În cadrul proiectului „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar” POSDRU/87/1.3/S/61130, implementat de ISJ Dambovița în calitate de beneficiar, 225 de educatori/profesori pentru învăţământul preşcolar pentru învățământ preșcolar titular au ocazia să urmeze cursuri de formare acreditate, în perioada noiembrie 2012 – martie 2013, din care 3 zile de formare în Italia, la Reggio Emilia. Înscrierile se fac până pe data de 8 octombrie, documentele necesare urmând să fie depuse la sediul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița. este vorba despre Curriculum vitae – format EuroPass; copie de pe cartea de identitate ( pentru verificarea domiciliului), scrisoare de intenție ( ½ pag.), copie de pe documentul de titularizare ca educatoar şi adeverinţa de la unitatea unde este încadrat. Parteneri în proiectul Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar” sunt CCD Dambovița, ISJ Suceava, ISJ Alba, Reggio Children Italia și Mondo Consulting SRL. Primul curs, “Noi abordări în educația timpurie”, va avea 69 de ore şi 17/18 credite, iar tematica va presupune Limbajele expresive în procesul de învăţare, Predare, învățare, evaluare – noi abordări în educația timpurie; Predare, învățare, evaluare – noi abordări în educația timpuri; Educaţie şi cultură artistică: limbajul grafic¸ Între semne şi scriitură sau despre cum abordează copiii codul scrierii; Arhitectura și pedagogia în dialog-copii, spații, relații; Grădinița ca organizație. Cel de-al doilea curs, Ascultare și relaționare în educația timpurie – diferențele în dialog, va avea 20 de ore de formare şi 5 credite. Tematica va fi “Principii de bază și fundamente teoretice în educația timpurie – modele de bune practici; Observare, interpretare, documentare și evaluare și rolul lor în procesul învățării; Diferențele în dialog – pedagogia pentru copiii cu nevoi speciale”. Se pot inscrie persoane care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– educator/profesor pentru învățământ preșcolar titular
– cel puțin gradul didactic defintiv
– interes pentru dezvoltarea profesională din perspectiva modernizării educației timpurii.