“A.C.C.E.S.S ” – Un proiect al UVT care vizează problema părăsirii timpurii a școlii

Universitatea Valahia din Târgoviște, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, participă, în perioada 1.10.2018 – 31.08.2021, în calitate de partener, la derularea Proiectului “A.C.C.E.S.S ” – Active Cross-sectoral Cooperation for Educational and Social Success, în cadrul programului Erasmus+. Acest proiect își propune să abordeze, într-o manieră preventivă, problema părăsirii  timpurii a școlii generată, în special, de factori școlari, prin consolidarea calității actului pedagogic, condiționată de îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice și crearea unui mediu pozitiv de învățare.

Alături de Universitatea Valahia din Târgoviște, în cadrul acestui proiect sunt implicați parteneri din patru țări:

  • Ilmiolavoro SRL – Italia;
  • Istituto d’Istruzione Superiore “Crocetti-Cerulli” – Italia;
  • Liceul Teoretic ,,Ion Ghica”- România;
  • Siuolaikiniu Didaktiku Centras /Modern – Lituania;
  • Salcininku Jano Sniadeckio gimnazija – Lituania;
  • Psientífica – Portugalia;
  • Agrupamento de Escolas Águeda Sul – Portugalia.

Prima întâlnire transnațională a partenerilor din cadrul proiectului a avut loc în luna noiembrie 2018, la Giulianova, Italia.

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic asigură, în cadrul acestui proiect, expertiza necesară pentru realizarea următoarelor obiective specifice:

  1. o mai bună înțelegere a dinamicii părăsirii timpurii a școlii;
  2. structurarea unui proces de monitorizare periodică pentru identificarea și susținerea elevilor cu risc ESL (early school leaving);

3. dezvoltarea abilităților profesorilor, în special în trei domenii: monitorizare și sprijin; comunicare și raportare; management și predare;

  1. consolidarea cooperării între școli și actori externi, în conformitate cu specificul contextelor locale;
  2. construirea unor comunități de învățare multiprofesionale și transnaționale.

Principalele activități realizate se vor concretiza în următoarele rezultate:

  • sistem de monitorizare și prevenție ESL;
  • instrumente de instruire (OER), constând în strategii de predare-învățare și evaluare bazate pe pedagogia critică și educația socio-emoțională.
  •  model teoretic vizând elevii în situație de risc ESL, bazat pe variabile situaționale, școlare și personale;

Echipa de implementare a proiectului, din cadrul Universității Valahia, este constituită  din prof. univ. dr. Gabriel Gorghiu, conf. univ. dr. Laura Monica Gorghiu, conf. univ. dr. Gabriela Alina Anghel, conf. univ. dr. Ana Maria Petrescu, lector univ. dr. Ioana Stăncescu, lector univ. dr. Ancuța Santi, în calitate de experți învățământ, și coordonată de conf. univ. dr. Luminița Mihaela Drăghicescu.

Prima activitate a proiectului a constat în elaborarea a două chestionare: unul adresat profesorilor, altul destinat elevilor și persoanelor care au abandonat școala. În acest moment, se derulează faza de colectare a datelor, prin completarea celor două chestionare, în variantă electronică. Rezultatele înregistrate în urma acestui demers vor servi pentru elaborarea unui model teoretic centrat pe delimitarea tipologiilor de elevi cu risc ESL (early school leaving).

Mai multe detalii despre Proiectul A.C.C.E.S.S. pot fi găsite pe site-ul acestuia:

https://projectaccesseu.wixsite.com/access?fbclid=IwAR3bVcvpPF2bVEBq08E4NsoeTUOWzvL6oXLTWcqZCy6pTQkf2CCRfWkVTJI.

 

 

 

 

 

Centru Medical Valeriana




Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Politica de confidentialitate (click pe acest link)

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro