiunea Bruxelles-ului  este pentru alinierea la conceptul Green Deal care urmărește reducerea noxelor și, în perspectivă, elimină finanțarea pentru construcția de autostrăzi. Deci, pentru Dâmbovița este ultima șansă să atragem fondurile.” a declarant Popa.

Recent Cătălin Drulă, actualul ministru al Transporturilor, a anunțat că vrea o altă soluție pentru DN 71. El dorește realizarea unui drum expres, București – Târgoviște, care să fie finanțat din fonduri europene. Corneliu Ștefan, președintele CJD,  a susținut într-o întâlnire cu ministrul transporturilor  unui proiect pentru modernizarea DN71, cu profil de drum expres între Târgoviște-Tărtășești, ca variantă de ocolire pentru localitățile de pe traseu, dar care să nu excludă continuarea actualului proiect DN71 pe care îl consideră matur din punct de vedere tehnic și economic.

CNAIR a reziliat contractul modernizării drumului, după ce antreprenorul (Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL) nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual. Rezilierea vine după ce ministrul Transporturilor a dispus o verificare prin corpul de Control pentru atribuirea contractului în valoare de 120 de milioane de euro.

Lărgirea la patru benzi a DN 71 a fost o promisiune a fostului premier Ludovic Orban, exprimată public și într-o întâlnire cu salariații COS Târgoviște în perioada campaniei electorale.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media