Pe fondul criticilor liberale, Alexandru Oprea a prezentat stadiul realizării  Stațiunii Peștera – Padina

Distribuie:

Președintele CJD, Alexandru Oprea, a prezentat într-o conferință de presă a PSD, stadiul realizării Stațiunii de interes național Peștera-Padina, în urma unor critici ale candidatului PNL, Sorin Ion, care  consideră că stațiunea este victima unor interese. „Despre turismul montan din județul Dâmbovița s-a vorbit mult și s-a făcut puțin. Astăzi, când aceasta este declarată stațiune de interes național, putem spune că zona este mai degrabă victima lipsei totale de interes sau, și mai grav, a intereselor obscure.” a afirmat Sorin Ion.

Oprea spune, însă, că Padina Peștera este prima stațiune de acest fel care se construiește de la 0, în România, în ultimii 30 de ani, la care s-a muncit mult pentru a contura un plan de dezvoltare al stațiunii Peștera-Padina.

Mă refer aici la domnul Sorin Ion, candidatul PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean Dâmbovița, care a spus, recent, că stațiunea Peștera-Padina este victima lipsei totale de interes sau, și mai grav, a intereselor obscure.      

Nu știu cine este în realitate victima cui sau ce se dorește, dar știu foarte bine ce s-a făcut la Consiliul Județean Dâmbovița, iar aceste fapte nu le poate nega nimeni, niciodată, în nicio conjunctură, nici măcar pentru scopuri electorale. Sau așa ar trebui, dar se pare că în realitate, practica și miza politică nu mai cunosc nicio limită. (…)

 În stațiunea Peștera-Padina, prima stațiune care se proiectează în România în ultimii 30 de ani și singura localizată integral într-un parc natural, nu s-a făcut niciodată, nicio investiție, iar pentru a putea realiza investiții trebuie plecat de la 0. Că poate nu s-a înțeles bine acest lucru. Adică, de la studii care nu se văd, dar fără de care nu putem înainta cu niciun fel de proiect.

Acum, ce s-a făcut:

– deși un proiect de durată, au fost demarate primele demersuri concrete pentru proiectul pârtiei de schi (vorbim despre un proiect de milioane de euro pentru care deja a fost recepționată nota conceptuală; mai mult, în cadrul CJD a fost înființată o comisie mixtă multidisciplinară care să monitorizeze buna derulare a proiectului; mai mult, s-a făcut și o analiză în teren; totodată, căutăm soluții și pentru a obține finanțare și deja am depus fișa de proiect pentru obținerea finanțării în cadrul noului exercițiu financiar al POR; nu în ultimul rând, am purtat discuții și cu reprezentanții Consiliului Științific al Parcului Natural Bucegi în vederea obținerii avizului și a soluției optime);

– am demarat proiectul pentru construirea unei parcări, cu dotări conexe, în zona telecabinei Padina-Peștera (Proiectul este cuprins  în Anexa nr. 1 B la Hotărârea Guvernului nr.  558/2017 privind aprobarea Programului pentru dezvoltarea investițiilor în turism din cadrul Ministerul Turismului și se află în procedură de clarificări în vederea avizării în Comisia Tehnico-economică);

– s-a semnat contractul și au debutat lucrările pentru Centrul Salvamont – mai 2020 (proiectul are valoarea de 5.879.770 lei, fără TVA);

– s-a semnat contractul și au debutat lucrările pentru Centrul multifuncțional pentru Servicii de Urgență și Jandarmerie Montană – mai 2020 (proiectul are o valoare de 7.207.873,82 lei, fără TVA, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 12 luni);

– am demarat proiectul pentru iluminatul public din zonă (a fost finalizată procedura de achiziție publică pentru proiectare și execuție, urmând ca după obținerea avizelor și acordurilor, să fie demarate lucrările. Valoarea investiției 4.697.622 lei. Finanțare din bugetul local.);

– stație de epurare pentru tratarea apelor uzate;

– alimentarea cu energie electrică și introducerea în circuitul turistic a cabanei Podu cu Florile (este în lucru);

– încheierea unei colaborări cu Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” pentru amenajarea stațiunii (tocmai pentru că ne dorim un proiect de anvergură, am apelat la specialiști în domeniu și deja am finalizat și aprobat nota conceptuală pe care am și supus-o unei dezbateri publice. Este primul pas pentru realizarea Planului Urbanistic Zonal, fără de care nu putem face mare lucru. Între timp, ne ocupăm și de studiul de altimetrie și am depus și cererea pentru obținerea certificatului de urbanism la UAT Moroeni. Urmează masterplanul și studiul de soluție privind realizarea căilor de comunicație).

Așa cum ați putut vedea, PUZ-ul necesită timp, din păcate foarte mult. Sunt multe studii care trebuie întocmite și care durează. Ca să nu mai vorbim de pârtia de schi, care este un proiect care se întinde pe câțiva ani buni. Dar astea sunt procedurile în România și, oricât de mult ne-am dori să facem și mai mult sau și mai repede, trebuie să trecem prin toți acești pași ai hârtiilor și studiilor fără de care nu putem crea nimic. Poate nici nouă nu ne place, dar de undeva trebuie să începem și noi deja am făcut-o. Important este că am construit o viziune pe termen lung și lucrurile să continue pentru că, altfel, toată munca de până acum se va pierde.

Revenind la atacul liberalului, Oprea a mai declarat:

Cât despre viziunea domnului Sorin Ion pentru a dezvolta zona spun doar atât. Idei sunt multe, dar puține pot deveni realitate. Un scurt exemplu referitor la infrastructura rutieră – realizarea conexiunii dintre județele Dâmbovița și Brașov, legătură între DN 71 (Moroeni) și DN 73 (Moeciu de Jos). Ne-am dorit și noi acest lucru. Am avut nenumărate discuții cu autoritățile din Brașov, care nu sunt de acord cu realizarea acestui proiect pentru că nu îl mai consideră oportun pentru județul Brașov. Fiind un drum situat pe raza ambelor județene, avem nevoie să ajungem la un acord, și dacă una dintre părți se opune, nu poate Alexandru Oprea sau oricine ar fi la conducerea CJD, indiferent câtă voință ar avea, să realizeze acest proiect din rațiuni juridice. Dar unii ori nu cunosc aceste aspecte, ori se prefac că nu le cunosc și preferă să spună că nu s-a vrut, că a fost un proiect abandonat.”

Distribuie:

Regata Turbnobio

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro