ortooxacell kiss2022.gif Flax

Trei profesori de la Liceul de Arte “Bălașa Doamna”, vizită în cadrul unui proiect Erasmus, în Portugalia

Liceul de Arte “Bălașa Doamna” implementează un nou proiect european, pe durata a doi ani, în perioada 1.09.2016 și 31.08.2018, prin programul Erasmus+ al Comisiei Europene și este coordonatorul acestui parteneriat strategic între școli, care are titlul The Virtual Universe We Want. Acest proiect este finanțat de Comisia Europeană cu suma de 159.340 euro, pentru toate cele 8 școli partenere, din care 26.780 euro revin Liceului de Arte “Bălașa Doamna”. Școlile partenere sunt: Institut Antoni Cumella – Spania; Kėdainiu Profesinio Rengimo Centras – Lituania; Zespół Szkół w Pobiedziskach – Polonia; Istituto di Istruzione Superiore “E.Fermi” – Italia; Abbas-Sıdıka Çalık Anatolian High School – Turcia; Rigas31.Viduskolla – Letonia; Agrupamento de Escolas de Vila Real de Santo Antonio – Portugalia

În perioada 2-6 noiembrie 2016, a avut loc prima deplasare transnaţională din proiect, în Vila Real de Santo Antonio, la care au participat, din Liceul de Arte „Bălaşa Doamna” din Târgovişte, 3 profesori: Mihaela Nicolae, Carmen Antonescu, Denisa Toader, membri ai echipei de management a proiectului.

În prima zi de activitate, am vizitat cu toții școala-gazdă, Agrupamento de Escolas de Vila Real de Santo Antonio. Am avut astfel ocazia de a interacționa cu o parte dintre profesorii școlii și cu elevii, de la care am aflat informații legate de activitățile specifice desfășurate în școala lor. Ȋn sala de consiliu, am fost ȋntâmpinaţi de directorul instituţiei şi de unul dintre directorii adjuncţi, coordonatorul portughez al proiectului, care ne-au urat „Bun venit” și ne-au oferit detalii despre sistemul de învățământ portughez și despre curriculumul din școala respectivă. Ni s-au dat mape cu materiale informative despre activităţile de derulat şi despre oraşul-gazdă, precum și ecusoane personalizate.

Şedinţa de lucru a fost deschisă de coordonatorul român al proiectului, prof. Mihaela Nicolae. Fiecare profesor din echipele de proiect s-a prezentat și a precizat rolul său în echipa școlii. S-au discutat apoi scopul, obiectivele proiectului, activităţile ce vor fi derulate şi rezultatele aşteptate până la momentul acestei prime ȋntâlniri (pagina de Facebook; website; activităţi eTwinning), precum şi sarcinile de lucru pentru fiecare partener. S-au discutat aspecte privind: dificultăţile ȋntâmpinate ȋn procesul de selecţie a echipei de implementare, profesori şi elevi; prezentarea  logourilor câştigătoare ȋn fiecare şcoală. Masa de prânz a fost servită la cantina instituţiei. Am avut plăcuta surpriză să constatăm că aceasta este un spaţiu comun elevilor şi profesorilor şi să degustăm preparate locale. În a doua parte a activităţilor, am discutat interpretarea chestionarului despre siguranţa adolescenţilor în mediul online, pe care toate şcolile l-au aplicat anterior întâlnirii. Totodată, a avut loc şi o ȋntâlnire cu reprezentantul departamentului din cadrul Ministerului Educaţiei, Seguranca Digital- eSafety, care a vorbit despre siguranţa ȋn lumea virtuală.

A doua zi, la întâlnirea de proiect, au fost prezentate drafturile de lecţie de către toţi partenerii, convenindu-se ca fiecare şcoală să aplice un plan de lecţie individualizat. De asemenea, au fost completate fişe de reflecţie, propuse de ţara-gazdă. S-au vizionat imagini cu concursul de logo, din fiecare școală și au fost prezentate logo-urile câștigătoare. S-a stabilit la ce interval partenerii vor trimite coordonatorului materialele ce trebuie încărcate pe site-ul creat de echipa din România și s-a precizat termenul-limită pentru trimiterea către coordonator a rezultatelor chestionarelor. În aceeași zi, am vizitat două structuri ale şcolii-gazdă (grădiniţă şi şcoala primară), aflate ȋntr-o localitate situată la circa 12 km distanţă. Am vorbit cu cadrele didactice despre aspecte legate de activitatea lor zilnică de la orele de curs, despre diversele aspecte educative ale sistemului de învăţământ din Portugalia, elevii arătându-ne caietele de clasă. După masa de prânz, servită la cantina instituţiei, s-a realizat vizitarea Primăriei şi a obiectivelor turistice ale oraşului. Am avut prilejul de a afla şi observa tradiţiile multiple ale acestei ţări, influenţele culturale, istorice, viaţa socială.

Ȋn a treia zi de lucru, ȋntâlnirea de proiect a avut loc ȋn localitatea Cacela Velha. Au fost abordate aspecte referitoare la activităţile ce trebuie realizate până la următoarea ȋntâlnire de proiect: colţul Erasmus+, PPT ale şcolii şi oraşului. S-au stabilit datele cu privire la umătoarea întâlnire de proiect: numărul de zile, numărul de elevi și de profesori, detalii despre familiile unde vor fi găzduiți elevii). S-a explicat modul cum vor decurge activităţile la următoarea întâlnire de proiect: fiecare echipă din fiecare ţară va crea postere şi fluturaşi, cu prescurtările cel mai des utilizate de către adolescenţi  pe internet (ex: brb, lol etc.). Masa de prânz a fost o experienţă inedită, deoarece a avut un meniu extrem de diversificat şi specific bucătăriei portugheze. În a doua parte a zilei au avut loc discuţii despre workshopurile ce vor fi realizate atât cu elevii, cât și cu şi profesorii. Gazdele portugheze au aplicat chestionare de evaluare a activităţii derulate ȋn cadrul acestei prime reuniuni.

În cadrul acestei deplasări transnaţionale, am avut plăcerea de a cunoaşte oameni deosebiţi, de a lega noi prietenii, de a schimba experienţe culturale. Totodată, am avut ocazia să ne activăm cunoştinţele de limba engleză prin aplicarea ei practică şi să constatăm cu surprindere existenţa unor cuvinte similare ȋn limbile partenerilor din ţările romanice. Nu ȋn ultimul rând, am intrat ȋn contact cu aspecte culturale, geografice şi de civilizaţie spectaculoase.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2- parteneriate strategice în domeniul şcolar. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.

Prof. Denisa Toader

Responsabil cu informarea și diseminarea

Liceul de Arte “Bălașa Doamna” Târgoviște

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media