kiss2025a.jpg Euroguard 	oneminamed_nav.gif dsgmotor.gif

Vezi aici subiectele de Bac la proba scrisă la română

Elevii care au absolvit clasa a XII-a au susţinut luni, 1 iulie, proba scrisă la Limba şi Literatura Română. La proba scrisă de limba română la  BAC 2013, elevii au primit trei subiecte notate cu 30 de puncte fiecare. 

Subiectele la ROMÂNĂ BACALAUREAT 2013 au fost diferite, în funcţie de profilul urmat de elevi. 

Elevii spun că subiectele au fost acceptabile, dar ultimul punct „i-a dat peste cap”, pentru că nu se aşteptau la argumentarea unui text poetic, scrie ziarulunirea.ro. Este vorba de elevii de la profilul real care au primit la română o poezie, la alegere, din lirica lui Tudor Arghezi, Lucian Blaga sau Ion Barbu (un eseu până la 3000 de cuvinte).

 

Varianta de subiecte extrasă luni pentru proba scrisă la Limba şi literatura română de la examenul de bacalaureat a fost cea cu numărul 7.

La primul subiect, pe un fragment din „Scrinul negru” al lui George Călinescu, candidaţii au avut de rezolvat mai multe cerinţe vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică.

 

Astfel, la punctul 1 al primului subiect, candidaţii au fost puşi să dea câte un sinonom potrivit pentru sensul din text al cuvintelor „mormane ” şi „uzate”. Pentru rezolvarea corectă a cerinţei sunt acordate două puncte.
La punctul 2 al primului subiect s-a cerut explicarea rolului cratimei în secvenţa „cu câte-un gumilastic”, acesta având tot două puncte.

 

Tot pentru două puncte, candidaţii au avut, la punctul trei, de făcut un enunţ în care să folosească o locuţiune sau expresie care să conţină substantivul „umăr”.

Câte patru puncte au fost alocate pentru următoarele cerinţe ale subiectului 1: „Menţionează tipul de perspectivă narativă din textul dat”; „Precizează două motive literare identificate în textul dat”, „Selectează două secvenţe din text care fixează dimensiunea spaţială”, „Prezintă rolul verbelor la timpul imperfect din textul dat”; „Ilustează cu exemple din text două trăsături ale genului epic”.

La punctul nouă al primului subiect, candidaţii au avut de comentat în 60-100 de cuvinte următoarea secvenţă din text: „Acesta era un bărbat înalt, voinic cu părul cărunt, tuns mărunt şi ascuns în parte sub şapca dată pe spate. Avea pe el numai un costum de haine gri cu petice, foarte umflat, semn că pe dedesubt era prevăzut cu un cojocel, în picioare purta bocanci grei, iar pantalonii erau strânşi jos, la gleznă, cu câte-un gumilastic gros. Omul înalt părea un hamal, iar gumilasticele aveau probabil scopul să-i degajeze picioarele în mers. Pe umerii sacoului erau cusute două bucăţi de sac gros, în vederea, fără îndoială, de a feri haina de eroziune la ridicarea greutăţilor şi de a sluji totodată ca un soi de pernă de amortizare a izbiturilor”.

La al doilea subiect de la proba de Limba şi literatura română, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre importanţa alegerii unui model în viaţă.

 

„În elaborarea textului de tip argumentativ trebuie: să respectaţi structura discursului de tip argumentativ: formularea ideilor în scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimării unei aprecieri; să ai conţinutul adecvat argumentări pe o temă dată: formularea ipotezei/a propriei opinii faţă de problematica pusă în discuţie, enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente; să respecţi normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie şi punctuaţie) şi limitele de spaţiu indicate”, potrivit cerinţelor subiectului al doilea.
Subiectul al treilea a vizat redactarea unui eseu de 600-900 de cuvinte (două – trei pagini) în care trebuiau prezentate tema şi viziunea despre lume dintr-un text poetic studiat, aparţinând lui Tudor Arghezi, Ion Barbu sau Lucian Blaga.

 

La profilul UMAN. Subiectul 1 – „Accidentul“, de Mihail Sebastian – pe baza acestui text, printre alte cerinţe, elevii au avut de găsit sinonime şi de identificat două cuvinte care să dovedească genul căruia îi aparţine textul.

 

Subiectul 2 – un text argumentativ despre importanţa jurnalului în viaţa unui adolescent. Subiectul 3 – elevii au avut de argumentat simbolismul.

 

Sursa realitatea.net

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media