- “Ar trebui să se cerceteze de ce orice lucru început cu Automecanica Moreni moare subit şi mă refer la Programul cu General Dynamics care a fost deturnat spre Bucureşti, cât şi la chestia cu nemţii de la Rheinmetall care se tot laudă, pe la toate colţurile, că fac transportoare, dar lucrurile sunt înţepenite pentru că nu s-a rezolvat nimic”
Liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu solicită intervenţia Serviciului Român de Informaţii pentru a afla cine sabotează interesele uzinei din judeţul Dâmboviţa! Explicaţia acestuia rezidă în faptul că niciun proiect care începe la Moreni nu apucă să se concretizeze, pentru că întotdeauna intervine ceva sau cineva care deturnează ideea sau proiectul spre alte societăţi, din afara judeţului nostru. Aşa se face că toate proiectele Uzinei Automecanica Moreni mor subit, încă din faşă, şi nimeni nu răspunde de prejudiciile aduse societăţii. Se ştie că interesele străinilor, chiar şi ale partenerilor strategici, pentru vânzarea de tehnică militară românilor, pe sume exorbitante, deci pentru banii alocaţi înzestrării Armatei Române (2% din PIB), sunt foarte mari, şi, aşa cum se întâmplă de obicei, industria autohtonă de profil riscă să fie scoasă din joc de aceste interese externe care întotdeauna au găsit în România oameni de paie dispuşi să le facă jocurile, bineînţeles nu degeaba, ci contracost. Problema este că, la final, nota de plată va fi suportată tot de bieţii români!
“Rugăm insistent serviciile de informaţii, în mod special Serviciul Român de Informaţii (SRI) să ne dea câteva răspunsuri care ne dor pe noi, cei de la Uzina Automecanica Moreni referitor la contractual cu Irakul. De ce a fost pierdut şi cine este vinovat? Era un contract de o jumătate de milliard de euro şi vă daţi seama ce însemna pentru România. Al doilea lucru este TBT declarat Program Naţional Strategic prin Hotărâre de Guvern, care a murit subit. Deci cineva l-a deturnat spre alte direcţii. A treia problemă care ar trebui să se cerceteze este de ce orice lucru început cu Automecanica Moreni moare subit şi mă refer la Programul cu General Dynamics care a fost deturnat spre Bucureşti, cât şi la chestia cu nemţii de la Rheinmetall care se tot laudă, pe la toate colţurile, că fac transportoare, dar lucrurile sunt înţepenite pentru că nu s-a rezolvat nimic. Au spus că fac camioane la Moreni, acum aflu că le fac la Braşov. Am zis, Domne, cineva trebuie să dea nişte răspunsuri, să ştim şi noi cine sunt vinovaţii âştia, să-i scriem şi noi acolo în istorie să avem grijă de ei. Vreau şi eu să ştiu cine e vinovat pentru toate acestea. Poate sunt vinovaţi pe care putem să-i agăţăm la poarta fabricii ca să fie pildă pentru cei care urmează. Dacă punem, cap la cap, toate cele 4 lucruri, vă daţi seama că industria de apărare înflorea pur şi simplu, pentru că un transportor blindat înseamnă 2500 de locuri de muncă pe orizontală ,care devin active, în afară de ce este în momentul de faţă. Ciudat este faptul că fiecare Guvern vine cu ideea lui… De exemplu, Guvernul Cioloş a hotărât să facem transportorul blindat cu nemţii. Atunci PSD spunea că e o afacere mizerabilă cu nemţii, după care, când au venit la putere, s-au schimbat şi au spus că e bine cu nemţii… ”, a semnalat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.