Prezent luna aceasta în județul nostru pentru o vizită de lucru, ministrul Educației, Remus Pricopie, a făcut câteva precizări referitoare la temele din ce în ce mai încărcate pe care le primesc elevii acasă și de care aceștia și părinții lor se plâng tot mai des, dar și a ghiozdanelor tot mai încărcate: „Noi, la un moment dat, încercăm să exagerăm, pentru că eu cred că se învață carte și se învață foarte bine, dacă respecți programa și evident că este nevoie să faci exerciții suplimentare pentru a te perfecționa, dar acest lucru nu trebuie neapărat pentru toți copiii, pentru că nu toți copiii se duc la olimpiade și nu toți copiii vor să meargă la facultate, deci aceste lucruri pot fi făcute separat de clase selectate sau pe cercuri. Acesta este un aspect. Al doilea aspect-profesorii trebuie să respecte norma de încărcare a unui elev nu numai pe disciplina sa, ci și pe celelalte discipline, pentru că de aceea avem programe școlare și ne uităm să știm în același timp ce se întâmplă la matematică, la română, la chimie, la fizică. Dacă noi punem presiunea prea mare pe copii, îi pierdem pentru că ei, odată nu vor fi în stare să facă, a doua oară nu vor fi în stare să facă, a treia oară nici nu vor mai încerca. Deci, noi, ca profesori, trebuie să avem o abordare așa cum am fost învățați la facultate și așa cum facem de ani de zile, în marea majoritate a cazurilor, la catedră. Efortul de încărcare a elevului trebuie să fie gradual. Sunt situații în care sunt profesori care pur și simplu dau teme exagerat de mari fie de pe o zi pe alta, fie pe perioada vacanței. Deci, lucrul acesta trebuie să fie discutat cu ocazia întâlnirilor care au loc cu ocazia catedrelor, cu ocazia consiliilor profesorale sau cu ocazia pregătirilor metodice, sub coordonarea inspectoratelor școlare sau la Casele Corpului Didactic”.
Citește și Pricopie, despre o a doua săptămână de “Școală Altfel”