În procesul de învăţare la distanţă, impus de pandemia de coronavirus, la nivelul judeţului Dâmboviţa, se încearcă să se găsească soluţii pentru copiii care provin din familii defavorizate şi care nu au acces la un calculator, laptop sau telefon performant, care automat trebuie să aibă şi o conexiune la internet! Inspectorul şcolar general al IŞJ Dâmboviţa, prof. Sorin Ion susţine că aceste lucruri se pot rezolva mult mai uşor la nivel local, acolo unde cei care conduc unităţile administrativ teritoriale cunosc cel mai bine problemele.
„Eu am lăsat aceste măsuri la nivelul fiecărei localităţi. Sunt localităţi unde primăria se implică să achiziţioneze… şi telefoane pentru cei care nu au şi trebuie să ţinem cont că nu sunt toţi copiii dintr-o localitate. Este un procent acolo care poate să fie mai mare sau mai mic. Am mai depus şi nişte proiecte pe finanţare europeană, pentru că au fost nişte apeluri fix în perioada asta, am depus şi noi, Inspectoratul Şcolar, dar şi vreo cinci unităţi administrativ teritoriale din judeţ. Fiecare încearcă să găsească soluţii.
Mai sunt soluţii de a da din dotarea şcolii, dacă şcoala are laptopuri poate să le dea în custodie elevilor, nu există o soluţie general valabilă pentru că problemele nu sunt la fel peste tot. Lumea se mişcă, nu stă nimeni degeaba, e greu să-mi imaginez că, la momentul acesta, reuşim să facem ce nu am făcut 30 de ani… De exemplu să facem la nivel naţional un proiect prin care să achiziţionăm milioane de laptopuri. Trebuie să fim serioşi, să fim realişti, vorbim aici de sume imense. Prin urmare lucrurile acestea mai repede se rezolvă la nivel local şi sunt tot felul de iniţiative şi prin ONG-uri, şi prin primării, şi în şcoli… prin proiecte”, a punctat prof. Sorin Ion, inspectorul şcolar general al IŞJ Dâmboviţa
În momentul de faţă 15,26% din elevii judeţului Dâmboviţa (urban – 9%, rural – 22%) nu au acces la mijloace moderne de învăţare la distanţă sau conexiune la internet.