ortooxacell kiss2022.gif Flax

Recolta bogată în agricultura anului 2013 se vinde la preţuri de nimic

În ciuda vremii capricioase din această vară, cu furtuni şi ploi abundente în toată ţara, anul agricol 2013 se anunţă unul bun cu producţii, la unele culturi, apropiate de cele din 2011, care a fost cel mai bun an agricol din ultimii 20 de ani.

În judeţul nostru, potrivit specialiştilor, a început campania de toamnă, atât cea de recoltare, cât şi de pregătire a terenurilor pentru culturile ce se vor însămânţa în această toamnă.

La floarea soarelui, pe anumite suprafeţe, specialiştii spun că producţia a ajuns chiar la peste 2000 de kilograme la hectar, dar sunt şi suprafeţe de unde s-au recoltat până în 2000 de kilograme la hectar.

Producţia medie se situează undeva la 2390 kilograme la hectar, la floarea soarelui.

Referitor la porumb, specialiştii spun că fermierii estimează o producţie de 4700 kilograme la hectar.

Elena Alecu, purtător de cuvânt al DAJ Dâmboviţa, spune că, din punct de vedere al producţiei, anul acesta nu poate fi comparat cu anul trecut, care a fost unul atipic, secetos şi cu producţii slabe, dar poate fi comparat cu anul agricol 2011.

Producţiile bune din acest an nu aduc însă şi preţuri pe măsură, ci preţuri mici, un exemplu fiind grâul, care se vinde cu doar 50/65 de bani/kilogram, producţia fiind de 3500 de kilograme la hectar. Se pare că s-au făcut demersuri pentru o creştere a preţului de intervenţie pe piaţă, dar încă

Elena Alecu spune că Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR) îi sfătuieşte pe producători să-şi stocheze producţiile până când preţul va fi mai mare.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media