DÂMBOVIŢA Covid-19: După închiderea restaurantelor şi hotelurilor, 5000 de dâmboviţeni nu au unde să mai muncească

Preşedintele Camerei de Comerţ a judeţului, omul de afaceri Valentin Calcan, a atras, astăzi, atenţia asupra celor aproximativ 5000 de persoane din judeţ care nu mai au unde să muncească, după închiderea tuturor restaurantelor, hotelurilor şi cafenelelor. Situaţia este una fără precedent, iar aceştor oameni trebuie să li se asigure venituri, chiar dacă locurile de muncă le sunt suspendate cel puţin 30 de zile, pe perioada declarării stării de urgenţă.

Ca urmare a măsurilor dispuse de suspendare imediată a activităților din domeniul HORECA, numai în județul Dâmbovița, un număr cuprins între 3000 și 5000 de salariați din cele cca 310 firme cu obiect de activitate principal legat de industria ospitalității nu mai au unde să muncească de ieri până cel puțin o lună de zile!!!

De ieri NU mai există clienți în restaurante, în baruri, în hoteluri și ca urmare NU mai există venituri pentru firme. 
Companiile au însă în continuare de plată facturile de chirii, de utilități, energie, etc, eventuale facturi reprezentând leasinguri și rate bancare pentru investițiile efectuate. Mai au de plată impozitele, atât locale cât și cele naționale, TVA-ul, concediile medicale, taxele ORDA, UCMR-ADA și toate celelalte „drepturi de autor” pentru muzica dintr-un local oricum închis!
Am lăsat la urmă, cea mai importantă plată dar, care este cea mai importantă: plata salariilor plus impozitele aferente. Salariații, acum mai mult decât oricând au nevoie de bani. Nu este vina lor că locul de muncă a fost suspendat prin decizia Guvernului, ei au acasă familii, au acasă greutăți de trecut. În mod cert, orice antreprenor va asigura prima dată plata salariilor. Cu toții avem nevoie de forța de muncă, am angajat-o cu greu, am calificat-o cu greu și nu trebuie să o pierdem. Apoi, vorbim și de o Responsabilitatea a antreprenorilor. Poți să-ți lași oamenii fără venituri ? Este o întrebare pentru care nu poate fi decât un singur răspuns: nu lăsăm pe nimeni, familiile salariaților sunt parte din familiile noastre!

Dar, avem nevoie urgentă de măsuri de protecție din partea Statului Român.
Asta pentru că firmele nu sunt exclusiv ale asociaților sau ale acționarilor. De fapt, o cotă parte are și comunitatea locală de unde compania-și asigură infrastructura, utilitățile dar și forța de muncă și o altă cotă parte o deține Statul! Acesta este beneficiarul taxelor și a impozitelor plătite de toate companiile. Intervenția Statului în aceste momente este obligatorie și trebuie să fie una de sprijin ferm pentru firme. Nu cred că-și poate imagina cineva ce ar însemna ca toate firmele cu activitatea suspendată să trimită MÂINE în șomaj forța de muncă. Ar fi un dezastru atât pentru bugetul României, cât și pentru antreprenori. Ori, măsurile de susținere trebuie să fie operabile acum, nu începând cu iulie, august, date care pentru cele mai multe companii din HORECA sunt cu mult peste limita posibilă de existență. Capitalizarea este foarte mică în aceste companii și lipsa sprijinului mai mult de 2-3 săptămâni va însemna faliment. 
De aceea, trag un semnal de alarmă către Guvern astfel încât să dispună cele mai bune măsuri, cât mai repede posibil.” a spus Calcan.

Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgență, pentru perioada suspendării contractulu iindividual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizația de care beneficiază salariații să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.


Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro