Consultare publică privind opțiunile de formare a elevilor în sistemul profesional-dual

La inițiativa Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, marți, 7 iunie 2016 a avut loc dezbaterea publică privind definitivarea opțiunilor de educație și formare profesională ale absolvenților de clasa a VIII-a în sistemul profesional-dual. Evenimentul s-a desfășurat în Aula Universității “Constantin Brâncoveanu” din Pitești, unde au participat partenerii sociali din județele Regiunii de dezvoltare Sud – Muntenia: reprezentanți ai Consiliului Județean Dâmbovița, ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, ai Camerei de Comerț Dâmbovița, ai Sindicatelor, ai CLDPS Dâmbovița și ai Colegiului Economic „Ion Ghica”. De asemenea, au participat reprezentanți ai unor companii private reprezentative la nivel național și regional.

Dezbaterea s-a concentrat pe documentul „Educație și formare profesională ale absolvenților de clasa a VIII-a”. Discuțiile au condus spre conturarea unor elementele cheie, care pot constitui baza în vederea asigurării condițiilor necesare pentru implementarea programelor de formare în sistem profesional-dual. Acestea sunt:

Sistemul educațional poate asigura formare profesională-duală doar împreuna cu mediul economic, astfel încât să fie construit un sistem viabil care să dezvolte colaborarea dintre mediul educațional și cel economic.

Este necesară diseminarea avantajelor fiecărei rute de formare profesională, astfel încât elevii, împreună cu părinții, să poată opta pentru ruta de formare în cunoștință de cauză. Orientarea și consilierea profesională de calitate a elevilor, ca și consilierea părinților sunt esențiale.

Implicarea activă a camerelor de comerț este absolut necesara.

Formarea cadrelor didactice și pregătirea pedagogică a tutorilor constituie elemente importante în asigurarea unei dezvoltări adecvate a elevilor.

Necesitatea flexibilizării pregătirii cadrelor didactice, astfel încât să se școlarizeze calificări relevante pentru piața muncii si nu calificări care sa asigure norme didactice.

Intervenția companiilor în ceea ce privește dotarea unităților de învățământ cu echipamente adecvate, astfel încât atelierele/laboratoarele din școli să devină funcționale.


Valeriana heidelbergcement
Paleologu
Iohanis


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro